انتشار ترجمه و کتاب صوتی لمس بشر تازه ترین اثر میچ آلبوم در مشهد

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، مرجانه حسین زاده، گوینده کتاب صوتی لمس بشر در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در خراسان رضوی گفت: لمس بشر داستان انسان هایی است که در دوران همه گیری کرونا از لمس کردن، لمس شدن و در آغوش کشیدن محروم شده اند.

انتشار ترجمه و کتاب صوتی لمس بشر تازه ترین اثر میچ آلبوم در مشهد

وی با بیان اینکه این کتاب به عنوان اولین داستان بلند با موضوع کرونا و جدیدترین و آخرین اثر میچ آلبوم نویسنده مطرح آمریکایی تبار منتشر شده است، اضافه کرد: این کتاب به تازگی توسط انتشارات شمشاد در مشهد با ترجمه شهرزاد ضیایی منتشر شده و قرار است به زودی کتاب صوتی آن نیز توسط همین انتشارات وارد بازار شود.

حسین زاده با اشاره به اینکه میچ دیوید آلبوم نویسنده، روزنامه نگار، فیلمنامه نویس، نمایشنامه نویس، مجری رادیو و تلویزیون و نوازنده متولد 23 ماه می سال 1958 در نیوجرسی آمریکا است و او را بیشتر به خاطر آنچه داستان های الهام بخش نامیده می شود، می شناسند، اضافه کرد: کتاب های میچ آلبوم جزو آثار پرمخاطب در جهان است؛ به طوری که بر اساس آمارها تاکتون بیش از 35 میلیون نسخه از مجموع آثار وی در سراسر جهان فروخته شده است.

حسین زاده ادامه داد: از آثار معروف میچ آلبوم که به زبان فارسی ترجمه و از استقبال خوبی هم برخوردار شده، می توان به در بهشت پنج نفر منتظر شما هستند، نفر بعدی که در بهشت ملاقات می کنید، سه شنبه ها با موری و اولین تماس تلفنی از بهشت اشاره کرد.

این روزنامه نگار و گوینده کتاب های صوتی در مورد کتاب لمس بشر، گفت: میچ آلبوم نویسنده آمریکایی پس از شیوع بیماری کرونا تصمیم گرفت تا درجهت مبارزه با این بلای خانمان سوز از طریقی به مردم شهر خود و در نهایت به همه مردم جهان، کمک کند. برای سرعت بخشیدن به این فرایند به جای فروش کتاب لمس بشر آن را به صورت رایگان در هشت فصل و در هشت هفته به صورت آنلاین منتشر کرد. او از خوانندگان خواست تا به جای خرید کتاب، داوطلبانه به موسسه خیریه مبارزه با کووید 19 در دیترویت کمک کنند؛ موسسه خیریه یادشده با درآمد حاصل از این کتاب اقدام به ایجاد سرپناه، غذا و تست های رایگان کرونا می کند.

به گفته وی، داستان کتاب لمس بشر روایت چهار خانواده است که خواننده کمی پیش از آغاز شیوع بیماری کرونا با آن ها همراه می شود. آنچه بر این همسایگان می گذرد، برای هیچکس در این کره خاکی غریب نیست. چراکه همه ما تجربه های مشترکی را با آغاز بیماری کرونا از سر گذارنده ایم. داستان لمس بشر داستان یک شهر یا یک کشور نیست؛ داستان همه انسان هاست؛ داستان قدیمی پیوستگی و اتحاد برای گذر از سختی ها.

حسین زاده همچنین مطرح نمود: کتاب ساده نگاشته شده و مثل سایر آثار آلبوم دغدغه انسان بودن دارد. او به زیبایی نیاز بشر به لمس شدن، در آغوش کشیده شدن و گرمای وجود دیگری را به تصویر می کشد.

گوینده کتاب صوتی لمس بشر با بیان اینکه کار ضبط و آماده سازی این اثر به سرانجام رسیده است، گفت: خوانش این کتاب 199 صفحه ای در استودیو داب فیلم مشهد انجام شد و خروجی کار در حدود 3.5 ساعت فراهم آمد و کتاب، به زودی در کتابفروشی ها و سایت انتشارات شمشاد به نشانی www.shemshadpub.ir قابل عرضه است.

وی مهم ترین ویژگی کتاب های صوتی را بهره مندی مردم از زمان های مرده خود و همچنین افزایش سرانه مطالعه در کشور دانست و یادآور شد: کتاب های صوتی به برخی گروه ها جامعه نظیر زنان خانه دار، افراد نابینا و.. فرصت مطالعه می دهد و لذا این کار موجب توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه می شود. همچنین اینکه می توان هنگام استفاده از مترو و اتوبوس یا پشت فرمان و در حال رانندگی هم از کتاب صوتی بهره برد.

حسین زاده با بیان اینکه یکی از دلایل اقبال مردم به کتاب های صوتی قیمت زیاد کتاب های کاغذی است، گفت: البته این را هم نباید از خاطر ببریم که کتاب صوتی، مکمل کتاب کاغذی است و هیچ گاه جای آن را نخواهد گرفت و بسته به نیاز انسان مدرن، شکل گرفته است، این دو هیچ گاه نباید جای یکدیگر را بگیرند.

در بخشی از کتاب لمس بشر می خوانیم:

قبل از اینکه بتواند مراسم را تمام کند، یکی از اعضای کلیسا به نام هانا ماری از جایش بلند می شود و می گوید: -‘کشیش، می دانم خدا با ماست. واقعا به این موضوع باور دارم! من از این طاعون نمی ترسم! رو به زن کنار دستش می کند و او را در آغوش می کشد. زن دوم لحظه ای تامل می کند و بعد جواب آغوشش را می دهد؛ بعد به مرد پشت سرش رو می کند و دست او را می فشارد. بقیه هم همین کار را کردند. کشیش دوست دارد فریاد بزند که دست از این کار بکشند، اما کلمات در گلویش گیر می کنند. تقصیر او بود که آن ها را دور هم جمع کرده بود. قبل از اینکه به خودش بیاید نصف جمعیت کلیسا داشتند یکدیگر را در آغوش می کشیدند یا به هم دست می دادند. کشیش به صندلی اش تکیه می دهد. تحت نام خدا چه کاری انجام داده بود؟!

یادآوری می شود، مرجانه حسین زاده، گوینده، روزنامه نگار و دبیر سرویس تئاتر ماهنامه بارثاوا متولد و ساکن مشهد دارای مدرک کارشناسی معماری و از فعالان حوزه فرهنگ، رسانه، تئاتر و کتاب مشهد است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 678

به "انتشار ترجمه و کتاب صوتی لمس بشر تازه ترین اثر میچ آلبوم در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار ترجمه و کتاب صوتی لمس بشر تازه ترین اثر میچ آلبوم در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید