خوردنی های مفید برای عروق خونی

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، عارضه گرفتگی عروق که به دلیل تشکیل پلاک در جداره داخلی آن ها بوجود می آید، باعث می گردد جریان خون مسدود شده و میزان خون و اکسیژن انتقالی به تمامی نقاط بدن کاهش پیدا کند؛ در این شرایط بخش هایی از بدن عملکرد مناسب خود را از دست می دهند و اندام ها نیز آسیب می بینند.

خوردنی های مفید برای عروق خونی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، عروق، خون و اکسیژن را به تمامی نقاط بدن از سر تا انگشت های پا منتقل می نمایند و به همین خاطر داشتن عروق سالم لازم است هرچند معمولا تعداد قابل توجهی از مردم دچار عارضه گرفتگی عروق می شوند.

کلسترول خوب (HDL) به کنترل سطح کلسترول بد (LDL) یاری می نماید و برای حفظ این توازن حائز اهمیت است. در حقیقت سطح بالای کلسترول بد، کشنده خاموش به حساب می آید، زیرا اغلب بالا بودن میزان آن به موقع تشخیص داده نمی گردد.

به گزارش سایت تخصصی فود پریونشن، از معمول ترین خوراکی هایی که به شکل طبیعی و بدون دارو به جلوگیری از گرفتگی عروق یاری می نمایند و کلسترول را به سرعت کاهش می دهند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

سیر

این ماده خوراکی مانع از چسبیدن کلسترول به دیواره عروق می گردد و در نتیجه از مسدود شدن عروق و لختگی خون جلوگیری نموده و فشار خون را کاهش می دهد.

زردچوبه

زردچوبه نیز از جمله ادویه هایی است که به درمان گرفتگی عروق و کاهش میزان کلسترول بد یاری نموده و موجب می گردد قلب عملکرد بهتری داشته باشد. کورکومین موجود در زردچوبه خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد.

بلغور جو دوسر

ترکیب فیبر محلول موجود در این ماده خوراکی موجب می گردد این ماده غذایی برای سلامت قلب مفید به حساب آید. فیبر محلول به کلسترول چسبیده و یاری می نماید تا بدن آن را به راحتی هضم کند. همچنین موجب می گردد سطح کلسترول بد خون کاهش پیدا کند.

همچنین از جمله فاکتور های دیگر برای جلوگیری از گرفتگی عروق و پیشگیری از بالا رفتن سطح کلسترول می توان به مواردی، چون خودداری از استعمال سیگار، خودداری از مصرف مواد الکلی، داشتن وزن متعادل، دور کردن استرس و اضطراب از خود، انجام مرتب یوگا و مدیتیشن و معاینات دوره ای شامل آزمایش خون اشاره نمود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1073

به "خوردنی های مفید برای عروق خونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوردنی های مفید برای عروق خونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید