داستان رشد عجیب ارزش مایکروسافت و عبور از اپل در سال 2021

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، رپرتاژآگهی- به گزارش وبسایت فروشگاه اینترنتی سرفیس کار، مایکروسافت توانست در سال 2021 با ارزش 2.49 تریلیون دلار، اپل را با ارزش 2.45 بیلیون دلار پشت سر بگذارد. بدین ترتیب شرکت مایکروسافت توانست بعد از مدت ها کوپرتینویی ها را پشت سر بگذارد و عنوان با ارزش ترین کمپانی دنیا را از آن خود کند.

داستان رشد عجیب ارزش مایکروسافت و عبور از اپل در سال 2021

از دلایل اصلی افت شدید درآمد اپل طبق گزارش مالی فصل چهارم سال مالی اش، می تواند به کمبود تراشه و محدودیت های تامین قطعات اشاره کرد که البته برای بیشتر شرکت های تکنولوژی دنیا به یک مشکل اساسی تبدیل شده است.

به همین علت با توجه به افزایش درآمد 29 درصدی اپل و همینطور رشد 47 درصدی فروش آیفون ها، انتظارات اپل و تحلیلگران را برآورده نکرد و به گفته اپل این فرایند بد تر هم خواهد شد.

با این اوصاف مایکروسافت توانست با معرفی محصولات تازهش در سال 2021 فروش خوبی را تجربه کند و ضمن رشد ارزش آن و اندازه فروش این شرکت، از اپل پیشی بگیرد.

مایکروسافت چند وقت پیش با گزارش مالی اش برای فصل اول سال مالی 2022 را منتشر کرد که بازدهی بالاتر از حد انتظاری داشت و ردموندی ها توانستند با رشد 22 درصدی درآمدشان روبرو شوند که این سریع ترین رشد این کمپانی از سال 2018 است.

حال می توانیم نگاهی به عملکرد مایکروسافت در سال 2021 بندازیم و ببنییم که ردموندی ها در سال 2021 چه محصولاتی را معرفی کردند.

سرفیس پرو 8 - قهرمان خوش اندام مایکروسافت

سرفیس پرو 8 قهرمان تازه وارد مایکروسافت است که در سال 2021 با بهبود چشمگیر نسبت به نسل قبلی یعنی سریس پرو 7 پلاس توانسته است تا امروز فروش بسیار خوبی را تجربه کند.

این دستگاه در ایران هم مورد استقبال خیلی ها قرار گرفت و به همین علت فروشگاه اینترنتی سرفیس کار حتی کمی زودتر از دیجیکالا، رایان مال و سرفیس ایران به عنوان اولین واردکننده تخصصی محصولات مایکروسافت سرفیس، سرفیس پرو 8 را وارد ایران کرد.

سرفیس پرو 8 در کانفیگ های متنوع عرضه شد و قیمت فعلی آن در ایران از حدود 41 میلیون تومان آغاز می شود. برای مشاهده جزئیات بیشترو مشخصات دستگاه ها به وبسایت سرفیس کار مراجعه کنید.

البته که سری های سرفیس پرو در اصل تبلت هایی هستند که با اتصال کیبورد به آن ها، به لپ تاپ حرفه ای و بسیار سبک و قابل حمل تبدیل می شوند. اما اگر از آن دسته از کاربرانی باشید که دوست دارید صرفا لپ تاپ داشته باشید که کیبورد آن هم متصل است ما به شما سرفیس لپ تاپ 3 را توصیه میکنیم.

سرفیس دئو 2 - زیبایی جسورانه

پیرو استقبال به نسبت خوب طرفداران مایکروسافت از موبایل تاشو مایکروسافت با سیستم عامل ویندوز، مایکروسافت نسخه دوم این گوشی را هم عرضه کرد و با آپدیت های سخت افزاری، ظاهری و نرم افزاری توانست فروش نسبتا خوبی را داشته باشد.

البته نسخه 1 این گوشی در ایران اقبال خوبی نداشت حال باید دید نسخه دوم چطور عمل خواهد کرد.

سرفیس لپ تاپ استودیو - غول جادویی مایکروسافت

سرفیس لپ تاپ استودیو شاهکار تازه مایکروسافت است که هر چه از آن بگوییم کم گفتیم. سرفیس لپ تاپ استودیو در 3 حالت قابل استفاده است:

1. ساده مشابه لپ تاپ

2. کمی زاویه دار که می توانید روی صفحه طراحی کنید و همچنان به ترکپد دسترسی داشته باشید.

3. خوابیده و استفاده به عنوان تبلت و صفحه طراحی

3 مدل استفاده ذکر شده را در تصویر بالا می توانید به وضوح ببینید.

سرفیس لپ تاپ استودیو با قیمت بسیار بالای 1600 دلاری عرضه شده است که طبیعتا در ایران هم اگر وارد شود قیمت بسیار بالایی خواهد داشت که هر کسی نمی تواند از آن استفاده کند اما گزینه هایی در ایران وجود دارد که مشابه این دستگاه است و با توجه به سابقه اش در بازار قیمت مناسب تری هم پیدا کرده است و آن هم سرفیس بوک 3 است که می توانید با مراجعه به سایت سرفیس کار درباره اش مطالعه کنید.

سرفیس گو 3 و سرفیس پرو X

این 2 دستگاه هم با شباهت بسیار زیاد با سرفیس پرو 8 اما با کانفیگ های متفاوت معرفی شدند که بیشتر بر اساس قدرت و قیمت با هم رقابت دارند و کاربران باید نسبت به نیازشان آن ها را انتخاب کنند.

جمع بندی

مایکروسافت توانست با معرفی دستگاه های تازه مطابق نیازهای کاربران فروش صعودی را تجربه کند و یکی از سخت ترین رقابت های دنیا را پیروز شود و آن هم عبور از ارزشمندترین کمپانی دنیا یعنی اپل بود.

حال باید دید که این موفقیت چقدر از طریق مایکروسافت می تواند ادامه دار باشد.

ممنون که تا سرانجام این مقاله با ما همراه بودید و اگر ارتباط نزدیکی با یکی از دستگاه های معرفی شده مایکروسافت داشتید، حتما تجربه تان را زیر همین مقاله با ما در میان بگذارید.

منبع : surfacekar.com

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1434

به "داستان رشد عجیب ارزش مایکروسافت و عبور از اپل در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان رشد عجیب ارزش مایکروسافت و عبور از اپل در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید