جشنواره برلین 2020؛ مرز مبهم واقعیت و خیال در مزاحم

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، فیلم مزاحم (The Intruder) محصول کشور آرژانتین به کارگردانی ناتالیا متا از جمله آثاری است که در جشنواره فیلم برلین 2020 در روزهای گذشته برای اولین بار به نمایش درآمده است.

جشنواره برلین 2020؛ مرز مبهم واقعیت و خیال در مزاحم

با لیست قیمت تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

فیلم مزاحم که در بخش مسابقه هفتادمین دوره از جشنواره فیلم برلین برای تصاحب خرس طلایی به رقابت می پردازد سیسیلیا روت، اریکا ریواس و نائول پرز بیسکایارت را به عنوان بازیگران اصلی در خدمت دارد.

روت بابت حضور در آثار پدرو آلمودوار کارگردان مشهور اسپانیایی شناخته شده است؛ این بازیگر در فیلم هایی چون همه چیز درباره مادرم و با او حرف بزن به ایفای نقش پرداخته. نائول پرز بیسکایارت نیز بیشتر بابت حضور در فیلم سینمایی 120 تپش در دقیقه شناخته می گردد.

فیلم مزاحم درباره زنی هنرمند است که پس از یک تجربه آسیب زا دچار بحران روانی شده، صداهایی مرموز و عجیب می شنود و خود واقعی اش را با تصوری از خود، اشتباه می گیرد. در حال حاضر 5 نقد درباره این اثر سینمایی به رشته تحریر در آمده است. در میان این نقدها چهار منتقد در مجموع نسبت به فیلم ابراز رضایت نموده اند و یک منتقد فیلم را نپسندیده است. گرچه برای آنالیز دقیق تر نظرات منتقدان انگلیسی زبان درباره فیلم باید زمان بیشتری سپری گردد و تعداد نقدهای بیشتری در خصوص فیلم مزاحم منتشر گردد اما می توان با نگاهی به نقدهای اولیه تا حدودی به تاثیر اولیه فیلم روی این گروه از منتقدان پی برد.

اریک کوهن منتقد نشریه ایندی وایر در مجموع، فیلم مزاحم را پسندیده و معتقد است این اثر سینمایی آنقدر تمهیدات مختلف را به کار می گیرد تا بتواند ریتمی نفس گیر ایجاد کند و در هر پیچ قصه به کلی فضا را تغییر دهد. منتقد ایندی وایر به بازی چند لایه اریکا ریواس اشاره می نماید و روایت کلی فیلم (هنرمندی که باید به دوبله یک فیلم بپردازد) را به شدت محیطی حاصلخیز و نمادپردازانه برای روایت یک بحران روانی با موضوع هویت عنوان می نماید.

وندی آید منتقد اسکرین دیلی فیلم را دوست داشته و آن را اثری می داند که همچون ذهن تکه پاره شخصیت اصلی فیلمش روایت را هم به تدریج بر مخاطب آشکار می نماید اما به دلیل بازی جذاب اریکا ریواس هرگز سرگرم کنندگی خود را از دست نمی دهد. منتقد اسکرین دیلی طراحی صدای فیلم را یکی از مهم ترین و پیروز ترین بخش های آن می داند و از نظرش طراحی بصری اثر به اندازه طراحی صوتی آن پیروز نیست.

اما در نهایت بد نیست به نقد منفی جسیکا کیانگ منتقد نشریه ورایتی اشاره کنیم که فیلم را یک تریلر روانشناختی توصیف می نماید که به شکل عجیبی بی مزه و بی رنگ و بو است.

کیانگ فیلم دوم ناتالیا متا را به طرز ناامیدکننده ای نپخته می داند و باور دارد که کارگردان پیروز نشده از پتانسیل های ترسناک و قدرتمند این قصه به قدر کفایت بهره ببرد. این منتقد می افزاید بخش پررمز و راز و تاریک فیلم هم در کنار نوع فیلم برداری و نورپردازی اثر تا حدی نامطلوب و زننده به نظر می رسد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 195

به "جشنواره برلین 2020؛ مرز مبهم واقعیت و خیال در مزاحم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره برلین 2020؛ مرز مبهم واقعیت و خیال در مزاحم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید