چگونگی انتخاب رشته در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، علاقه مندان به تحصیل در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی می توانند در مهلت در نظر گرفته شده رشته های این دانشگاه را انتخاب نمایند.

چگونگی انتخاب رشته در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، علاقه مندان به تحصیل در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی می توانند در مهلت در نظر گرفته شده رشته های این دانشگاه را انتخاب نمایند. داوطلبان مجاز شده آزمون کارشناسی ارشد پس از مشاهده کارنامه اولیه به وسیله سایت سازمان سنجش می توانند با استفاده از کد دسترسی و کد ملی انتخاب رشته نمایند.

داوطلبان برای انتخاب رشته باید به سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس www.azmoon.org مراجعه و ضمن مطالعه دفترچه راهنما نسبت به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل متناسب با کد مجموعه امتحانی خود اقدام نمایند.

داوطلبانی که علاوه بر کد رشته امتحانی اول در کد رشته امتحانی دوم نیز ثبت نام و در آزمون شرکت نموده اند، می توانند رشته محل های متناسب با کد رشته امتحانی دوم خود را براساس اولویت موردنظر در میان 100 رشته محل انتخابی درج نمایند.

داوطلبان تنها امکان انتخاب رشته گرایش هایی را دارند که مطابق کارنامه صادرشده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در کد ضریب متناظر با آن (از کد رشته امتحانی اول و یا دوم) مجاز شده باشند. کد ضرایب هر یک از رشته گرایش های دایر در کد رشته امتحانی آزمون کارشناسی ارشد درج شده است.

هزینه انتخاب رشته در رشته های دانشگاه آزاد اسلامی 610 هزار ریال است که داوطلبان می توانند به وسیله سامانه مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت نمایند.

عدم مراجعه به سامانه به منظور انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی در موعد مقرر و مطابق اطلاعیه های صادره به منزله انصراف از پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی بوده و پس از انقضای مهلت مقرر امکان انتخاب رشته تحت هیچ شرایطی وجود نخواهد داشت.

پذیرش با سهمیه ایثارگران در دانشگاه آزاد اسلامی

براساس قوانین حدنصاب نمره ایثارگران (اعم از ایثارگران مشمول ظرفیت 25 درصدی و یا 5 درصدی) 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل و حدنصاب نمره رزمندگان 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل است.

ظرفیت در کد رشته محل هایی به سهمیه های فوق تخصیص می یابد که امکان گرد کردن ریاضی برای آنها وجود داشته باشد.

سهمیه های فوق براساس قوانین و مقررات موجود بوده و در صورت هرگونه تغییر در این سهمیه ها توسط مراجع ذی صلاح ضوابط و مقررات اعمالی اطلاع رسانی خواهد شد.

براساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران یک بار در دوره روزانه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته پذیرفته شده باشند حق استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران و رزمندگان در آزمون های سال های بعد در همان مقطع را نخواهند داشت.

پذیرش اتباع خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی

اتباع غیرایرانی شرکت نماینده در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399، باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون (مندرج در دفترچه سازمان سنجش آموزش کشور) را در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، علامت گذاری نموده باشند بدیهی است چنانچه اتباع غیر ایرانی که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی این آزمون قرار گیرند در زمان ثبت نام بند 16 تقاضانامه را علامت گذاری ننموده باشند، پذیرش خبرنگارانن لغو خواهد شد. در ضمنً اتباع غیرایرانی شرکت نماینده در آزمون می بایست دارای شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجی باشند، پذیرش خبرنگارانن لغو خواهد شد.

به منظور ساماندهی و تسهیل فرآیند انجام امور کنسولی متقاضیان غیر ایرانی، کلیه داوطلبان غیرایرانی متقاضی تحصیل در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی می بایست بعد از انجام ثبت نام خود در سامانه مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه، نسبت به تکمیل و ارسال اطلاعات خود مطابق مراحل ذیل اقدام نمایند.

کارکنان و اعضای هیئت علمی محل های دانشگاه آزاد اسلامی مجاز نیستند واحد دانشگاهی محل خدمت خود را به عنوان محل تحصیل انتخاب نمایند.

پذیرفته شدگان نهایی رشته های واحد امارات متحده عربی ضروری است از نظر مقررات وظیفه عمومی حائز شرایط و ضوابط اشاره شده در خصوص مشمولان وظیفه عمومی بوده همچنین شرایط لازم برای اخذ ویزا از کشور امارات متحده عربی را داشته باشند این افراد در صورتی مجاز به استفاده از معافیت تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته برای ادامه تحصیل در واحد دانشگاهی امارات (دبی) هستند که علاوه بر شهریه های تحصیلی قادر به پرداخت وثیقه خروج از کشور به سازمان وظیفه عمومی نیز باشند. شهریه پذیرفته شدگان واحد امارات متحده عربی حدود سه برابر شهریه واحدهای داخل کشور و شهریه پذیرفته شدگان دارای ویزای اقامت امارات متحده عربی به صورت ارزی و براساس قوانین و مقررات واحد دریافت می گردد.

شهریه پذیرفته شدگان واحدها، پردیس ها و مراکز بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی براساس شهریه مصوب سالانه این محل های دانشگاهی معین می گردد و تا دو برابر شهریه واحدهای داخلی است.

شهریه دانشجویان ورودی سال 99 واحد بین المللی کیش به میزان 1.25 شهریه دانشجویان واحدهای داخلی (غیر بین الملل) است.

با توجه به مقررات دانشگاه آزاد اسلامی انتقال و میهمانی دانشجویان مطابق آئین نامه نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی انجام می گردد. هرگونه انتقال و میهمانی از واحدها، پردیس ها و مراکز بین المللی و برون مرزی به دیگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع است.

دانشجویانی که پس از پذیرش در دانشگاه و ثبت نام و اخذ واحد (اعم از دانشجویان با آزمون و یا بدون آزمون) به هر دلیلی تقاضای انصراف از تحصیل داشته باشند طبق ضوابط و مقررات دانشگاه مشمول پرداخت هزینه انصراف می شوند.

دانشجویان شاغل به تحصیل در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که به وسیله آزمون در همان واحد یا واحد دیگر پذیرفته شوند از پرداخت هزینه انصراف معاف هستند.

در صورت عدم تشکیل کلاس در یک واحد دانشگاهی به علت قلّت پذیرش، واحدهای دانشگاهی با هماهنگی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی می تواند مطابق ضوابط و دستورالعمل های داخلی دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به تغییر محل پذیرش پذیرفته شدگان اقدام نمایند.

پذیرش نهایی داوطلبان

پس از سرانجام مهلت انتخاب رشته، نتایج نهایی داوطلبان شرکت نماینده توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

4040/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 630

به "چگونگی انتخاب رشته در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی انتخاب رشته در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید