معرفی منطقه هنری السرکال دبی و جاذبه های اطراف آن

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، منطقه هنری السرکال دبی، یکی از مهم ترین مراکز هنری خاورمیانه است که در شهر دبی قرار گرفته است. این منطقه در سال 2007 به وسیله تاجر اماراتی عبدالمنعم بن عیسی السرکال تأسیس و به سرعت به یکی از قطب های هنری منطقه تبدیل شد. منطقه السرکال دبی بیش از 70 گالری هنری، موزه و فضای نمایشگاهی را در خود جای داده است. این گالری ها آثار هنری متنوعی از هنرمندان سراسر دنیا را به نمایش می گذارند. علاوه بر گالری های هنری، در منطقه السرکال دبی می توانید کافه ها، رستوران ها و فروشگاه های هنری متعددی را هم پیدا کنید.

معرفی منطقه هنری السرکال دبی و جاذبه های اطراف آن

منطقه السرکال دبی به عنوان یکی از مهم ترین مراکز هنری خاورمیانه، نقش مهمی در توسعه هنر و فرهنگ در این منطقه ایفا می نماید. این منطقه هر ساله میزبان رویدادهای هنری متعددی از جمله نمایشگاه ها، جشنواره ها و کارگاه های آموزشی است. در این مطلب از خبرنگاران قصد داریم به معرفی منطقه هنری السرکال و گالری های مطرح آن بپردازیم.

منطقه هنری السرکال دبی

خیابان السرکال که در سال 2007 تأسیس شد، به عنوان یکی از تأثیرگذارترین منطقه ها خلاق دبی شناخته شده است. چیزی که به عنوان یک بلوک کوچک از فضاهای انباری با 20 گالری هنری شروع شد، اکنون به یک مرکز شهری 500000 متر مربعی تبدیل شده است که هنر، غذا، مد و موسیقی را با رویدادهای فرهنگی ترکیب می نماید.

آثار هنری که به وسیله هنرمندان و طراحان خیابانی محلی طراحی داده شده است، حتی با نزدیک شدن به ورودی محوطه، منظره خلاقانه ای ایجاد می نماید. یکی از اهداف اصلی این منطقه نه تنها نمایش هنر در منطقه است، بلکه ایجاد فضایی شبیه به آنچه در محله های هنری در سراسر دنیا مانند شوردیچ لندن و منطقه منهتن یافت می گردد و این دقیقاً همان چیزی است که بنیان گذار و حامی هنر، عبدالمونعم بن عیسی السرکل، می تواند با اطمینان بگوید که در دهه گذشته به آن دست یافته است. منظره Alserkal که یکی از پیش گامان هنر و فرهنگ در امارت است، ایجاد بستری برای هنرمندان مستعد برای شناخته شدن و تعامل با یکدیگر در دبی بوده است.

گالری های موجود در منطقه هنری السرکال دبی

السرکال در دبی یکی از منطقه ها هنری برجسته است که به علت گالری های هنری متنوع و متمایز خود شناخته می گردد. این منطقه محل قرار گرفتن بعضی از بهترین گالری های هنری در دبی است که آثار هنرمندان بین المللی و محلی را به نمایش می گذارند.

گالری 1X1

گالری 1X1 یکی از برجسته ترین گالری های هنری در دبی است که به تدارک نمایشگاه های هنری بین المللی با کیفیت بالا معروف است. این گالری با تمرکز بر روی هنرهای تجسمی، آثار هنرمندان جوان را به مخاطبان معرفی می نماید. گالری 1X1 به عنوان یک فضای هنری شناخته می گردد که به ترویج و پشتیبانی از هنرمندان جوان و خلاق می پردازد. این گالری با برگزاری نمایشگاه های هنری و بعلاوه مشارکت در رویدادها و فعالیت های هنری، جامعه هنری را به تفکر و تجربه های هنری می برد.

ساعت کاری گالری 1X1 دبی : شنبه تا پنج شنبه از ساعت 10 صبح تا 7 شب

گالری نویز خاکستری

گالری نویز خاکستری یکی از گالری های این منطقه است به تدارک نمایشگاه ها و فعالیت های هنری معاصر اختصاص دارد و به عنوان یک فضای پویا و نوآور در حوزه هنرهای تجسمی معتبر است. نویز خاکستری به توسعه و حمایت از هنرمندان جوان و بعلاوه ارائه آثار هنری تازه و مجذوب نماینده متمایز از دیگر فضاهای هنری معروف است. این گالری با برگزاری نمایشگاه ها و کارگاه های هنری، جامعه هنری را به تفکر و تجربه های نو می کشاند.

ساعت کار گالری نویز خاکستری دبی : دوشنبه ، پنج شنبه و شنبه از ساعت 11 صبح تا 7 شب

گالری کربن 12

گالری کربن 12 از جمله گالری های تک نفره در منطقه هنری السرکال دبی است که در آن هنرمندان آثار خود را به نمایش می گذارند و جالب است بدانید که چند هنرمند ایرانی از جمله سارا رهبر، آناهیتا رزمی و هنرمندان ایرانی دیگر در این گالری نمایشگاه برگزارنموده که با استقبال خوبی همراه شده است.

ساعت کار گالری کربن 12 دبی : شنبه تا پنجشنبه از ساعت 11:30 صبح تا 7 شب

گالری موجو

گالری موجو از دیگر گالری های معروف در منطقه است که از سال 2006 فعالیت خود را شروع نموده و تا به امروز محل برگزاری نمایشگاه هنرمندان جوان و بااستعدادی بوده که قصد به نمایش گذاشتن آثار خود را داشته اند.

گالری آرت ساوا

گالری آرت ساوا که یک نوع گالری استعدادیابی است در سال 2008 در این منطقه افتتاح شد. بیشتر هنرمندان تازه کاری که قصد مطرح شدن آثارشان را دارند ابتدا در این گالری نمایشگاه برگزار می نمایند و به همین علت این گالری سالانه میزبان آثار هنرمندان جوان است و در حال حاضر نقاشی و مجسمه های بسیاری از آن ها که بیشتر اهل آسیا و آفریقای جنوبی هستند در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

گالری خط سوم

از دیگر گالری های معروف و مطرح منطقه هنری السرکال دبی می توان به گالری خط سوم اشاره نمود. این گالری به وسیله چند فرد هنردوست که یکی از آن ها سانی رهبر فردی ایرانی تبار است افتتاح شد و به همین علت از جمله گالری هایی است که می توانید طراحی و فرهنگ ایرانی را در آن مشاهده کنید. هدف از افتتاح گالری خط سوم برگزاری نمایشگاه های مختلف با هدف کشف آثار هنری خاص در حوزه های مختلف است. علاوه بر برگزاری نمایشگاه در این گالری می توانید در ورک شاپ ها شرکت نموده و به تماشای فیلم های مستند بنشینید.

گالری هنر سبز

گالری هنر سبز از دیگر گالری های این منطقه است که در آن هنرمندان آثار خود را در زمینه عکاسی، مجسمه سازی، رسانه، نقاشی و بسیاری موارد دیگر به نمایش می گذارند. در گالری هنر سبز شما می توانید آثار هنرمندانی از کشورهای خاورمیانه، آفریقای شمالی، آسیای جنوبی و ترکیه را مشاهده کنید.

ساعت کاری گالری سبز دبی : شنبه تا پنج شنبه از ساعت 10 صبح تا 7 شب

جاذبه های گردشگری منطقه هنری السرکال دبی

منطقه هنری السرکال در دبی، به عنوان یک مقصد مجذوب نماینده و پرانرژی برای گردشگران فراهم شده است. این منطقه به خودی خود یک جاذبه هنری است و بارزترین گالری های هنری دبی در اینجا جا گرفته اند. گالری های متنوع از هنرهای تجسمی، نقاشی، عکس، مجسمه و هنرهای معاصر دیگر، گردشگران را به دنیای هنری فراتر از مرزها می کشاند. از دیگر جاذبه های گردشگری منطقه هنری السرکال دبی می توان به گالری ها، رستوران ها، کافه ها و فضاهای تفریحی اشاره نمود. السرکال دبی با معماری مدرن و طراحی زیبا، برگزاری رویدادهای هنری و فرهنگی متنوع به یک مقصد گردشگری پویا و مجذوب نماینده تبدیل شده، که گردشگران از همه جا به دنیای پرشور السرکال دعوت می شوند.

آدرس منطقه السرکال دبی

آدرس منطقه السرکال دبی در محله القوز در امتداد جاده شیخ زاید و نزدیک به مرکز میدان تایم دبی و مسجد بن غالیزه قرار گرفته است.

حرف آخر

منطقه هنری السرکال دبی یکی از مهم ترین مراکز هنری خاورمیانه است که نقش مهمی در توسعه هنر و فرهنگ در این منطقه ایفا می نماید. این منطقه با تنوع آثار هنری، فعالیت های هنری، و موقعیت مکانی مناسب، مکانی عالی برای آشنایی با هنر و فرهنگ معاصر است. اگر علاقه مند به هنر و فرهنگ هستید، بازدید از منطقه هنری السرکال دبی را به شما توصیه می کنیم. این منطقه مکانی عالی برای گذراندن یک روز پر از فرهنگ و هنر است.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1747

به "معرفی منطقه هنری السرکال دبی و جاذبه های اطراف آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی منطقه هنری السرکال دبی و جاذبه های اطراف آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید