بهترین ایده های دکوراسیون ماه تولد افراد

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، طراحی دکوراسیون ماه تولد یکی از نو ترین و محبوب ترین ایده هایی است که در سال 2022 میلادی از طریق طراحان چه در ایران و چه خارج از ایران اجرا می شود، به گفته متخصصین این حوزه مزایا و امتیازات خاص خود را داراست و می تواند روی آرامش، به جریان انداختن روندی مثبت در سبک زندگی و حس و حال درونی افراد پس از هر بار ورود به یک محیط تاثیر بگذارد. از این رو اگر شما هم مایل به اجرای این سبک پروژه ها و استفاده از عناصر ماه تولد برای طراحی خانه و اتاق خود هستید در ادامه با ما همراه باشید، چون در این زمینه، مواردی را به شکل کلی خاطرنشان می شویم که می تواند یک راهنمای جامع با اشاره به سبک در انتخاب سبک دیزاین باشد.

بهترین ایده های دکوراسیون ماه تولد افراد

دکوراسیون ماه تولد مارس و آوریل - فروردین

معمولا این سبک طراحی ها (برای این ماه تولد) از ساختار مینیمال و ساختارهای فلزی استفاده می کنند. خیلی محیط شلوغ نیست، بهره گیری از طراحی تمیز، فرم های ساده بدون تزئین، فاصله گرفتن از چینش های شلوغ از جمله کلیدی ترین ویژگی های آن است. برای انتخاب رنگ نیز باید به سراغ ترکیبی از رنگ های روشن و خنثی و تم مینیمالیستی بروید. یک جریان محبوب چند سالی است که در این سبک طراحی پیاده سازی شده و آن هم استفاده از مبلمان فلزی و استیل در مقابل دیوار های خنثی خواهد بود. مثلا شما می توانید رنگ نقره ای را به عنوان اصلی ترین ایده خود انتخاب کنید.

اشیاء کم و مختصر و استفاده از رنگ نور و لوسترهایی با تم ماه و تاریکی شب از جمله دیگر ویژگی های خاصی است که باعث می شود ما بیشتر تم دکوراسیون ماه فروردین را به حس مینیمال و ساختار صنعتی نزدیک بدانیم. از طرفی انتظار می رود همه چیز در این سبک طراحی چینش منظم و دقیق داشته باشد.

آوریل و می - اردیبهشت

برای کسانی که متولد اردیبهشت ماه، آوریل و می در ماه های میلادی هستند یکی از مجذوب کننده ترین و بهترین ترکیب های دیزاین داخلی استفاده از مبلمان چوبی با رنگ های روشن خواهد بود. تناژ های رنگ پاستیلی گرم، دیوارهایی با گچ بری، مبلمان قدیمی با کنده کاری و منبت روی چوب، گل های تازه دارویی، مجسمه های چینی و سرامیکی، سقف با تیرهای چوبی، عناصر دکوراسیون کلاسیک از جمله کلیدی ترین انتخاب هایی است که شما به عنوان یک طراح دکوراسیون و یا ایده پرداز می توانید در این گونه دیزاین ها اعمال کنید.

همین طور انتظار می رود تمامی لوازمی که در سبک طراحی روستیک و پروونس مورد استفاده قرار می گیرند کاربردی باشند. همیشه کسانی که در این دوره زمانی متولد شده اند نیاز دارند که جلوه هایی از طبیعت را در زندگی داشته باشند، در نتیجه بهره گیری از گل های زینتی همیشه زنده می تواند یک تز بی نظیر باشد.

می و ژوئن - خرداد

دکوراسیون ماه تولد تاثیر فوق العاده ای روی تصمیم گیری افراد در طول روز، نگرش آن ها نسبت به زندگی و احساساتی که خرج می کنند خواهد داشت. برای این افراد طراحی مدرن روستیک یا دیزاین روستایی با ترکیب کلاسیک در نظر گرفته شده است. معمولا بهره گیری از چوب و سنگ می تواند بهترین ایده ممکن باشد. در واقع می توان گفت که این دو طیف انتخاب به دلیل دو کاراکتری بودن متولدین خرداد می باشد.

این ماه شروع گرما با ریشه ای از خنکی بهار است. سطوح فلزی براق، کروم، قفسه های یکدست، رنگ روشن دکوراسیون از جمله محبوب ترین و کلیدی ترین ایده هایی هستند که می توان در این سبک طراحی از آن ها استفاده کرد. در واقع فضای بیرونی خانه روستایی و تم داخل آن کمی به سبک های اشرافی نزدیک است. در دکوراسیون ماه تولد خرداد، این سبک طراحی یکی از بهترین و خلاقانه ترین ایده ها است که می تواند برای متولدین این ماه نیز فوق العاده رضایت بخش باشد.

دکوراسیون ماه تولد ژوئن و جولای - تیرماه

دکوراسیون ماه تولد تیرماه شامل یک ترکیب رنگ شیرین از ساحل می باشد. رنگ هایی که معمولا برای این سبک دیزاین استفاده می شوند. تیرماهی ها و همین طور در مقابل آن ها متولدین نیمه ژوئن تا جولای به خانواده وابسته هستند و انتظار دارند که این سبک طراحی موجب ایجاد همدلی در قلب خانواده شان شود، این افراد عموما زمان زیادی را در کنار خانواده سپری می کنند و در نتیجه همیشه حس آرامش جو خانه را دوست دارند. منطقی است که بتوان از رنگ هایی مانند صدفی و نیلی استفاه کرد. بخصوص اتاق خواب این افراد باید با تناژ رنگ های ساحلی و روشن چیده شود؛ بهره گیری از رنگ های خورشیدی روی دیوار مانند زرد روشن و نارنجی روشن هم می تواند جوابگو باشد.

استفاده از گالری های عکس روی دیوار ها، آباژورهای کوچک و قفسه هایی با ساختار باز و نمایش دهنده درونی، یک حس نوستالژیک در این افراد ایجاد می کند. اگر برای شما آرامش شخص تیرماهی اهمیت ویژه ای دارد، می توانید به سراغ یک تابلو از ساحل با تم آبی بروید که جز اصلی ترین علاقه مندی های آنان به شمار میرود.

جولای و آگوست - مرداد ماه دکوراسیون ماه تولد استوایی

یک فضای جنگلی یا چیزی شبیه به سواحل هاوایی یکی از بهترین ایده ها برای کسانی است که در این محدوده زمانی متولد شده اند. می توان روی دیوار به جای رنگ های ساده از کاغذ دیواری ها و یا پترن هایی با تم گل و گیاه یا درختان استوایی استفاده کرد. چه بهتر که بتوانید دو تابلوی مجذوب کننده با عکس هایی از گونه های جانداری مانند طوطی نیز فراهم کنید. معمولا این افراد به مبلمان حصیری هم علاقه ویژه ای دارند.

معمولا سبک استوایی در کنار ترکیب تم کلاسیک می تواند بهترین انتخاب برای این افراد باشد. در نهایت چیزی که مشخص است حمله رنگ ها در اولین برخورد با اتاق یک مرداد ماهی خواهد بود. فضایی مرموز که شما را به حس یک جنگل عجیب و غریب نزدیک کرده که در ظاهر آرامش دارد اما مشخص نیست در پس این تناژ سبز چه چیزی نهفته است.

شهریور - آگوست و سپتامبر با تلفیق مینیمال مدرن

بر اساس خصوصیات اخلاقی و رفتاری یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی که در دوره آگوست تا سپتامبر و به نوعی شهریور متولد شده اند سبک مینیمال خواهد بود. معمولا این افراد علاقه مند به طرح های باز و فرم هایی با آزادی علاقه مند هستند. جزئیات اندکی در این سبک استفاده می شود، بدون پیچیدگی بوده و می توان در اتاق نشیمن از یک گلدان زیبا چند آباژور و لوستر مدرن استفاده کرد.

متولدین این ماه عملگرا بوده و کمی نیز وسواس دارند. شهریورماهی ها عاشق نظم و انضباط و یکپارچگی هستند. از طرفی خطوط صاف در اشیاء و استفاده از المان های نود درجه می تواند بهترین حس برای تداعی یک فضای مجذوب کننده باشد. معمولا کابینت ها و نوع طراحی آن ها، چینش همه چیز در سالن و پذیرایی از جمله مهم ترین دغدغه هایی است که متولدین این ماه به آن ها واکنش نشان می دهند. شهریور ماهی ها در انتخاب رنگ هم علاقه مند به تونالیته های طبیعی هستند، سفید، مشکی و…

مهرماه - سپتامبر و اکتبر

نقش ها، الگوها و مضامین متقارن از جمله اصلی ترین پیشنهاد ها برای کسانی هستند که می خواهند بر اساس ماه تولد خود یعنی مهر انتخاب کنند. معمولا سبک محبوب این اشخاص آرت دکو خواهد بود. بهره گیری از اشکال ذوزنقه ای، الگوهای زیگزاگ، شورون، فرم های پلکانی، منحنی های فراگیر، حیات وحش و اشکال مثلثی از جمله اصلی ترین حوزه های علاقه مندی این افراد خواهد بود.

مبلمان اسکاندیناوی، طرح های کلاسیک، مدل های متالیک، اکسسوری های طلایی و مسی از جمله اصلی ترین کلیدواژه هایی هستند که با استفاده از آن ها می توان این سبک طراحی را گفت. یکی از مهم ترین المان هایی که حتما باید در طراحی داخلی نشیمن و اتاق خواب مهر ماهی ها وجود داشته باشد آینه و لوسترهای آینه ای است؛ از طرفی می توان از دیوارکوب های براق نیز برای خانه این افراد استفاده کرد؛ آن ها معمولا به استفاده متعادل از رنگ ها علاقه زیادی دارند.

طراحی دکوراسیون متولدین آبان - اکتبر و نوامبر

معمولا آبان ماهی ها افراد فوق العاده سخت و پیچیده ای هستند که به کم راضی نمی شوند، آن ها نیاز به ایجاد یک حس خونسردی در دل طبیعت دارند. معمولا این افراد از بیرون سرد به نظر می رسند و درون گرم و پرانرژی دارند. عنصر آن ها آتش است و می توان به دو رنگ سفید و قرمز در سبک طراحی محبوب آن ها اتکا کرد. معمولا استفاده از مبلمان روشن و دیوارهایی با تناژ خنثی می تواند یک ایده خلاقانه برای طراحی خانه این افراد باشد.

جالب است بدانید که استفاده از رنگ های طوسی، سفید و روشن باعث می شود که فشار خون این افراد کنترل شده و از نظر روحی نیز پس از یک روز خسته کننده، شرایط بهتری داشته باشند. مبلمان چوبی با تناژ های روشن، همان طور که پیش از این هم عنوان کردیم برای چینش فضای داخلی خانه متولدین آبان ماه یک ضرورت خواهد بود.

سبک بوهمین - انحصاری برای متولدین آذر ماه (نوامبر و دسامبر)

سبک بوهمی یا بوهو مناسب کسانی است که می خواهند خانه هایشان پر از فرهنگ، حس خوب زندگی و زنده بودن باشد. این زیبایی شناسی در دل آن ها وجود دارد و معمولا در پی دکوراسیون خلاقانه و غیرمتعارف هستند، اتاق های با سبک بوهمی شباهت های خاصی به سبک مراکشی دارند. می توان از یک محیط با روحیه عشایری و درهم و برهم نیز بهره گرفت. البته کوسن های سبک هندی، استفاده از پارچه هایی که در دیزاین داخلی افریقای جنوبی مورد استفاده قرار می گیرند، می تواند حس و حال واقعی این سبک دیزاین را به شما القا کند.

تمامی طرح هایی که تا به امروز به آن ها اشاره شده است، پیش نیازهایی خواهد بود برای خلق یک فضا که سازگاری لازم را با روحیه افراد متولد هر ماه داشته باشد. متولدین این ماه علاقه زیادی به سفر و گشت و گذار در تمامی فضاهای متعارف و نامتعارف دارند. صرفا تجمل گرا نیستند، اما به هر حال می توانند گاهی نیز با این رویه پیش بروند. در واقع استفاده از گل هایی با بزرگ های سبز و بزرگ نیز می تواند حس درونی این افراد را برافراشته کند.

متولدین دی - دسامبر و ژانویه

دکوراسیون ماه تولد برای دی ماهی ها باز هم یک ترکیب از سنتی و مدرنیته است. تقارن و نظم چیزی است که باید حتما در این سبک وجود داشته باشد. هیچ چیز غیرمنطقی و عجیب در زندگی این افراد جایگاهی نخواهد داشت و با سنت ارتباط نزدیکی دارند. اما در عین حال علاقه مند هستند که کمی از مدرنیته را نیز در فضای خانه خود داشته باشند. مثلا می توان برای طراحی داخلی متولدین ماه دی، از لوسترهای مدرن با مبل های کلاسیک استفاده کرد. این افراد معمولا فکر بازی دارند و پذیرای تلفیق سبک ها هستند. آن ها می توانند به خوبی تناقض میان این دو را هضم کنند.

نکته مثبت اجرایی طرح های دکوراسیون برای متولدین دسامبر و ژانویه این است که حتی چنین فضاسازی را می توان در خانه های خیلی کوچک نیز برای آن ها انجام داد.

ژانویه و فوریه - دکوراسیون ماه تولد بهمن

طراحی و دیزاین خانه به سبک قدیمی یکی از بهترین انتخاب ها برای متولدین این ماه خواهد بود. در واقع انتظار می رود از چوب های رنگ شده، کتان، پشم و پنبه استفاده می شود، مبلمان قدیمی یا طرح های وینتیج سبکی هستند که می توانند مجذوب کنندهیت فوق العاده ای برای این افراد داشته باشند. خطوط زیبا و پالت های رنگی کرم نیز بیشتر در این سبک طراحی جلب توجه می کنند؛ استفاده از اشیای عتیقه و آینه های آنتیک نیز می تواند فضاسازی فوق العاده ای در محیط اتاق نشیمن متولدین ژانویه و فوریه داشته باشد.

البته محدودیتی در مورد استفاده از فناوری و مدرنیته نیز وجود ندارد، اما پیشنهاد می کنیم که توجه شما در این سبک طراحی صرفا به این محدوده باشد.

فوریه و مارس - اجرای طراحی داخلی متولدین اسفند

استفاده از سبک های روستایی و آرام با جزئیاتی از طبیعت می تواند بهترین انتخاب برای طراحی دکوراسیون ماه تولد اسفند باشد. استفاده از تابلو نقاشی های آبرنگی، پارچه ها و فرش هایی با بافت های طبیعی و پارچه های سفید و کتان روی مبلمان می تواند دقیقا همین حس را تداعی کند؛ در سبک طراحی محبوب متولدین اسفند ماه دقت به جزئیات اهمیت زیادی دارد. برخلاف فضای خارج از خانه، این افراد در محیط زندگی خود انرژیک هستند و حتی بسیار روی اولین دیدگاه دیگران از محیط خانه شان حساس هستند.

موضوع ترس از قضاوت یک اصل کلیدی در مورد انتخاب دکوراسیون این افراد است. اما به هر حال گاهی بی گدار به آب می زنند و سعی می کنند ناگهان روحیه خود را تغییر دهند. اکسسوری هایی از صنایع دریایی، مانند لنگرها، نردبان و ساختار حصیری می توانند جایگاه ویژه ای در این سبک طراحی و دیزاین داخلی داشته باشند. دکوراسیون ماه تولد متولدین اسفند ماه چیزی شبیه به یک دریای آرام است.

منبع: اتاق
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1507

به "بهترین ایده های دکوراسیون ماه تولد افراد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین ایده های دکوراسیون ماه تولد افراد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید