تاکید بر اولویت جمع آوری داده ها به جای تسلیحات جدید در ارتش آمریکا

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، بیانیه نیروهای استراتژیک آمریکا درباره اولویت های جدید سرمایه گذاری بر روی داده ها در حالی منتشر شده که پنتاگون به سرعت در حال پیگیری توسعه انواع جدید تسلیحات است.

تاکید بر اولویت جمع آوری داده ها به جای تسلیحات جدید در ارتش آمریکا

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پنتاگون به سرعت به دنبال پیگیری توسعه و ساخت تسلیحات جدید شامل تسلیحات اتمی با قدرت انفجاری کم، موشک های فراصوت و امور دفاعی و همچنین برنامه های کاربردی فناوری هوش مصنوعی است.

با این حال تیم رای، رئیس فرماندهی ضربت جهانی نیروی هوایی آمریکا (AFGSC) در جریان یک نشست خبری ویدئویی گفت، ارتش آمریکا بجای ساخت تسلیحات می تواند از داده های بیشتر برای استفاده موثر از آنهایی که موجود است، بهره ببرد. داده ها اکنون بر بمب افکن های رادار گریز B21 و موشک های جدید و سریعتر اولویت دارند.

وی ادامه داد: اگر می توانستم، یک دلار دیگر صرف ایجاد بهترین مرکز داده ای و ابزارهای تحلیلی می کردم. این نشان می دهد که شما چطور از بعضی از ابزار قدرتمند برای داشتن یک تیم کوچک استفاده می کنید.

ارتش آمریکا پیشتر اقداماتی را در این راستا انجام داده است. فناوری موسوم به کتابخانه یکپارچه داده به جمع آوری اطلاعاتی از منابع مختلف چون داده های به دست آمده از ارتش، متحدان آمریکا یا حتی کمپانی های تجاری مبادرت می ورزد. اگر لازم باشد، این داده ها بعدا در بخش های مختلف ارتش قابل دسترس خواهند بود. این فناوری اخیراً در یک پروژه وسیع تر به نام dataONE شکل گرفته است و قادر به جمع آوری داده ها از حوزه های بیشتر است.

یکی دیگر از کاربردهای ممکن برای این فناوری پشتیبانی از کوشش های مدرن کردن ارتش است که به پنتاگون اجازه می دهد تا بهترین بازگشت سرمایه گذاری را داشته باشد.

تیم رای همچنین گفت، پنتاگون بر روی خرید صدها سلاح فراصوت دوربرد تمرکز دارد اما بدون داده ها و سیستم جمع آوری و یکپارچه سازی آن، این موشک ها استفاده کمی دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 404

به "تاکید بر اولویت جمع آوری داده ها به جای تسلیحات جدید در ارتش آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر اولویت جمع آوری داده ها به جای تسلیحات جدید در ارتش آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید