بالی یکی از محبوب ترین جزایر اندونزی به شمار می رود

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، بالی یکی از محبوب ترین جزایر اندونزی به شمار می رود.

بالی یکی از محبوب ترین جزایر اندونزی به شمار می رود
بیشتر بخوانیدسفر به بالی | معرفی جاهای دیدنی بالی و سفری به یاد ماندنی

جزیره بالی یکی از زیباترین و مشهورترین جزایر اندونزی است که در جنوب خط استوا، بین جاوه در غرب و لومبوک در شرق قرار گرفته است. آب و هوا گرمسیری این جزیره با روزهای آفتابی و شب های خنک، بالی را به شهر چهار فصل برای گردشگران تبدیل نموده و لقب بهشت روی زمین را از آن خود نموده است. این منطقه در میان گردشگران بعلاوه به جزیره خدایان معروفیت دارد.

این جزیره با توجه به اینکه یکی از کوچکترین جزایر اندونزی است اما منطقه ها طبیعی و گردشگری زیادی برای جذب گردشگران دارد. یکی از جاذبه های طبیعی این منطقه کوه آکانگ است که به مادر کوه ها معروفیت دارد.

کوه آکانگ آتشفشانی فعال است که ارتفاعی بیش از 3000 متر دارد. در شمال و جنوب کوههای مرکزی این جزیره زمین های بسیار حاصلخیزی برای کشاورزی وجود دارد که مردم ساکن در این منطقه از آن برای کاشت برنج استفاده می نمایند.

دنپاسار یکی از شهرهای این جزیره است که بزرگترین و پررونق ترین بازار بالی را در خود جای داده است. با اینکه این شهر یکی از مقاصد اصلی گردشگران نیست اما افرادی که از آن اطلاع پیدا می نمایند به علت قیمت های مناسبش طرفدارش می شوند.

یکی دیگر از منطقه ها بالی اوبود نام دارد که در شمال دنپاسار قرار گرفته و مرکز فرهنگی و هنری این جزیره محسوب می گردد. کاخ های اوبود و پوری سارن اگونگ هم در همین شهر قرار گرفته اند و در حال حاضر نیز بدون اینکه شکل سنتی خود را از دست بدهند، محل زندگی خاندان سلطنتی هستند. بعلاوه معبد پورا مارجان آگونگ که معبد اختصاصی خاندان سلطنتی است، در شمال اوبود واقع شد.

اوبود بعلاوه میزبان جنگل میمون ها، دریاچه براتان، معبد آبی اولون دانو، غار فیل ها، معبدهای باستانی متعدد، پارک فی ها و تعدادی موزه و خانه هنر است. مزارع پلکانی برنج نیز از زیبایی های این منطقه برشمرده می شوند.

نوزا دوآ منطقه ای است که به صورت شبه جزیره ای به منتهی الیه جنوبی جزیره بالی متصل شد. با ورود به این جزیره گردشگران از دنیای روستایی بالی خارج و به دنیای پر زرق و برق و لوکس که بزرگترین و برترین هتل های دنیا را در خود جای داده، وارد خواهند شد. این منطقه مکانی برای آرامش است و در زیبایی رده پنجم در دنیا را به خود اختصاص داده است.

معبد مادر یکی دیگر از جاذبه های تاریخی بالی است که در ارتفاع 1000 متری از سطح دریا و در کوهپایه آتشفشان آگونگ در منطقه بساکی واقع شده است. این معبد به اعتقاد هندوها مقدس ترین و قدیمی ترین معبد است.

معبد مادر و دیگر معابد بالی که در منطقه باساکی قرار گرفته اند، بخش عظیمی از فرهنگ و تاریخ بالی را در در خود جای داده اند و از جذابیت های مهم و ارزشمند این منطقه بحساب می آیند.

منبع: همگردی
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1520

به "بالی یکی از محبوب ترین جزایر اندونزی به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالی یکی از محبوب ترین جزایر اندونزی به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید