آماده افزایش روابط فارس و مجارستان در حوزه گردشگری هستیم

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، استاندار فارس گفت: این استان آماده افزایش ارتباط روابط فارس و مجارستان در حوزه های مختلف از جمله گردشگری است.

آماده افزایش روابط فارس و مجارستان در حوزه گردشگری هستیم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات درخواست ویزای تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

به گزارش خبرنگاران از شیراز، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، سیدمحمدعلی افشانی در ملاقات با رئیس مجلس مجارستان در شیراز با بیان اینکه فارس با وسعت 122 هزار کیلومتر مربع، دارای حدود پنج میلیون نفر جمعیت است، گفت: این استان دارای 29 شهرستان مستقل است که هر کدام دارای فرمانداری بوده و اداره آن ها به صوت مستقل صورت می گیرد.

وی با اشاره به این که شیراز یکی از مهم ترین شهرهای دانشگاهی ایران بوده و دانشگاه شیراز از جمله دانشگاه های مطرح جهان محسوب می گردد، گفت: حدود 260 هزار دانشجو در استان فارس در حال تحصیل هستند.

استاندار فارس با بیان این که این استان یکی از مهم ترین استان های کشاورزی ایران محسوب می گردد، اضافه کرد: سالانه بیش از یک میلیون تن محصولات کشاورزی اعم از زراعی و باغی در استان فارس فراوری می گردد.

افشانی با اشاره به اینکه استان فارس دارای حدود چهار هزار و 700 واحد صنعتی کوچک و بزرگ و 65 ناحیه و شهرک صنعتی است، اضافه کرد: فارس از جمله استان های غنی از لحاظ معدنی بوده و دارای 39 ماده معدنی است که 20 نوع آن به میزان 40 میلیون تن در سال در حال بهره برداری است.

وی با بیان این که تخت جمشید و پاسارگاد متعلق به دو هزار و 500 سال قبل بوده و در آن موقع پایتخت ایران قدیم که شامل چندین کشور می شده، بوده اند و بخش قابل ملاحظه ای از جهان از اینجا اداره می شده است، اعلام کرد: شیراز همچنین دارای بنای مذهبی شاهچراغ(ع) است که سالانه میلیون ها نفر زایر دارد.

استاندار فارس با اشاره به این که آرامگاه حافظ و سعدی دو شاعر بزرگ ایران که شهره جهانی هستند در شیراز واقع شده است،اعلام کرد: فارس به لحاظ جاذبه های طبیعی کم نظیر بوده و دارای چهار اثر ثبت شده جهانی و بیش از سه هزار اثر ثبت شده ملی است.

افشانی با بیان این که استان فارس یکی از مراکز اصلی پزشکی کشور محسوب می گردد و به ویژه در منطقه جنوب، مرکز تخصص های ویژه ای است، گفت: بالاترین میزان پیوند کبد که دو و نیم برابر کل ایران است در استان فارس صورت می گیرد و همچنین در زمینه کاشت حلزون گوش یکی مهم ترین مراکز کشور محسوب می گردد.

وی اضافه کرد: استان فارس در رشته هایی مانند قلب، کلیه و چشم پزشکی یکی از مهم ترین مراکز ایران محسوب می گردد و بعضی متخصصین استان در این زمینه ها، دارای شهرت جهانی هستند.

استاندار فارس اضافه کرد: با توجه به مجاورت این استان با دریا و وجود فرودگاه بین المللی شیراز، امکانات مبادلات تجاری هوایی و دریایی وجود دارد.

افشانی با اشاره به وجود مزیت ها و جذابیت های استان فارس و کشور مجارستان گفت: در زمینه توریسم میان فارس و مجارستان ارتباطات بیشتری می توان برقرار کرد.

در این ملاقات رئیس مجلس مجارستان با بیان اینکه پس از برجام، ایران می تواند جای خود در سطح جهان باز یابد، گفت: دولت مجارستان معتقد است ایران نقش برجسته ای در این منطقه ایفا می نماید و با ارتباط با کشورهای اروپایی قوی تر شده و نقش مهم تری داشته باشد.

لازلو کوور با تاکید بر این که ایران کشور بزرگی است، اضافه کرد: باید در کنار ارتباط دولت ها، استان های دو کشور هم ارتباط خود را شروع نمایند و یکی از راه های آن ایجاد خواهرخواندگی میان شهرهای دو کشور است.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 85

به "آماده افزایش روابط فارس و مجارستان در حوزه گردشگری هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده افزایش روابط فارس و مجارستان در حوزه گردشگری هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید