ارائه خدمات کشاورزی منوط به بیمه محصولات می گردد

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، خبرنگاران/کرمان رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: در ستاد بیمه کشاورزی استان مصوب شد که ابتدا اطلاع رسانی و در مرحله بعد، ارائه خدمات کشاورزی به کشاورزان و بهره برداران، منوط به بیمه محصولات بشود و این اقدام در راستای حمایت از فراوری است.

ارائه خدمات کشاورزی منوط به بیمه محصولات می گردد

عباس سعیدی امروز دوشنبه هفتم بهمن ماه در جلسه ستاد بیمه کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه خشکسالی، تگرگ، عوامل متعدد خسارت زا و تغییرات اقلیمی به محصولات کشاورزی خسارت می نماید، اضافه نمود: باید توصیه کنیم کشاورزان محصولاتشان را که اقتصادی است، بیمه نمایند و بیمه از واجبات امر است و باید ضریب نفوذ بیمه بیشتر گردد.

وی اضافه نمود: 26 درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند که در استان کرمان این عدد 47 درصد است و 50 درصد جمعیت استان در روستاها هستند که همه کشاورزی و دامپروری می نمایند و 33 درصد اشتغال استان در کشاورزی است.

سعیدی توضیح داد: 25 درصد باغات کشور را در استان کرمان داریم و 80 درصد فراوری محصولات کشاورزی در روستاها انجام می گردد.

وی اعلام کرد: سالانه 27 هزار میلیارد تومان ارزش محصولات کشاورزی استان برآورد شده است که ایجاب می نماید نفوذ بیمه را داشته باشیم و بیشتر کشاورزان تحت پوشش قرار بگیرند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: 11 هزار میلیارد تومان خسارت در سال گذشته به محصول پسته استان وارد شد و سال جاری نزدیک به 100 هزار تن خرما به دلیل خشکیدگی خوشه خرما از بین رفت و با این خسارت، در سه شهرستان خرماخیز کشاورزان هیچ چیز ندارند که این ها باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

وی اضافه نمود: 18 هزار تن گردو در سال گذشته به دلیل سرمای هوا از بین رفت و خرده مالکان که اقتصادشان متکی به کشاورزی است، همه چیز را از دست دادند.

سعیدی اظهار کرد: درست است که بیمه کل مبلغ را نمی دهد اما هزینه ها را پوشش می گردد و باید این مسائل اطلاع رسانی شده و مردم محصولات را بیمه بنمایند.

وی با مطرح کردن این سئوال که چرا دامداران دام را بیمه نمی نمایند؟ اعلام کرد: کشاورزان و دامداران از دولت خدمات می گیرند و مطالبات مختلف از جمله کود، واکسیناسیون، آب و ... دارند اما به یک خواسته ما در مورد بیمه پاسخ نمی دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: هویت گذاری دام باید انجام گردد که از کجا می آید و کجا می رود و در صورتی که به بیمه توجه نگردد، باید خدمات را قطع یا محدود کنیم تا این کار انجام گردد. در جاهایی بیش از حد دلسوزی می کنیم و در نقطه ای گیر می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در زمینه بیمه محصولات کشاورزی اطلاع رسانی کنیم، اضافه نمود: باغات واقعا در معرض خطر قرار دارند و تغییرات اقلیمی، برف، خشکسالی، گرما و ... موجب از بین رفتن محصولات می گردد که بیمه حداقل است.

سعیدی اظهار کرد: محصولات کشاورزی اقتصادی است و بیمه عددی نیست. غرامت چهار برابر حق بیمه دریافتی است.

مسوول ستاد بیمه کشاورزی استان کرمان بیان کرد: سال گذشته تکلیف استان به خوبی صورت گرفته و با توجه به خسارت هایی که در بخش کشاورزی به دلیل تغییرات اقلیمی وارد می گردد، باید ارائه خدمات به کسانی که محصولات را بیمه نمی نمایند، قطع کنیم و باید ستاد مصوب کند خدمات به محصولات بیمه شده ارائه گردد.

وی توضیح داد: باید 38 محصول کشاورزی، دام و طیور داریم باید حتما بیمه داشته و ارائه خدمات منوط به بیمه می گردد که این کار در راستای حمایت از فراوری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: هر لحظه محتمل است سیل در هر گوشه استان اتفاق بیفتد، محصولات دچار خسارت می گردد و در صورتی که بیمه جواب ندهد، می توانیم با استناد به بیمه از دولت و سازمان برنامه و بودجه یاری بگیریم.

وی با اشاره به اینکه حجم خسارت ها در زمان بروز حادثه خارج از توان اقتصادی دولت است، اعلام کرد: دولت ساز و کاری تحت عنوان بیمه فراهم می نماید تا در مان بروز مشکل بتوان از بیمه استفاده کرد.

سعیدی توضیح داد: نمی توانیم در مقابل خسارت محصولی که بیمه نشده، جوابگو باشیم لذا باید ابتدا در زمینه بیمه محصولات کشاورزی اول اطلاع رسانی و در محله بعد خدمات رسانی را قطع کنیم تا محصولات بیمه گردد زیرا در زمان بروز حادثه، در صورتی که بیمه نباشد هیچ کاری نمی توانیم انجام بدهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 137

به "ارائه خدمات کشاورزی منوط به بیمه محصولات می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه خدمات کشاورزی منوط به بیمه محصولات می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید