خبرنگاران فرایند صعودی آمار تصادف در 9 شهرستان خوزستان

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، اهواز - خبرنگاران - پلیس راهور خوزستان گفت: آمار تصادف در 9 شهرستان کارون، مسجد سلیمان، اندیمشک، بهبهان، دزفول، شوش، شوشتر، هفتکل و اهواز در سال 99 در مقایسه با سال 98 افزایش داشته است.

خبرنگاران فرایند صعودی آمار تصادف در 9 شهرستان خوزستان

به گزارش خبرنگاران سرهنگ منصور جمشیدی روز چهارشنبه در نشست شورای راهبری کاهش تصادفات خوزستان در سراسری استانداری بیان نمود: آمار تصادفات در سال 99 در 11 شهرستان خوزستان کاهشی بود اما آمار تصادفات جرحی در شهرستان های کارون، مسجد سلیمان، اندیمشک، بهبهان، دزفول، اندیکا، باغملک، دشت آزادگان، شوش، شوشتر، هفتکل و اهواز افزایش بوده است.

وی اضافه کرد: برای کاهش و کنترل تصادفات در استان باید سرعت رانندگی را کنترل و کاهش داد.

شناسایی 164 نقطه حادثه خیز در خوزستان

سرهنگ جمشیدی بیان نمود: 164 نقطه حادثه خیز در شهرهای مختلف خوزستان که بیشترین میزان تصادفات در این نقاط رخ می دهد شناسایی شده است.

وی گفت: همچنین 120 نقطه در مسیرهای برون شهری خوزستان به عنوان نقاط حادثه خیز شناسایی شده است.

پلیس راهور خوزستان ادامه داد: پژوهش های زیادی توسط پلیس راهور برای کاهش تصادفات در خوزستان انجام گرفت اما متاسفانه هیچکدام از برنامه ها از سوی دستگاه های مربوطه برای بهبود شرایط و کنترل تصادفات انجام نگرفت.

سرهنگ جمشیدی بیان نمود: بیشترین آمار تصادفات عابران پیاده در افراد بالای 50 سال و در زمان های اواسط ظهر و اواخر شب است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلاتی که در جاده های خوزستان وجود دارد نبود استراحتگاهی برای رانندگان کامیون است، اضافه کرد: در ورودی های شهرهای مختلف خوزستان زمین خالی زیادی هست که مسوولان مربوطه می توانند این مکان ها را برای توقفگاه و استراحتگاه رانندگان کامیون آماده نمایند، این کار می تواند در کاهش تصادفات بسیار اثر گذار باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان نیز با بیان اینکه 2 معضل عظیم در بحث تصادفات در خوزستان وجود دارد بیان نمود: تردد خودروهای شوتی در جاده های استان با سرعت بسیار بالا و رفتارهای نادرست نه تنها باعث به خطر انداختن جان مردم و وقوع تصادف می گردد بلکه باعث بدآموزی درنحوه رانندگی است.

دکتر علی خدادادی، سرقت تابلوها و تجهیزات هدایت و رانندگی را از دیگر معضلات خوزستان بیان نمود و گفت: سرقت تجهیزات هدایت و رانندگی در جاده های خوزستان که بیشتر مسلحانه انجام می گردد ، باعث اختلال در رانندگی در سطح جاده ها می شوند.

احتیاج به نصب 106 دوربین در جاده های اصلی خوزستان برای کنترل تصادف

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان نیز بیان نمود: در جاده های اصلی خوزستان که بیشترین میزان خطر و تصادف در این نقاط رخ می دهد باید دوربین کنترل سرعت و تخلف نصب گردد تا سرعت در این نقاط کنترل و از وقوع تصادف تا حد زیادی جلوگیری گردد.

غلامعباس بهرامی نیا گفت: برآورد شده 106 دوربین باید در جاده های اصلی خوزستان نصب گردد که تا به امروز 75 دوربین نصب شده و 31 دوربین دیگر نیز به زودی نصب خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1047

به "خبرنگاران فرایند صعودی آمار تصادف در 9 شهرستان خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرایند صعودی آمار تصادف در 9 شهرستان خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید