اپل به افشاگران چینی هشدار داد

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، با وجود اینکه اپل حداکثر تلاشش را می نماید تا اطلاعات مربوط به محصولات بعدی این شرکت را مخفی نگهدارد، اما تا به امروز افشانمایندگان اطلاعات توانسته اند که اطلاعات و حتی تصاویر مدل های تازه آیفون ، مک و دیگر محصولات این شرکت را افشا نمایند.

اپل به افشاگران چینی هشدار داد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

با این وجود، به نظر می رسد که اپل می خواهد برای جلوگیری از افشا شدن اطلاعات به وسیله افشاگران از تهدید های قانونی استفاده کند. به تازگی یکی از افشاکنندگان اطلاعات به نام Kang با منتشر کردن پستی در Weibo گفته است که نامه هشداری را درباره افشای اطلاعات از اپل دریافت نموده است.

نگاهی به سابقه Kang در زمینه افشای اطلاعات محصولات اپل نشان می دهد که این شخص اکنون در رتبه نخست رده بندی سایت AppleTrack واقع شده است. برای اطلاع باید بگوییم که این سایت سعی می نماید تا صحت اطلاعات منتشر شده به وسیله افشاگران اطلاعات را بسنجد و با استفاده از این کار میزان قابل اطمینان بودن اطلاعات منتشر شده به وسیله یک افشاکننده اطلاعات را میزان گیری کند.

نگاهی به سابقه Kang در زمینه افشای اطلاعات نشان می دهد که این شخص قبل از رونمایی از آیفون های 12 توانسته بود تا اطلاعات مختلفی را درباره این آیفون ها شامل مشخصات فنی، رنگ ها و زمان عرضه را افشا کند. ضمناً آنالیز های سایت AppleTrack نشان می دهند که دیگر افشاکنندگان اطلاعات محصولات اپل هم، نامه مشابهی را از اپل دریافت نموده اند.

با توجه به صحبت های Kang می توان گفت که نامه حقوقی که این شخص دریافت نموده است می گوید افشای اطلاعات محصولات اپل به وسیله این شخص می تواند اطلاعاتی را در اختیار دیگر رقبای اپل قرار دهد و مشتریان را درباره محصولاتی که از آن ها رونمایی نمی گردد به اشتباه بیندازد.

بعلاوه این نامه شامل اسکرین شات های مختلفی از صفحه این شخص در Weibo است. این اسکرین شات ها علاوه بر پست های شامل افشای اطلاعات، شامل پست های دیگر این شخص، مانند پستی های او درباره مشکلاتش با محصولات اپل هم می گردد.

Kang درباره این موضوع می گوید که این شخص هیچ وقت قرار داد عدم افشای اطلاعات را امضا ننموده است. با این وجود نگاهی به سابقه این فرد نشان می دهد که او توانسته است تا جزئیات محصولات مختلفی از آیفون SE تا هوم پاد مینی را منتشر کند.

یکی دیگر از فراوری کنندگان محتوا به نام Ben Geskin هم پیش تر گفته بود که در سال گذشته نامه مشابهی را دریافت نموده است. با این وجود یکی دیگر از افشاکنندگان به نام L0vetodream که هم اکنون رتبه پنجم را در زمینه افشای اطلاعات در سایت AppleTracker در اختیار دارد، گفته است که نامه ای را از اپل دریافت ننموده است.

در نهایت باید بگوییم که اپل از اظهار نظر درباره این موضوع خودداری نموده و بعلاوه این شرکت نگفته که تا به امروز چند نامه این چنینی ارسال نموده است. با وجود اینکه هنوز نمی دانیم خطر این نامه تهدیدآمیز چقدر است، اما ممکن است که اپل را به خواسته اش برساند.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1129

به "اپل به افشاگران چینی هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل به افشاگران چینی هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید