اشتغالزایی دولت؛ ایجاد بازارچه های موقت در میادین اصلی شهرها

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، حجت الله عبدالمالکی امروز 9دی در اختتامیه دومین رویداد بین المللی تاک 2که در هتل آنا در ارومیه برگزار گشت، به صورت ویدئو کنفرانس خطاب به مسئولین استانی اضافه کرد: در سال 1401 مصوبه شورای عالی اشتغال کشور ایجاد 500هزار شغل برای 5دهک پایین کشور به تولیت کمیته امداد و همکاری کار افرینان کشور انجام می شود.

اشتغالزایی دولت؛ ایجاد بازارچه های موقت در میادین اصلی شهرها

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت سیزدهم در خصوص اشتغال استفاده از توان دستگاه های حاکمیتی و فعالان عرصه اقتصاد ، تولید و کارآفرینان نو آور است ، شرح داد: اگر این دو گروه با دولت همکاری کنند می توانند معضلات مهم اقتصادی کشور را برطرف کنند.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با تاکید به اینکه در کمیته امداد در سال های اخیر حوزه نوآوری جهش خاصی داشته است، یاد آور شد: امروز شاهد این هستیم که ترکیب اشتغال در کمیته امداد به سمت مشاغل نو ، پایدار و درآمد بالا حرکت می کند.

عبدالمالکی در خصوص مجوزهای مشاغل خانگی خاطر نشان کرد: مجوز مشاغل خانگی از حالت مجوزمحور به سمت مجوز ثبت اعلان محور تغییر کرد و پس از این، هر فعال مشاغل خانگی بعد از ثبت مجوز،طی 3روز می تواند فعالیت خود را شروع کند.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ظرف ماه های آینده باهمکاری شهرداری ها و شورای شهر در تمامی شهرهای کشور،بازارچه های موقتی در یکی از میدان های اصلی شهر ایجاد می شود تا کارگاه های خرد و کوچک خانگی محصولات خود را عرضه کنند.

وی با اشاره به اینکه هدایت تسهیلات بانکی باید به سمت تولید و اشتغال هدایت شود، شرح داد: کمیته امداد یکی از نهاد های است که بیش از 97درصد تسهیلات آن به سمت تولید و اشتغال هدایت شده است.

عبدالمالکی ادامه داد: در سال های اخیر 1900میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شد که اگر به درستی در جهت اشتغال صرف میشد اکنون شاهد بیکاری در کشور نبودیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کسانی که تسهیلات برای فعالیت اقتصادی دریافت می کنند باید طبق استاندارد، افرادی را بکار گرفته و بیمه کنند تا بتوان تحولی در اشتغال کشور ایجاد کرد.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1377

به "اشتغالزایی دولت؛ ایجاد بازارچه های موقت در میادین اصلی شهرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغالزایی دولت؛ ایجاد بازارچه های موقت در میادین اصلی شهرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید