ادامه بحران کرونا در برزیل، 4 میلیون نفر دوز دوم واکسن را دریافت نکردند

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، آمارهای جدید نشان می دهد بیش از 4 میلیون نفر از برزیلی ها دوز دوم واکسن کرونا را دریافت نکرده اند.

ادامه بحران کرونا در برزیل، 4 میلیون نفر دوز دوم واکسن را دریافت نکردند

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: تا روز اول ژوئن بیش از 4.1 میلیون نفر از مردم برزیل معادل 16 درصد افراد واجد شرایط، به دلایل مختلف دوز دوم واکسن کرونا را دریافت ننموده اند.

بر اساس این گزارش، برزیل که دومین آمار بالای تلفات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در دنیا را پس از آمریکا در اختیار دارد، با چالش های جدی برای مقابله با این بحران بهداشت و سلامت روبرو شده است.

یکی از مهمترین علل عدم دریافت دوز دوم واکسن کرونا، تاخیر دولت برزیل در خریداری و انتقال مواد مورد احتیاج برای فراوری واکسن از چین بوده است.

دلیل دیگر نیز آن است که بسیاری از مردم برزیل معتقدند که تنها یک دوز از واکسن برای محافظت آنها در برابر خطر ابتلا به ویروس کرونا کافی بوده است. این در حالی است که سازمان بهداشت دنیای بارها توصیه نموده است که هر دو دوز واکسن کرونا باید تزریق گردد.

برزیل اکنون بالاترین موارد ابتلا به ویروس کرونا به طور متوسط در 7 روز گذشته در دنیا را در اختیار داشته و از هند پیشی گرفته است.

برزیل از نظر کل موارد مبتلایان به ویروس کرونا پس از آمریکا و هند در رتبه سوم واقع شده است. بیش از 18 میلیون نفر در این کشور تا به امروز به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

البته برزیل با بیش از 507 هزار فوتی بر اثر ابتلا به کرونا از هند جلوتر است. این رقم در هند به 392 هزار نفر رسیده است. بر اساس آمارهای وزارت بهداشت برزیل تا به امروز کمتر از 12 درصد شهروندان این کشور به طور کامل در برابر کرونا واکسینه شده اند.

کارشناسان بهداشت و درمان نسبت به در پیش بودن فصل زمستان در نیم کره جنوبی و شیوع گونه های جدید ویروس کرونا هشدار می دهند، این دو عامل می تواند موجب رشد فزاینده تلفات ویروس کرونا طی ماه های آینده گردد.

یک مقام سابق بهداشت و درمان برزیل نیز هشدار داده است که این احتمال وجود دارد که تلفات ویروس کرونا در این کشور پیش از آشکار شدن اثرات واکسیناسیون به بیش از 700 تا 800 هزار نفر برسد.

دولت برزیل با نقدها شدیدی به خاطر اهمال و تاخیر در خریداری واکسن کرونا روبرو شده است. شرکت فایزر اعلام نموده است که طی ماه های اوت و نوامبر سال گذشته پیشنهاد فروش واکسن کرونا را به دولت برزیل ارائه نموده ولی هیچ پاسخی دریافت ننموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1102

به "ادامه بحران کرونا در برزیل، 4 میلیون نفر دوز دوم واکسن را دریافت نکردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه بحران کرونا در برزیل، 4 میلیون نفر دوز دوم واکسن را دریافت نکردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید