احداث بزرگترین موزه شمال کشور در گنبدکاووس

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، در طی 5 سال آینده بزرگترین موزه شمال کشور در گنبد کاووس احداث خواهد شد که در سطح ملی و جهانی نماینده استان گلستان خواهد بود.

احداث بزرگترین موزه شمال کشور در گنبدکاووس

محمدرضا کارگر مدیرکل موزه ها و اموال منقول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور اعلام نمود که با تامین اعتبارات استانی و ملی در شهرستان گنبدکاووس بزرگترین موزه شمال کشور در 5 سال آینده احداث می شود.

محمدرضا کارگر اضافه نمود که تفاهم نامه ای بین استاندار گلستان و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور در زمان برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین منعقد می شود تا شیوه تامین اعتبارات ملی و استانی مشخص شود.

به گفته وی با انعقاد این تفاهم نامه اعتبارات ملی، هر میزان که استان برای احداث این موزه اعتبار تخصیص دهد، بیشتر می شود.

مدیرکل موزه ها و اموال منقول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور وی در ادامه سخنان خود اعلام نمود:

در این موزه آمفی تئاتر روباز، آمفی تئاتر مسقف، کافی شاپ، پارک و فضای سبز نیز علاوه بر ساختمان اشیای تاریخی، طراحی شده است.

این موزه بر اساس اظهارات این مقام مسئول در سطح ملی و جهانی نماینده استان گلستان خواهد بود و دارای نمایشگاه های چهار اقلیم، افسانه ها، سکونتگاه های کهن، شهر تاریخی جرجان، راه و مهاجرت و گلستان امروز است.

کارگر گفت ایجاد موزه برای هویت بخشی همه اقوام، یک امر ضروری است و ثروت جامعه بوده و در درون موزه ضربان حیات یک جامعه به حرکت در می آید.

مدیرکل موزه ها و اموال منقول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور یادآور شد که تکمیل پروژه های نیمه تمام سیاست دولت است، با توجه به اینکه استان گلستان از لحاظ موزه فقیر بوده و ایجاد موزه تقویت گردشگری گلستان با هدف مقصد گردشگری است.

منبع: کجارو / تسنیم
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1423

به "احداث بزرگترین موزه شمال کشور در گنبدکاووس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث بزرگترین موزه شمال کشور در گنبدکاووس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید