اقدام عملی برای تغییر نام معابر مرکز انجام نگرفته است

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: با وجود مصوبه برای نامگذاری برخی از معابر همچنان اقدام عملی برای تغییر نام معبر انجام نگرفته است.

اقدام عملی برای تغییر نام معابر مرکز انجام نگرفته است

نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر تهران یک رویداد فرهنگی است، نباید نامگذاری معابر را در حد یک پلاک کوبی ساده ببینیم بلکه این موضوع یک جریان فرهنگی برای معرفی و شناساندن مفاخر، مشاهیر و شهدای گرانقدر به جامعه است.

وی ادامه داد: نامگذاری معابر با استفاده از اسامی مفاخر، مشاهیر و شهدای شهر تهران و شهدای شاخص کشور یکی از اقدامات موثر در حوزه فرهنگ سازی در جامعه است؛ با این روش، جامعه با بزرگان خود در حوزه ها و عرصه های مختلف آشنا می شوند. همزمان با نامگذاری یک معبر به نام یک شهید بزرگوار یا یک عالِم و فرهیخته ، هم نام و یاد آن شخصیت زنده نگاه داشته می شود و هم مردم با سبک زندگی ایشان آشنا می شوند. باید نامگذاری معابر را یک فرصت مناسب برای اجرای کار فرهنگی دانست.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران شرح داد: در روند نامگذاری معابر باید به صورت دقیق مفاخر، مشاهیر، نخبگان و شهدای منطقه ها شناسایی شوند و هم معابر مناسب برای استفاده از نام آنان در نظر گرفته شوند.

معدنی پور با تاکید بر اینکه اجرای به موقع و مناسب نامگذاری ها می بایست مد نظر منطقه ها قرار گیرد، بیان نمود: طی بررسی های اجرا شده، با وجود مصوبه شورا برای نامگذاری برخی از معابر در سال های گذشته اما همچنان اقدام عملی برای تغییر نام معبر انجام نگرفته و همین موضوع زمینه ساز گلایه مندی ساکنان و کسانی که درخواست تغییر نام را داده بودند، شده است. لذا اجرای به موقع مصوبات شورا و تعیین تکلیف آنها یکی از تاکیدات مهم ما است.

خبرنگاران اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 شهریور 1401 بروزرسانی: 31 شهریور 1401 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1567

به "اقدام عملی برای تغییر نام معابر مرکز انجام نگرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام عملی برای تغییر نام معابر مرکز انجام نگرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید