یک مسئول: صاحبان این 8000 میلیارد تومان حق اظهار نظر ندارند

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، خبرنگاران/کرمانشاه رئیس انجمن صنعت ساختمان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سرمایه گذاران بخش خصوصی در سال نزدیک به هشت هزار میلیارد تومان در بخش ساختمان کرمانشاه سرمایه گذاری می نمایند، گفت: با این وجود هنوز نمایندگان این بخش در جلسات تصمیم گیری درباره مسکن دعوت نمی شوند.

یک مسئول: صاحبان این 8000 میلیارد تومان حق اظهار نظر ندارند

احسان شادفر در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که امروز (17 شهریور) برگزار گردید، با انتقاد از بی توجهی به نظرات بخش خصوصی در تصمیم گیری های بخش ساختمان، گفت: این در حالی است که یک سوم اشتغال و اقتصاد کرمانشاه معمولا در بخش مسکن است و باید به این بخش توجه ویژه گردد.

شادفر با بیان اینکه صنعت ساختمان کرمانشاه با چالش های زیادی روبرو و نیازمند رسیدگی است، به بعضی مسائل بخش ساختمان استان اشاره نمود و پایین بودن عمر ساختمان ها نسبت به استانداردها را از جمله این موارد دانست.

به گفته رئیس انجمن صنعت ساختمان استان کرمانشاه، میانگین عمر ساختمان ها در کرمانشاه حدود 25 سال است.

وی علت پایین بودن عمر ساختمان ها را مسائل کیفیت مصالح، عدم آموزش مستمر استادکاران و... گفت.

شادفر یکی دیگر از مسائلی که بخش ساختمان کرمانشاه با آن روبرو است را قدیمی بودن طرح تفصیلی شهر دانست که نزدیک به 13 سال از عمر آن می گذرد.

وی با بیان اینکه در این 13 سال شهر کرمانشاه بسیار فرق نموده، نام کرد: طرح تفصیلی شهر هم باید متوازن و متناسب با این تحولات اصلاح گردد.

رئیس انجمن صنعت ساختمان استان کرمانشاه قدیمی بودن طرح تفصیلی را یکی از دلایل بالا رفتن آمار پرونده های ماده 100 در کرمانشاه اعلام و گفت: کرمانشاه یکی از بالاترین آمارها را از نظر تعداد پرونده های کمیسیون ماده 100 دارد.

رئیس انجمن صنعت و ساختمان استان کرمانشاه با بیان اینکه حل مسائل بخش ساختمان نیازمند راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت است، یادآور شد: در بخش راهکارهای کوتاه مدت مقرر شده شعبه ویژه سرمایه گذاران خوشنام ساختمان در شهرداری کرمانشاه برای رسیدگی بهتر به امور آنها ایجاد گردد.

شادفر در نظر گرفتن تراکم شناور را از دیگر راهکارهایی دانست که می تواند به کاهش مسائل صنعت ساختمان کرمانشاه یاری کند و افزود: برای حل بلندمدت این مسائل قطعا نیازمند اصلاح طرح تفصیلی شهر هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1211

به "یک مسئول: صاحبان این 8000 میلیارد تومان حق اظهار نظر ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مسئول: صاحبان این 8000 میلیارد تومان حق اظهار نظر ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید