آموزش ترکیب چند اینترنت در ویندوز برای افزایش سرعت دانلود و آپلود

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، همواره افزایش سرعت دانلود و آپلود یک بحث داغ و پرطرفدار در میان کاربران اینترنت است.

آموزش ترکیب چند اینترنت در ویندوز برای افزایش سرعت دانلود و آپلود

مهم نیست سرعت اینترنت شما چقدر است؛ 10 مگ یا 100 مگ و مهم نیست چه اینترنتی دارید؛ ثابت یا موبایل؛ همواره دوست داریم سرعت دانلود بیشتری داشته باشیم.

یکی از ترفندها و روش های افزایش سرعت دانلود، ترکیب چند اتصال اینترنت یا سرویس اینترنت با یکدیگر برای افزایش پهنای باند است. مثلا، اینترنت ADSL و اینترنت موبایل را با هم ترکیب کنیم تا سرعت دانلود بیشتری داشته باشیم یا دو اینترنت ثابت و گاها دو اینترنت موبایل را با هم ترکیب کنیم تا سرعت دانلود چند برابر گردد.

این روزها، معمولا در هر خانه ای چند سرویس اینترنت یافت می گردد. یک سرویس اینترنت ثابت ADSL یا VDSL داریم؛ روی گوشی موبایل اینترنت دیتا داریم و یک مودم همراه یا رومیزی برای اینترنت TD-LTE یا FDD استفاده می کنیم که در بیرون از خانه، باز همواره متصل باشیم و نخواهیم از اینترنت دیتا و هات اسپات استفاده کنیم.

بنابراین، ایده ترکیب چند اینترنت با یکدیگر برای افزایش سرعت دانلود، بیشتر از هر زمان دیگری مجذوب نماینده و عملی است.

تصور کنید بتوانید اینترنت ADSL و اینترنت دیتای موبایل و اینترنت TD-LTE خود را با هم ترکیب نموده و سرعت دانلود را روی لپ تاپ خود سه برابر کنید. حتی اگر اینترنت ADSL ندارید؛ بتوانید برای دانلودهای خود اینترنت دیتای گوشی موبایل و اینترنت TD-LTE را با هم ترکیب کنید تا سرعت بیشتری داشته باشید.

بسیاری از کاربران تصور می نمایند حتما باید یک مودم Dual WAN داشته باشند تا بتوانند دو اینترنت را با هم ترکیب نمایند؛ در حالی که هک های بسیار ساده تری برای رسیدن به این هدف وجود دارد.

پیش تر، را برای ترکیب چند اینترنت با یکدیگر روی معرفی کردیم. برنامه ای که می توانست هر تعداد اتصال اینترنت ADSL و وای فای و دیتای موبایل را با هم ترکیب و سرعت اینترنت چند برابری به شما بدهد.

امروز، یک روش ساده تر و سریع تر برای ترکیب چند اینترنت پیدا کردم و وقتی تست زدم و دیدم واقعا جواب می دهد؛ دوست داشتم با شما هم در میان بگذارم.

در این روش، فقط باید یک نرم افزار ساده node.js را روی کامپیوتر یا لپ تاپ ویندوزی خود نصب کنید و بعد با چند تنظیم ساده، سرعت دانلود شما چند برابر می گردد؛ البته بستگی دارد چه سرویس اینترنت هایی دارید و سرعت آن ها چقدر است.

توجه 1: این ترفند فقط برای کامپیوترها و لپ تاپ های ویندوزی 32 بیتی و 64 بیتی است.

توجه 2: در این روش می توانید هر نوع اینترنتی را با هم ترکیب کنید؛ فقط باید هر یک از اتصال های اینترنت به طریقی به لپ تاپ و کامپیوتر وصل باشند. مثالی بزنیم: اینترنت ADSL را با کابل شبکه به لپ تاپ وصل کنید؛ اینترنت دیتای موبایل را به وسیله کابل USB یا وای فای به لپ تاپ برسانید و اگر اینترنت سومی دارید (حالا TD-LTE یا ADSL یا FDD) به وسیله وای فای به لپ تاپ وصل باشد.

شما می توانید دو یا چند اینترنت از هر نوعی و با هر سرعتی را در این روش ترکیب کنید. حتی امکان ترکیب دو اینترنت موبایل گوشی تلفن همراه وجود دارد. یکی را با کابل USB به لپ تاپ برسانید و دیگری را به وسیله وای فای داشته باشید.

توجه 3: این روش باعث افزایش سرعت آپلود شما هم می گردد.

خوب، بیش از این شما را معطل نکنیم و سراغ هک بسیار کاربردی و مجذوب نماینده افزایش سرعت دانلود با ترکیب چند اینترنت برویم:

ترکیب چند اینترنت برای افزایش سرعت دانلود

در این آموزش، من یک سرویس اینترنت VDSL با سرعت حدودی 65 مگابیت دارم ولی می خواهم اینترنت موبایل همراه اول را هم به آن اضافه کنم تا به سرعتی نزدیک به 90 الی 100 مگابیت برسم؛ چون معمولا سرعت اینترنت موبایلم حدود 30 مگابیت است.

1- اینترنت VDSL را با اتصال کابل شبکه مودم به لپ تاپ، روی ویندوز 10 دارم.

2- اینترنت دیتای گوشی موبایل را روشن نموده و بعد هات اسپات می کنم.

3- نرم افزار را دانلود و روی کامپیوتر ویندوزیم نصب می کنم. توجه کنید اگر کامپیوتر شما 64 بیتی است؛ باید نسخه 64 بیتی را دانلود و نصب کنید و اگر 32 بیتی است؛ سراغ نسخه 32 بیتی بروید. در خاتمه این مقاله، لینک دانلود هر دو نسخه برنامه node.js را گذاشتم.

4- منوی استارت ویندوز 10 را باز کنید و عبارت cmd را برای اجرای ترمینال خط فرمان، تایپ و با دسترسی Administrator اجرا کنید. برای این منظور، باید روی نتیجه نمایش داده شده Command Prompt راست کلید نموده و گزینه Run as Administrator را بزنید:

5- در پنجره باز شده ترمینال خط فرمان ویندوز، مطابق تصویر زیر، دستور npm install -g dispatch-proxy را اجرا کنید:

6- حالا باید آدرس IP چند اتصال اینترنت را با هم ترکیب کنیم. در همان پنجره CMD، دستور dispatch start را اجرا کنید و بگذارید این پنجره باز بماند:

7- اکنون، چند سرویس اینترنت شما با هم ترکیب شدند ولی برای افزایش سرعت دانلود هنوز یک گام دیگر به جای مانده است. در منوی استارت، عبارت Internet Option را تایپ نموده و ابزار مرتبط با آن را اجرا کنید:

8- از برگه Connections، به پایین صفحه بروید و روی گزینه Lan Settings بزنید:

9- در بخش Proxy Server گزینه Use a Proxy server for lan را تیک زده و بعد گزینه Advanced را انتخاب کنید:

10- حالا، مطابق تصویر زیر، در دو بخش HTTP و Socks، عبارت های localhost و پورت 1080 را وارد کنید:

11- روی کلید OK بزنید و تمام پنجره های دیگر را هم تایید کنید و ببندید؛ به غیر از پنجره cmd که باید همچنان باز باشد. اکنون از اینترنت خود با ابزار Speedtest یک تست سرعت بگیرید و ببینید آیا سرعت دانلود و آپلود شما تغییری نموده است یا خیر؟

همان طور که در تصویر زیر می بینید؛ پیش از اجرای این هک، سرعت دانلود اینترنت VDSL من 63 مگابیت بود و سرعت آپلود به 13 مگابیت می رسید:

اما با ترکیب اینترنت VDSL و اینترنت موبایل گوشی به سرعت دانلود 99.51 مگابیت رسیدم؛ یعنی نزدیک به 100 مگابیت و سرعت آپلود هم چند برابر شده و 46 مگابیت است:

در تنظیمات بالا، سرعت دانلود را برای مرورگر وب افزایش دادیم. اگر شما می خواهید از برنامه دانلود منیجر IDM بهره ببرید؛ باید یک سری تنظیمات هم روی آن انجام دهید.

در IDM سراغ برگه Downloads و بعد گزینه Options بروید. بعد برگه Proxy/socks را انتخاب کنید و تیک گزینه Manual Proxy/socks Configuration را بزنید. در ادامه، باید گزینه Advanced/socks را زده و در پنجره نو تیک گزینه use Socks را بزنید و مانند بالا، آدرس localhost و پورت 1080 را بدهید. حتما تیک Socks 5 را هم بزنید و بعد OK کنید تا همه تنظیمات ذخیره گردد.

با این تنظیمات، در برنامه دانلود منیجر IDM نیز سرعت دانلود شما افزایش پیدا می نماید.

امیدواریم که از این ترفند مجذوب نماینده و کاربردی لذت ببرید و بتوانید با ترکیب چند سرعت اینترنت به ساده ترین روش و بدون احتیاج به مودم و روتر دوم یا نصب نرم افزارهای سنگین روی کامپیوتر، از حداکثر سرعت اینترنت ممکن بهره ببرید.

حتما تجربه و سرعت اینترنت خود با استفاده از این ترفند را برای ما بنویسید.

منبع: شبکه چی
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1518

به "آموزش ترکیب چند اینترنت در ویندوز برای افزایش سرعت دانلود و آپلود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ترکیب چند اینترنت در ویندوز برای افزایش سرعت دانلود و آپلود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید