اشرفی: خوشنویسی را با گرافیک و کاشی کاری ترکیب کردم

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، الهام اشرفی گفت: تجربه ترکیب خوشنویسی، گرافیک و کاشی کاری نشان داد که به کار بردن هنر گرافیک و استفاده از هنر خوشنویسی به شکل نوین می تواند زیبایی ایجاد کند که نسل جوان بیشتر طالب دیدن آن باشد.

اشرفی: خوشنویسی را با گرافیک و کاشی کاری ترکیب کردم

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران خبرنگاران پویا الهام اشرفی متولد سال 66 دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهش هنر است. او هنرمندی است که این روزها نمایشگاهی از آثار او با عنوانرهایی درون را در نگارخانه شماره دو فرهنگسرای گلستان به نمایش درآورده است. تفاوت و ویژگی خاص این آثار ترکیب هنر خوشنویسی را با هنر گرافیک و کاشی کاری است.

اشرفی در خصوص تلفیق سه رشته تجسمی در آثارش گفت: هنرمندان معتقدند اگر قرار است هنر خوشنویسی با هنر کاشی کاری تلفیق گردد؛ باید خوشنویسی آن سنتی و شکسته باشد تا نتیجه همان هنر کاشی کاریهای قدیمی گردد اما این تجربه نشان داد که به کار بردن هنر گرافیک و استفاده از هنر خوشنویسی به شکل نوین می تواند زیبایی ایجاد کند که نسل جوان بیشتر طالب دیدن آن باشد.

اشرفی با اشاره به اینکه هنرمندان عرصه خوشنویسی نسبت به بکارگیری سنتی هنرشان بسیار حساسیت دارند و نگران هستند که مبادا این هنر از چارچوب و جهت اصلی خود خارج گردد، گفت: با این تصور من نگران بودم که مبادا هنرمندان خوشنویسی از نمایشگاه من استقبال ننمایند یا انتقاد داشته باشند. خوشبختانه در روز افتتاحیه حضور عظیمان خوشنویسی کاملا نسبت به ادامه این جهت امیدوارم کرد.

وی با تأکید بر اینکه حفظ و ادامه این هنر تلفیقی کار ساده ای نیست، عنوان نمود: به هرحال فراوری آثار کاشی کاری احتیاج به مواد اولیه خاص، شرایط پخت متفاوت و حتی شرایط نگهداری خاصی دارد که متأسفانه در همه جای کشور این شرایط موجود نیست. من برای پخت چند مرحله این آثار مجبورم با شرایط سخت نمونه ها را به کوره پخت ببرم و سپس در شرایط نگهداری و مراقبت شدید به محل اولیه برگردانم.

این هنرمند با اشاره به اینکه حتی درمراکز فرهنگی خاص و عظیم هم شرایط فراوری آثار او وجود ندارد، گفت: ترجیح می دادم با همکاری که از سوی مدیریت فرهنگسرای گلستان برای برپایی نمایشگاه های خاص هنری صورت می گیرد، فضای تخصصی هم برای برگزاری کارگاه زنده یا فراوری آثار این هنر تلفیقی وجود داشته باشد.

علاقمندان به تماشای این نمایشگاه تمی توانند تا 16 دی ماه از ساعت 9 تا 18 به نگارخانه فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، خیابان گلستان، پایین تر از میدان هلال احمر مراجعه نمایند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 77813802 تماس بگیرند.

منبع: تسنیم
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 383

به "اشرفی: خوشنویسی را با گرافیک و کاشی کاری ترکیب کردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشرفی: خوشنویسی را با گرافیک و کاشی کاری ترکیب کردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید