قیمت تور عمان: چگونه می توانیم ویزای عمان را دریافت کنیم؟

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، یکی از کشورهایی که در حاشیه عربستان واقع شده است کشور عمان است همانطور که می دانید قبل از مهاجرت به هر کشوری باید گذرنامه آن کشور را داشته باشید که در غیر این صورت نمی توانید وارد مرزهای این کشور شوید. برای مهاجرت به عمان نیز باید ویزای عمان را داشته باشید و برای دریافت گذرنامه آن نیز باید مدارک لازم را به سفارت ارائه دهید تا بعد از آنالیز مورد تایید قرار بگیرد. اما شما بر حسب نوع گذرنامه خود که شامل گذرنامه توریستی و اقامتی است باید فرایند مختلفی را طی کنید.

قیمت تور عمان: چگونه می توانیم ویزای عمان را دریافت کنیم؟

با قیمت تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

در سفر های بین المللی، شرایط مسافرت به هر کشوری متفاوت می باشد، سفر به بعضی کشور ها احتیاج به دریافت گذرنامه یا ویزا دارد، اما برای بعضی دیگر کشور ها نمی توان بدون دریافت کردن گذرنامه به آنجا سفر کرد. حال عمان نیز به عنوان یکی از کشور هایی که در حاشیه خلیج فارس واقع شده و دارای جاذبه های گردشگری زیادی است، دارای شرایط ویژه خود می باشد، در ادامه با شرایط ویزا این کشور بیشتر آشنا می شوید.

نحوه و شرایط دریافت ویزای عمان

انواع ویزاهایی که می توانید برای مهاجرت به کشور عمان از آن ها بهره ببرید گذرنامه توریستی، گذرنامه تحصیلی، گذرنامه ازدواج، گذرنامه تجاری و گذرنامه ترانزیت است که مراحل صدور هر یک از این ویزاها به صورت یک ماهه است که می توانید به شکل فرودگاهی، آنلاین و یا به وسیله سفارتخانه اقدام به دریافت آن نمایید.

برای مراجعه به سفارتخانه می توانید در وقت اداری این کار را انجام دهید بعلاوه در مراحل دریافت ویزای عمان مصاحبه وجود ندارد که این کار را می تواند راحت تر کند. اما مدارک مورد احتیاج برای درخواست ویزا شامل گذرنامه اعتباری، بلیطی رزرو هتل و هواپیما، شناسنامه، چک ضمانت دار، عکس و نامه آژانس است. بعد از طی این مراحل گذرنامه شما در مدت زمان اداری 10 روزه صادر خواهد شد که این فرایند برای گذرنامه های عادی است.

انواع ویزا کشور عمان:

همانطور که بیان شد ویزای این کشور دارای انواع مختلفی است که به آن ها اشاره کردیم برای شهفرایندان ایرانی ویزای این کشور در انواع تجاری، توریستی و ترانزیت صادر می گردد. ویزاهای تجاری و توریستی که در این کشور صادر می شوند از نوع ویزای عادی و فوری محسوب می شوند.

  • ویزای عادی در مدت زمان 10 روزه
  • ویزای عادی 1 ماهه
  • ویزای فوری 10 روزه
  • ویزای فوری 1 ماهه

در صورتی که شما متقاضی ویزای ترانزیت باشید ویزای شما برای مدت 3 ماه صادر خواهد شد. اما از دیگر نکات مهمی که در دریافت ویزا عمان و اقدام برای دریافت آن باید بدان توجه داشته باشید مدت زمان اعتبار هر کی از ویزاها بعد از دریافت و ورود به کشور است که برای کلیه ویزاها اعتبار 3 ماهه و با اعتبار 1 بار تخصیص داده شده است.

مدارک مورد احتیاج برای ویزای الکتونیکی

  • اسکن از صفحه اول پاسپورت (حداقل اعتبار پاسپورت 6 ماه می باشد)
  • فایل یا اسکن از عکس پرسنلی

اطلاعات مهم درباره ویزا عمان :

  • هنگامی که قصد گرفتن ویزا یا گذرنامه توریستی عمان را دارید، باید در خارج از خاک عمان بوده و نیز گذرنامه معتبر دیگری از عمان نداشته باشید.
  • گذرنامه توریستی عمان (یکبار ورود) تا یک ماه بعد از صدور اعتبار دارد.
  • بعلاوه گذرنامه توریستی این کشور را تنها می توان یکبار تمدید کرد.
  • در صورتی که بعد از انتها مدت اعتبار گذرنامه در آن کشور بمانید، باید در ازای هر روز 10 ریال عمان جریمه پرداخت کنید.
  • به همراه داشتن حداقل 300 دلار پول نقد در فرودگاه بین المللی مسقط لازم و ضروری می باشد
  • به همراه داشتن گذرنامه توریستی عمان نمی تواند تضمینی برای ورود به این کشور باشد.

نکات مهم دیگر درباره گذرنامه عمان

  • گذرنامه عمان به صورت الکترونیکی صادر خواهد شد.
  • مدارک افراد متقاضی باید با کیفیتی بالا اسکن شوند و نیز در وبسایت رسمی سفارت بارگذاری شوند
  • مدت اعتبار ویزا از تاریخ صدور آن تا 90 روز بعد از آن می باشد.
  • تاریخ دقیق ورود و خروج باید حتما در برگه درخواست ویزا ذکر شده باشد.
  • در صورتی که ویزا بین دو کشور ایران و عمان لغو شده باشد، گردشگران ایرانی می توانند با استفاده از گذرنامه فرودگاهی تا 10 روز در کشور عمان اقامت داشته باشند.

برای خروج از ایران و مهاجرت به عمان تنها می توان به وسیله هوایی اقدام به این کار کرد و درخواست ویزای آن نیز باید با ارائه مدارک شخص و نام و نام خانوادگی همراه باشد. در انتها امیدواریم این مطلب برای شما سودمند بوده باشد و در صورت تمایل برای آشنایی با مراحل دریافت ویزای کویت می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1537

به "قیمت تور عمان: چگونه می توانیم ویزای عمان را دریافت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تور عمان: چگونه می توانیم ویزای عمان را دریافت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید