نجات تالاب های قم، راهکاری مهم در مقابله با گرد و غبار است

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، خبرنگاران/قم مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: نجات تالاب های قم، راهکاری مهم در مقابله با پدیده گرد و غبار است.

نجات تالاب های قم، راهکاری مهم در مقابله با گرد و غبار است

سید رضا موسوی مشکینی عصر امروز 28 دی ماه در جلسه مدیریت زیست بومی تالاب ها و گرد و غبار که به همراه مراسم افتتاح ایستگاه سنجش ذرات معلق در اداره کل مدیریت بحران استان قم برگزار گردید بیان نمود: احیا و نجات تالاب های قم، امری لازم است و همه مدیران و مسئولان باید برای احیای تالاب های قم و مبارزه با گرد و غبار هم صدا باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم اضافه کرد: باید برای احیای تالاب ها، برنامه ای جامع داشت و اقدامی مثبت و موثر رقم زد تا بتوان از تخریب و آلودگی تالاب ها جلوگیری کرد.

وی توضیح داد: وظایف و تکالیف هر یک از دستگاههای اجرایی در آیین نامه جلوگیری از تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب ها به خوبی معین است و بای صیانت و حفاظت و احیای تالاب ها بر اساس این آئین نامه به طور جدی پیگیری شود.

موسوی مشکینی بیان نمود: نجات تالاب های قم، راهکاری مهم در مقابله با پدیده گرد و غبار است و می تواند اثرات مثبتی در حفظ محیط زیست و توسعه گردشگری استان قم داشته باشد.

وی اظهار داشت: برای احیای محیط زیست و نجات تالاب ها باید مسائل مهمی چون تامین حقابه و نیازهای آبی تالاب ها و همچنین حقابه رودخانه های استان قم در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در حال حاضر با کوشش های صورت گرفته سه تالاب مهم در قم از جمله تالاب حوض سلطان، دریاچه نمک و مره در فهرست تالاب های قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب های کشور قرارگرفته است.

وی اضافه کرد: طبق این قانون ملی، خسارت های که به واسطه تخریب و آلودگی تالاب ها به دست می آید با کلیه فعالیت های مخرب در بالادست تالاب ها ارتباط دارد و قابل پیگیری است.

موسوی مشکینی اظهار کرد: براساس این قانون هرگونه بهره برداری و اقدامی که منجر به تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب ها شود، ممنوع است و مرجع تشخیص تخریب و آلودگی غیرقابل جبران، سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی در سرانجام ابراز خرسندی کرد: امید است با همت و کوشش مسئولان بتوان از تخریب تالاب های قم که در حفظ محیط زیست دارای آثار فراوانی است به طور جدی تری جلوگیری کرد.

/

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 111

به "نجات تالاب های قم، راهکاری مهم در مقابله با گرد و غبار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات تالاب های قم، راهکاری مهم در مقابله با گرد و غبار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید