بازسازی سقف کناف

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، کناف ها ممکن است بر اثر ضربه دچار شکستگی شوند یا اینکه برای تعمیر تاسیسات مانند برقکاری احتیاج باشد تا سقف کناف برداشته شود تا دسترسی به پشت آن میسر شود. اما بازسازی سقف کناف پس از شکستگی یا برداشت چگونه امکان پذیر خواهد شد؟ در ادامه به شما آموزش خواهیم داد.

بازسازی سقف کناف

جهت دریافت خدمات اجرای پشت بام سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

سقف کناف

در ابتدا شما را با مفهوم کناف آشنا می کنیم. سقف کناف یک پوشش یک پارچه و بدون درز است.سقف کناف از نظر مهندسی دارای انعطاف می باشد و به همین خاطر قابلیت اجرای انواع طرح ها از جمله طرح های منحنی را دارا است. کناف ها پنل های گچی آماده ای هستند که وزن کمی داشته و به راحتی نصب می شوند. کناف برای اولین بار توسط برداران کناف آلمانی ساخته و فراوری شد و از آن به بعد به همین نام نیزمشهور شد.

سهولت در نصب در کنار مزایای بسیار دیگر کناف ها از جمله زیبایی و پوششی برای عیوب و نقص ها سبب شد که کناف ها محبوب و مشهور شوند و در سرتاسر جهان استفاده گردد. از کناف ها علاوه بر سقف برای دیوار ها نیز استفاده می گردد زیرا که علاوه بر زیبایی آن سبب عایق شدن صدا و حرارت خواهد شد. سقف کناف به زیرسازی فولادی که خود به سقف بتنی اصلی متصل می باشد پیچ می گردد. پس از نصب پنل های گچی با استفاده از درز گیرهای مخصوص درز بین شکاف ها گرفته شده و در نهایت رنگ می گردد. عدم استفاده از گچ و خاک باعث می گردد که اجرای پنل های گچی کناف به سرعت پیش برود.

سقف کناف

بازسازی سقف کناف

چنانچه که سقف کناف شما به هر علتی دچار شکستگی شد نیازی به نگرانی نیست زیرا که مهندسان بازسازی ساختمان قادر به برطرف آن خواهند بود. البته شما هم با کمی مطالعه نیز می توانید این مهارت را به دست بیاورید و به تنهایی آن را ترمیم کنید. بازسازی سقف کناف شامل مراحلی است که در ادامه شرح خواهیم داد.

ابتدا یک قطعه کناف به اندازه یک سانتی متر مربع از شکستگی کناف می بریم. سپس قطعه بریده شده از کناف جدید را روی محل شکستگی قرار داده تا اندازه به صورت دقیق تعیین گردد سپس دور تا دور آن را برش می دهیم. پس از آن شکستگی را از کناف جدا نموده و از یک یا دو قطعه چوب (یا سازه های کناف) استفاده نموده در محل برش خورده قرار داده و آن را به خوبی پیچ می کنیم. کناف جدید را با استفاده از پیچ و مهره به دیوار متصل می کنیم. پس از نصب با استفاده از نوار درز گیر کناف مخصوص که نازک هم می باشد دور تا دور محل نصب را پوشانده و بتونه کنید. پس از خشک شدن بتونه رنگ قسمت بازسازی سقف کناف را به رنگ سایر قسمت ها در بیاورید. ضروری است بدانید اگر که پس از بتونه کاری سطح ناصافی داشته باشید باید که قبل از رنگ کردن با استفاده از سمباده سطح راغ مسطح کنید به این صورت که به خوبی سمباده بکشید.

بازسازی سقف کناف

مقایسه کناف با گچ

سبکی که شما در نظر دارید برای اجرای بازسازی ساختمان قدیمی و یا نوسازی بسیار مهم خواهد بود برای اینکه بدانید گچ بهتر خواهد بود یا سقف کناف در جواب این سوال خیلی موثر است اما در 90 درصد مواقع کناف بسیار از گچ مقرون به صرفه تر می باشد، زیرا شما در گچ کاری هزینه های مانند میلگرد، رابیتس کاری، جوشکاری گچ کاری و ابزار و… دارید که به طور حتم هزینه های نهایی شما را بیشتر از کناف خواهد نمود (هم در کارهای فلت هم دکوراتیو) ضمن آنکه حمل کناف بسیار راحت تر بوه (به علت سبک تر بودن) و هزینه کارگر کمتری خواهد برد اما کناف های بسیار دکوراتیو هم با توجه به اینکه نصابی حرفه ای تر و خبره تر می طلبد می تواند به مراتب از گچ گرانتر گردد که درکل پیشنهاد می کنیم اول طرح کار خود را تعیین نموده و بعد از آن تصمیم بگیرید که البته ما در 95درصد موارد کناف را پیشنهاد میکنیم به دلیل مزایای بسیار زیاد آن که در ادامه بر خواهسیم شمرد.

مزایا سقف کناف

  • نصب بسیار آسان و سریع
  • استفاده از حداقل نیرو برای نصب
  • ارزانتر است
  • عایق برای اتلاف انرژی
  • مقاوم در برابقر زلزله
  • مقاوم در برابر آتش سوزی
  • پوششی مناسب برای تاسیسات
  • پوششی مناسب برای نقوص و عیوب و عدم همواری
  • دسترسی آسان و راحت به تاسیسات
  • اجرای انواع دیوارپوش چون کاغذ دیواری و رنگ روی آن
  • قابلیت اجرای انواع طرح های مختلف همچون منحنی و دایره وار
  • پس از اجرا فضا بلفاصله قابل استفاده خواهد بود
منبع: رویا مال
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 338

به "بازسازی سقف کناف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی سقف کناف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید