همه ما در برابر خشکسالی مسئولیم، به قطره های آب احترام بگذاریم

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، داریوش فرهنگ بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به جشنواره گزارش یک نگرانی که به کمبود آب می پردازد، گفت: برگزاری این جشنواره با رویکرد و اهدافی که دنبال می نماید اتفاق خوبی است حالا که دنیا مجازی و واقعیت در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند، باید این دو دنیا را ترکیب کرد و به وسیله آن فرهنگ استفاده صحیح از آب را که نعمتی قابل ستایش و احترام است ترویج دهیم.

همه ما در برابر خشکسالی مسئولیم، به قطره های آب احترام بگذاریم

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

وی اضافه نمود: فرد فرد ما باید مشکل قحطی و کمبود آب را جدی بگیریم و یادمان باشد سراسر این کشور در حال خشک شدن است. در این شرایط من، دولت، رییس جمهور، مجلس و همه نهادها و افراد در برابر برطرف این مشکل و نسل آینده متعهد و مسئول هستیم.

کارگردان دو فیلم با یک بلیت با اشاره به افزایش جشنواره ها در سال های اخیر به خروجی نامناسب آنها اشاره نموده و گفت: امیدوارم نتایج جشنواره گزارش یک نگرانی که اهداف مثبتی را دنبال می نماید برخلاف جشنواره هایی که جز رویکرد آماری نتیجه ای ندارند، نباشد. متاسفانه در حال حاضر تعداد جشنواره ها از تعداد سالن ها و فیلم های سینمایی بیشتر شده و نتیجه و دستاورد کلی آنها نامعلوم و بی محتوا است. آرزو می کنم دستاورد این جشنواره که بحران آب را جدی گرفته این باشد که یک قطره آب را با دیگری تقسیم کنیم و به آن احترام بگذاریم.

کارگردان تکیه بر باد در ادامه به ماجرای ساخت فیلمش درباره بحران آب اشاره و بیان نمود: یک ماه پیش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و شبکه تلویزیونی هامون در سیستان و بلوچستان از من دعوت کرد تا درباره کم آبی در این استان صحبت کنم. من ساخت فیلمی ده دقیقه ای را پیشنهاد دادم و برای این منظور لباس بلوچی بر تن کردیم.

فرهنگ به تجربه خود از این فیلم کوتاه اشاره نمود و گفت: هنگام ساخت فیلم با شخصی به نام گوهری برخورد کردم. او ما را در میان کویر خشک به جایی برد که آب، آبادانی، درخت و سرسبزی خودنمایی می کرد، مکانی که باورکردنی نیست و به گفته گوهری 90 درصد مردم سیستان و بلوچستان نمی دانند که این آب، بازیافت فاضلاب همان منطقه است که بعد از بازسازی به این شکل در می آید فقط به این جهت که روح و انگیزه زندگی کردن مردم در آن منطقه خشک، بالا برود.

فرهنگ در خاتمه خطاب به مردم ایران گفت: به مردم می گویم راستگو باشند همچنان که کویر و افسانه ها راستگو هستند، پس آنچه می اندیشند بیان نمایند و آنچه می پندارند اجرا نمایند، من افتخار می کنم ایرانی هستم و با همه خشکسالی ها وجه مثبت زندگی را برای ترویج انگیزه بخشیدن به این ملت دنبال خواهم کرد.

سید جواد رضویان دبیر دومین جشنواره فیلم و عکس گزارش یک نگرانی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 192

به "همه ما در برابر خشکسالی مسئولیم، به قطره های آب احترام بگذاریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه ما در برابر خشکسالی مسئولیم، به قطره های آب احترام بگذاریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید