مقایسه مزدا CX، 9 در مقابل تویوتا هایلندر

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، در این مطلب قصد داریم مشخصات فنی دو خودروی هم سگمنت مزدا CX-9 و تویوتا هایلندر را آنالیز کنیم.

مقایسه مزدا CX، 9 در مقابل تویوتا هایلندر

خبرنگاران- مزدا CX-9 در برابر تویوتا هایلندر قرار گرفته است؛ این 2 خودرو در بسیاری از مشخصات شبیه هم هستند و دارای امکاناتی مشابه هستند، اما در بعضی امکانات تفاوت دارند که در این گزارش آن ها را آنالیز نموده ایم.

هایلندر: عدم وجود فرمان گرم شونده تا حد زیادی بارزترین نقص در کابین این خودرو است. بعلاوه فقط برای جایگاه های جلو گرمکن ارائه می دهد در حالی که ردیف وسط حتی چنین گرمایشی را ندارد. سپس سیستم اطلاعات تفریح قدیمی 8.0 اینچی وجود دارد.

تویوتا به سیستم Entune مجهز است اما ظاهری کسل نماینده دارد و استفاده از آن گیج نماینده است خوشبختانه، اپل کارپلی و اتواندروید را ارائه می دهد. این خبر برای دوربین دنده عقب نیز بهتر نیست.

CX-9: فهرست ویژگی های مزدا به خوبی هایلندر نیست. یک صفحه نمایش لمسی جدیدتر 10.25 اینچی برای CX-9 سال، 2021 در دسترس است اما CX-9 با مشخصات کانادایی همچنان به نسل اول با صفحه نمایش 9 اینچی پایبند است. فرمان گرم کن، به علاوه جایگاه های دارای تهویه و گرم کن در جلو را ارائه می نماید.

هایلندر: این خودرو دارای یک موتور V6 است که می تواند 295 اسب بخار قدرت و 263 پوند فوت گشتاور فراوری کند. بعضی ممکن است تصور نمایند تویوتا موتوری پرحرکت خواهد داشت اما این فرض اشتباه بود. ممکن است موتور این خودرو قدرتمند باشد، اما پر جنب و جوش نیست.

این خودرو با یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته ارائه می گردد. از جمله تجهیزات استاندارد این مدل می توان به پوشش چرم مشکی در تمامی هفت جایگاه، گرم کن جایگاه ها، کنترل تهویه مطبوع سه ناحیه ای، فرمان گرم شونده، سقف پانورامیک و درب پشتی برقی اشاره نمود. حسگر های پارک جلو و عقب و دوربین دنده عقب نیز جزو تجهیزات این خودرو هستند.

CX-9: همانطور که هایلندر یک تویوتا معمولی است، CX-9 مزدا خودرویی پرقدرت است که قدرت خود را از یک موتور 2.5 لیتری SKYACTIV-G توربوشارژ چهار سیلندر تامین می نماید. باید از سوخت اکتان 91 استفاده کرد تا به ترکیب کامل 250 اسب بخاری 320 پوند فوت رسید.

هایلندر: قیمت هایلندر از 35985 دلار (40450 دلار) آغاز می گردد. این تنها تریمی است که دارای سانروف پانوراما و سیستم اطلاعات تفریح بزرگتر 12.3 اینچی است.

CX-9: برخلاف هایلندر، خط تریم CX-9 برای دو بازار کاملاً فرق دارد. خوشبختانه بیشتر تریم ها در کانادا تقریباً مستقیماً با آن هایی که در بازار ایالات متحده هستند قابل مقایسه هستند. این خودرو با قیمت 44,080 دلار (52,300 دلار کانادا) به فروش می رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1398

به "مقایسه مزدا CX، 9 در مقابل تویوتا هایلندر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه مزدا CX، 9 در مقابل تویوتا هایلندر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید