یک توصیه برای کاهش آلرژی غذایی در بچه ها

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، نتایج یک مطالعه نشان می دهد: اگر مادران در دوره شیر دادن به نوزاد خود شیر بنوشند این امر موجب می شود که کودکِ آنها، کمتر در معرض ابتلا به آلرژی های غذایی قرار گیرد.

یک توصیه برای کاهش آلرژی غذایی در بچه ها

به گزارش خبرنگاران، پزشکان سوئدی در مطالعه ای دریافتند مادرانی که در دوران شیردهی، شیر گاو مصرف می کنند ممکن است خطر ابتلا به آلرژی غذایی را در کودک خود کاهش دهند.

در این مطالعه متخصصان از بیش از 500 مادر سوئدی در مورد عادات غذایی شان در هفته سی و چهارم بارداری، یک ماه پس از زایمان و چهار ماه بعد پرسش کردند.

آنان میزان دریافت شیر و فرآورده های شیر را که توسط مادران گزارش شده بود از طریق نشانگرهای زیستی در خون و شیر مادر تایید کردند و همچنین آلرژی بچه ها با تشخیص پزشک مورد تایید قرار گرفت.

بچه های که در این مطالعه مورد بررسی قرار گررفتند بیشتر به تخم مرغ، شیر یا هر دو حساسیت داشتند.

متخصصان سوئدی اظهار داشتند: در این مطالعه دریافتیم که مادران بچه ها یک ساله سالم نسبت به مادران بچه ها یک ساله مبتلا به آلرژی در دوران شیردهی از شیر گاو بیشتری مصرف کرده اند.

متخصصان سوئدی همچنین تاکید کردند: اگرچه این ارتباط روشن است اما ادعا نمی کنیم که نوشیدن شیر گاو یک درمان کلی برای آلرژی های غذایی است.

این یافته ها پس از در نظر دریافت سایر فاکتورهای شناخته شده در افزایش خطر آلرژی در بچه ها همچون ژنتیک به دست آمده است.

این مطالعه به این منظور طراحی نشده که نشان دهد چگونه مصرف شیر گاو در دوران شیردهی خطر آلرژی غذایی را در بچه ها کاهش می دهد اما محققان نظریه های خود را ارائه کرده اند.

ممکن است شیر موجود در رژیم غذایی مادر حاوی موادی باشد که سیستم ایمنی بدن کودک را برای بالغ شدن تحریک کند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از هلث دی نیوز، همچنین این احتمال وجود دارد که مصرف بیشتر چربی اشباع شده در شیر ممکن است به طور طبیعی به کاهش مصرف چربی های اشباع نشده منجر شود.

این موضوع میتواند کمک کننده باشد زیرا به اعتقاد محققان مقادیر بالای چربی اشباع نشده در رژیم غذایی مادر می تواند بلوغ و رشد سیستم ایمنی بدن کودک را در سنین پایین بی اثر کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 850

به "یک توصیه برای کاهش آلرژی غذایی در بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک توصیه برای کاهش آلرژی غذایی در بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید