اداره کل آموزش و پرورش مازندران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تفاهم نامه امضاء کردند

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران؛ در دیدار امروز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و مدیرکل آموزش و پرورش استان بر اهمیت موضوع کتابخوانی و ترویج فرهنگ کتاب در سنین کودکی تاکید شده و هدف اصلی برگزاری چنین جشنواره ها و جام هایی مورد بحث قرار گرفت.

اداره کل آموزش و پرورش مازندران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تفاهم نامه امضاء کردند

عباس زارع، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این دیدار با اشاره به برنامه های ترویج فرهنگ کتاب خوانی در وزارت ارشاد، بیان نمود: وزارت ارشاد در زمینه ترویج کتاب خوانی اقداماتی چون روستاهای دوستدار کتاب، پایتخت کتاب ایران و چندین برنامه دیگر دارد که استان مازندران با همکاری هایی که آموزش و پرورش مازندران و اداره کل کتابخانه ها دارند، جزء سه استان برتر کشور در این زمینه است.

وی با اشاره به برگزاری جام باشگاه های کتا خوانی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی بسکمک از دانش آموزان و همچنین ناتوانی در استفاده از فضاهای کتابخانه ها، باشگاه های مجازی کتابخوانی فعالیت های خود را شروع کردند و در این باشگاه ها شاهد رقابت 8 الی 20 نفره هستیم. استان مازندران نیز با توجه به فضای فرهنگی مناسب آن، گرایش شرکت دانش آموزان برای شرکت در این باشگاه ها بسیار بالا بوده و سالانه شاهد افزایش این باشگاه ها در میان دانش آموزان هستیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 800 جام باشگاه های کتابخوانی برگزار شد، گفت: البته برنامه ما برای سال جاری تا اردیبهشت 1400 برگزاری بیش از هزار جام است. از نتایج این باشگاه ها می توان به کشف استعدادهای دانش آموزان اشاره کرد؛ چرا که هر دانش آموز با توجه به ویژگی های فردی و شخصیتی خاص خود، برداشت مخصوص به خود را از مفهوم کتاب خواهد داشت.

زارع در خاتمه ضمن تشکر از زحمات مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در زمینه تهیه اقلام آموزشی مطرح کرد: با توجه به گستردگی و میزان جمعیت مشغول به تحصیل در میان استان های کشور، استان مازندران توانست به مقام نخست در زمینه تهیه اقلام کمک آموزشی برای دانش آموزان نیازمند دست یابد که این نشان دهنده تلاش روزافزون آموزش و پرورش مازندران است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه جامعه ای پیروز خواهد بود که دارای فرهنگ کتاب خوانی باشد، گفت: آموزش و پرورش مازندران با اجرای برنامه های شاخص نشان داده که در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی پیشرو است و می تواند این را در همکاری با دیگر نهادها همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه های عمومی نیز به اشتراک بگذارد.

علیرضا سعدی پور تعامل دستگاه های فرهنگی با یکدیگر را از نکات حائز اهمیت برای دستیابی به هماهنگی بین دستگاهی ذکر کرده و اضافه نمود: یکی از بزرگ ترین طرح های آموزش و پرورش مازندران که در دوره کرونا با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی محقق شد، کتاب شاد بود که امروز با استقبال گسترده ای در بین دانش آموزان سراسر استان روبرو شده است.

وی ضمن اعلام آمادگی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تأکید کرد: آماده هرگونه همکاری با فرهنگ و ارشاد استان در تمامی زمینه های مشترک همکاری هستیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 885

به "اداره کل آموزش و پرورش مازندران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تفاهم نامه امضاء کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اداره کل آموزش و پرورش مازندران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تفاهم نامه امضاء کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید