عکس ترسناکی که هابل گرفت، چه بود؟

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، ناسا تصویری گرفته شده به وسیله تلسکوپ فضایی هابل را منتشر نموده است که بسیار ترسناک به نظر می رسد.

عکس ترسناکی که هابل گرفت، چه بود؟

به گزارش همشهری به نقل از وب سایت فوتوگرافی، این عکس کهکشان راه شیری را نشان می دهد که به سمت برخورد با کهکشان همسایه مان یعنی آندرومدا حرکت می نماید. البته این اتفاق به این زودی ها رخ نخواهد داد، اما این عکس همچنان شما را متحیر نگه می دارد و قدرت قادر متعال دنیا را تحسین می نماید.

اخترشناسان ناسا اعلام کردند که اکنون می توانند برخورد تایتانیک گونه کهکشان های راه شیری و آندرومدا را پیش بینی نمایند. با این حال، نیازی به تماشای مجدد فیلم های آخرالزمانی و آماده شدن برای فاجعه نیست؛ چراکه این رویداد بزرگ کیهانی قرار است تا چهار میلیارد سال دیگر رخ ندهد.

به لطف داده ها و میزان گیری های تلسکوپ فضایی هابل از حرکت آندرومدا، اخترشناسان تشخیص دادند که این به سمت کهکشان راه شیری در حال سقوط است.

گرانش بین دو کهکشان و بعلاوه ماده تاریک نامرئی که هر دو را احاطه نموده است، آن ها را به هم نزدیک تر می نماید. در حال حاضر، آندرومدا 2.5 میلیون سال نوری از کهکشان راه شیری فاصله دارد.

کهکشان سمت راست، راه شیری و سمت چپ آندرومدا است

زمانی که برخورد رخ می دهد، چه اتفاقی برای منظومه شمسی می افتد؟ با قضاوت بر اساس پیش بینی های ناسا، جای نگرانی وجود ندارد.

ناسا خاطرنشان می نماید: احتمالا خورشید به منطقه جدیدی از کهکشان ما پرتاب خواهد شد، اما زمین و منظومه شمسی ما در خطر نابودی قرار ندارند.

منبع: فرارو
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1516

به "عکس ترسناکی که هابل گرفت، چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ترسناکی که هابل گرفت، چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید