ابتلای یک هزار و 33 نفر از جمعیت ایلام به آسم

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: یک هزار و 33 نفر از جمعیت استان به بیماری آسم مبتلا هستند که از این تعداد 439 نفر را مردان و 564 نفر را زنان تشکیل می دهند.

ابتلای یک هزار و 33 نفر از جمعیت ایلام به آسم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از ایلام ،دکتر جمیل صادقی فر گفت: 611 نفر از این بیماران در منطقه ها شهری، 412 نفر در منطقه ها روستایی و 10 نفر در منطقه ها عشایری استان ایلام ساکن هستند.

وی افزود: 36 مورد از بچه ها، 33 نفر نوجوان، 98 نفر جوان و 866 نفر از بزرگسالان بالای 30 سال استان ایلام درگیر بیماری آسم هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه مقدار بروز بیماری آسم 16 مورد در هر 10 هزار نفر جمعیت استان ایلام است، تاکید نمود: این بیماری یک اختلال التهابی مزمن و غیرواگیر راه­های هوایی است که در آن بیمار به طور مکرر دچار سرفه، تنگی نفس، خس­خس سینه و احساس فشار بر روی قفسه­ سینه می­ گردد.

دکتر صادقی فر یادآور شد: در افراد مبتلا به آسم، حساس بودن راه­های هوایی منجر به واکنش شدیدتر نسبت به محرک ها می ­گردد به این­صورت که در هنگام مواجهه با یک عامل آغازگر مانند ویروس ­ها و عوامل حساسیت­ زا و محرک، انقباض شدید عضلات دیواره راه­های هوایی رخ می دهد.

به گفته وی شایع ­ترین علائم آسم سرفه، تنگی­ نفس و خس­خس سینه است و فردی که بیش از چهار هفته سرفه دارد باید از نظر ابتلا به آسم مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: مهمترین عوامل خطر بیماری آسم عبارتند از عفونت های ویروسی مختلفمانند سرماخوردگی، هیره (مایت) موجود در گرد و خاک خانه ­ها، آلودگی هوا، آلاینده­ های شیمیایی، تغییرات آب و هوایی به خصوص هوای سرد و خشک، بوهای تند، تغییرات هیجانی شدید ، مواد افزودنی در غذاها و آلرژی ­های غذایی به ویژه در بچه ها، عدم تغذیه با شیر مادر، کمبود ویتامین D و چاقی و کم تحرکی است.

دکتر صادقی فر به باورهای رایج نادرست در مورد بیماری آسم اشاره نمود و گفت: از جمله باورهای نادرست در مورد این بیماری عدم ابتلای بزرگسالان و وجود این بیماری در دوران کودکی است ، عفونی بودن و قابلیت سرایت نیز از باورهای غلط در مورد آسم است.

وی گفت: آسم فقط با دز بالای استروئید (کورتون) قابل درمان است و مصرف کورتون در بچه ها مبتلا به آسم موجب تاخیر رشد و کوتاهی قد می­ گردد، استفاده از درمان­ های جایگزین نظیر، طب سوزنی، حجامت در درمان آسم موثرند و آسم یک بیماری روحی و روانی است را از دیگر باورهای نادرست در مورد آسم عنوان نمود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1481

به "ابتلای یک هزار و 33 نفر از جمعیت ایلام به آسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای یک هزار و 33 نفر از جمعیت ایلام به آسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید