خبرنگاران کمک 100 میلیون ریالی بازمانده سقوط هواپیما برای آزادی زندانیان در یزد

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، یزد- خبرنگاران- یکی از بازماندگان پرواز شماره 277 جهت تهران - ارومیه که سال 1389 در جریان سقوط هواپیما دچار سانحه شد با حضور در ستاد دیه یزد 100 میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد در استان اهدا کرد.

خبرنگاران کمک 100 میلیون ریالی بازمانده سقوط هواپیما برای آزادی زندانیان در یزد

این بانوی نیکوکار گفت: سال 1389 هواپیما در حال پرواز تهران به سمت ارومیه بودکه به دلیل شرایط نامساعد جوی و مه شدید ساعت 19 و 45 دقیقه در دشت نزدیک به روستای کلیساکندی ارومیه سقوط کرد.

به گزارش شامگاه یکشنبه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ستاد دیه یزد، وی که نامش ذکر نشده است افزود: آن شب او را همراه با افراد متوفی برای انتقال آماده کرده بودند که ناگهان متوجه زنده بودن من شدند در حالیکه مهره های کمرم شکسته بود و پای راست من هم قطع شده بود برای درمان به بیمارستان انتقال یافتم .

وی ادامه داد: بعد از 10 روز برای پیوند و جراحی پا به بیمارستانی در تهران منتقل شدم، و تمامی پزشکان از این عمل ناامید بودند و تنها یک درصد احتمال پیروز بودن عمل را انتظار داشتند و بعد از عمل جراحی به یزد انتقال یافتم.

در ادامه گزارش ارسالی آمده است: در تمامی روزها هیچ گونه حسی در پای خود نداشتم و شبی از خدا خواستم نجاتم دهد و فردای آن روز به سختی پیروز شدم پاهای خود را تکان بدهم و روز به روز سلامتی خود را بازیافتم.

وی ادامه داد :پس از آن نیت کردم تا سفره ای درخور امام حسین(ع) و برادر بزرگوارش ابوالفضل العباس (ع) پهن کنم ،اما در سال جاری به دلیل شرایط کرونایی نتوانستم این نذر را ادا کنم، بر این اساس مبلغ خود را به آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد اختصاص دادم.

همچنین اسلام افشون رییس ستاد دیه یزد امروز به خبرنگاران گفته بود که همزمان با عاشورای حسینی هیات انصار ولایت مرکز این استان 280 میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد به ستاد اهدا کرد.

وی ادامه داد: در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا طرح هر هیات عزاداری، آزادی یک زندانی با همکاری خوب مردم و مسوولان در حال پیگیری است.

در سال جاری با برگزاری برنامه های مختلف و همراهی مردم تا به امروز زمینه آزادی 113 زندانی در استان فراهم شده است و در سال 1398 نیز برای آزادی 260 محکوم مالی جرایم مالی غیرعمد 73 میلیارد ریال توسط خیران پرداخت شده است و هم اکنون 225 زندانی جرایم مالی غیرعمد در زندان های استان بسر می برند که برای آزادی آنها 598 میلیارد ریال نیاز است.

استان یزد چهار ندامتگاه برای نگهداری مددجویان زندانی دارد و حدود چهار هزار نفر دوره محکومت خود را می گذرانند.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روزیکشنبه گفت: از اوایل اسفند 98 تا به امروز 373 هزار و 570 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 103 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا به 21 هزار و 462 نفر رسیده است.

سیما سادات لاری بیان نمود: از 24 ساعت گذشته تا ظهر 9 شهریور 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و 754 بیمار جدید مبتلا به کووید- 19 در کشور شناسایی شدند که 718 نفر از آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته، 103 بیمار کووید- 19 جان خود را از دست داده اند که تا کنون 321 هزار و 421 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند و همچنین سه هزار و 759 نفر از بیماران در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزارت بهداشت افزود: تا به امروز سه میلیون و 207 هزار آزمایش تشخیص کووید- 19 در کشور اجرا شده است.

وی بیان نمود: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در شرایط قرمز قرار گرفته است.

به گفته وی همچنین شرایط در آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در شرایط هشدار است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مطالعه تاریخ واقعه کربلا بر این گواه است که حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) علاوه بر اجرای رسالت مهم حفظ و تبلیغ واقعه عاشورا وظیفه پرستاری از امام سجاد (ع) و دیگر اسرای قیام کربلا را با تحمل سختی ها و ناملایمات فراوان بر عهده داشتند و جایگاه و منزلت خدمات پرستاری در تاریخ نظام اسلامی همواره جزو با ارزش ترین حرفه ها بوده است.

وی ادامه داد: اکنون نیز با همه گیری ویروس کرونا در کشور، همکاران ما در کادر بهداشت و درمان با تاسی از حضرت زینب، با وجود فشار و خستگی های فراوان در خط مقدم مبارزه با این ویروس مشغول خدمت رسانی و مداوای بیماران هستند. قطعا جان فشانی ها و فداکاری های این عزیزان در تاریخ زرین این سرزمین ثبت خواهد شد و مطمئنا ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی در این ایام دعای خیرشان را بدرقه راه این خدمت گذاران بی ادعا خواهند کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 617

به "خبرنگاران کمک 100 میلیون ریالی بازمانده سقوط هواپیما برای آزادی زندانیان در یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کمک 100 میلیون ریالی بازمانده سقوط هواپیما برای آزادی زندانیان در یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید