شروع طرح بازیافت پسماندهای دارویی تاریخ گذشته در دانشگاه تربیت مدرس

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، در راستای بازیافت تخصصی پسماندهای ویژه در دانشگاه، پسماندهای دارویی تاریخ مصرف گذشته، جمع آوری و بازیافت می گردد.

شروع طرح بازیافت پسماندهای دارویی تاریخ گذشته در دانشگاه تربیت مدرس

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی برای تحصیل دکترا در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، دکتر آرش رضایی عضو دبیرخانه شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه با اشاره به شروع طرح جمع آوری و بازیافت پسماندهای دارویی تاریخ مصرف گذشته در دانشگاه گفت: دانشگاه تربیت مدرس به عنوان دانشگاه پیشرو در حوزه مدیریت پسماند، برنامه ریزی هایی را جهت جمع آوری و بازیافت اصولی داروهایی تاریخ مصرف گذشته ای که در سطح دانشگاه و دانشکده ها، مرکز بهداشت ، خوابگاه ها و منازل دانشگاهیان وجود دارد، صورت داده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در سطح شهر تهران روالی برای جمع آوری این پسماندها وجود ندارد و دانشگاه تربیت مدرس این اقدام را شروع نموده است و در حال حاضر جمع آوری آن توسط مرکز بهداشت دانشگاه انجام می گردد. بدین منظور مخزنی در این مرکز جهت جمع آوری داروهای تاریخ مصرف گذشته، مستقر شده است و امحای آن توسط شرکت دارای مجوز از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت صورت می گیرد.

دکتر رضایی خاطر نشان کرد: دانشگاهیان می توانند یا به وسیله تحویل مستقیم داروها به مرکز بهداشت و مخزن جایابی شده در این مرکز و یا اطلاع رسانی به وسیله گزینه مدیریت سبز در سامانه Helpdeskدانشگاه، داروهای تاریخ مصرف گذشته را جهت بازیافت تحویل دهند. این داروها در پروسه بازیافت یا سوزانده می شوند، یا دفن ویژه شده و یا مواد اولیه از آنها استخراج می گردد که در فاز اول این طرح، داروهای جمع آوری شده از سوی دانشگاه طی قرارداد با شرکت مربوطه، امحا خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، وی با تاکید بر اهمیت جمع آوری و بازیافت داروها گفت: جمع آوری و بازیافت اصولی داروها از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا وجود دارو در زباله ها، سبب آلودگی آب و خاک خواهد شد و مواد شیمیایی موجود در این داروها سبب می گردد خاکی که از پسماندهای طبیعی کمپوست تهیه می گردد دارای عناصر شیمیایی غیرکنترل شده باشد . همچنین ورود این عناصر به آب نیز سبب سخت شدن فرایند تصفیه شیمیایی و بیولوژیک آب می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 155

به "شروع طرح بازیافت پسماندهای دارویی تاریخ گذشته در دانشگاه تربیت مدرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع طرح بازیافت پسماندهای دارویی تاریخ گذشته در دانشگاه تربیت مدرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید