اختصاص چند صندوق با سرمایه 500 میلیارد تومانی برای شرکتهای خلاق

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، روح اله دهقانی فیروزآبادی امروز در دورهمی شرکتهای خلاق با بیان اینکه در صدد هستیم بعد از خروج از موقعیت کار دولتی به حوزه راه اندازی شرکتهای خلاق ورود کنیم، گفت: این حوزه از علاقه مندی های شخصی من است.

اختصاص چند صندوق با سرمایه 500 میلیارد تومانی برای شرکتهای خلاق

وی با بیان اینکه در ایران حوزه صنایع خلاق اقدامات زیرساختی مهمی اجرایی شده است اعلام نمود: تنها ستاد توسعه فناوری نرم و فرهنگی است که از میان ستادهای 19 گانه معاونت علمی دارای یک اداره کل است.

معاون علمی مطرح نمود: کوشش کردیم که در قانون برنامه هفتم توسعه، شرکت های خلاق مشمول تمام مزایای قانون سال 1389 شوند.

دهقانی با تأکید محتوا، شبکه های مجازی را برجسته می نماید، اعلام نمود: اقتصادهای بزرگ جهان مانند ژاپن 10 درصد GDP خود را به صنایع خلاق اختصاص داده درحالی که در ایران کمتر از سه درصد GDP در نظر گرفته شده است. صنایع خلاق می توانند به علت ارتباط مستقیم و نزدیک با مردم، زود بازده بودن، سرمایه گذاری کم و اشتغالزایی بالا به سرعت رشد نمایند.

دهقانی نمطرح نمود: اینکه معاونت به حوزه صنایع خلاق و اقتصاد خلاق ورود نموده در حالی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد، موازی کاری با این نهادها نیست اما از آنجایی که این معاونت متولی توسعه نوآوری است هر فعالیتی که به نوآوری و فناوری منجر گردد، معاونت پای کار است.

وی با بیان اینکه چند صندوق را برای خانه های خلاق درنظر گرفته ایم که ارزش آن نزدیک به 500 میلیارد تومان است، گفت: شرکت دانش بنیان و شرکتی که خلاقیت فرهنگی داشته باشد جزو شرکت های صنایع خلاق است؛ خانه های خلاق جایی است که در آن به صورت موضوع محور فعالیت می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1402 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1663

به "اختصاص چند صندوق با سرمایه 500 میلیارد تومانی برای شرکتهای خلاق" امتیاز دهید

1 کاربر به "اختصاص چند صندوق با سرمایه 500 میلیارد تومانی برای شرکتهای خلاق" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص چند صندوق با سرمایه 500 میلیارد تومانی برای شرکتهای خلاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید