متروی جهاد در جمع برترین های جهان

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، طراحی متفاوت معماری ایستگاه متروی جهاد، توجه های زیادی را در داخل و خارج از کشور جلب نموده و حالا این ایستگاه، در لیست نهایی نامزدهای یک جایزه معتبر جهانی قرار گرفته است.

متروی جهاد در جمع برترین های جهان

متروی جهاد، از سوی مجله معتبر دیزین، برای جوایز سال 2023 نامزد شده است و در کنار برترین های جهان، برای کسب جایزه در یک بخش از این جایزه مهم و بین المللی قرار گرفته است. طراحی این مترو را، یک شرکت ایرانی برای متروی تهران در خط سه انجام داده و در میدان جهاد قرار گرفته است.

مجله دیزین، در شرح این شاهکار معماری نوشته است: این پروژه تلاشی پیروز برای بازتعریف ورودی های مترو در تهران است. معمار می خواسته این ورودی ها را به یک سکوی آزاد و قابل تعریف به وسیله کاربران برای رویدادهای شهری تعریف نمایند. دیگر هدف آنها این بوده که نقاط غیرقابل استفاده به وسیله شهروندان را، در راستای طرح کلی تبدیل تهران به یک شهر پیاده محور، بازآفرینی نمایند.

این مجله به استفاده از مصالح بومی به وسیله سازندگان پروژه استفاده نموده و نوشته است که معماران، تأکید زیادی داشته اند که به جای استفاده از مصالح صنعتی، از مصالحی بومی ازجمله آجرهایی که در کارگاه هایی اطراف تهران ساخته شده استفاده نمایند. در این کارگاه ها، سنت ساخت آجر با دست همچنان زنده است و از همین آجرها در ساخت ایستگاه مترو استفاده شده است. مصالح اصلی مورد استفاده در این پروژه، 300 هزار آجر دست ساز است که در 8 کارگاه در اطراف تهران ساخته شده است.

متروی جهاد، در بخش زیرساخت و پروژه های حمل ونقل نامزد شده است.

یک پروژه دیگر از ایران هم در مسابقه هتل داری و میهمان پذیری نامزد دریافت جایزه شده است؛ یک پروژه هتل بوتیک در یزد که در واقع بازسازی یک سازه متعلق به دوران صفوی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 شهریور 1402 بروزرسانی: 28 شهریور 1402 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1718

به "متروی جهاد در جمع برترین های جهان" امتیاز دهید

1 کاربر به "متروی جهاد در جمع برترین های جهان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متروی جهاد در جمع برترین های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید