نحوه تبدیل آیفون به ریموت کنترل تلویزیون اندرویدی

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، تنها با چند روش ساده شما می توانید با تبدیل آیفون به ریموت کنترل از راه دور تلویزیون هوشمند اندرویدی خود را به آسانی کنترل کنید. در این مقاله آسان ترین روش ممکن را شرح می دهیم.

نحوه تبدیل آیفون به ریموت کنترل تلویزیون اندرویدی

امروزه بیشتر تلویزیون های اندرویدی دارای ریموت کنترل با دکمه های بسیار محدود هستند. بنابراین، کنترل کردن تلویزیون از راه دور شاید از طریق ریموت کنترل برای همه آسان نباشد. در هر صورت، مرور در فهرست نرم افزارهای تلویزیون، اعمال بعضی تغییرات، تایپ کردن عبارت های مختلف روی تلویزیون با استفاده از کنترل کار راحت و تجربه مفرحی نیست.

خوشبختانه، احتیاج نیست که همواره از ریموت کنترل دستگاه تلویزیون برای انجام کارهای مختلف بهره ببرید. اگر از ریموت کنترل تلویزیون خود خسته شده اید و از طرفی دیگر صاحب یک عدد گوشی آیفون هستید، شما به راحتی آب خوردن می توانید با تبدیل آیفون به ریموت کنترل، تلویزیون هوشمند خود را مدیریت کنید. در ادامه به شما نحوه تبدیل آیفون به ریموت کنترل تلویزیون را آموزش می دهیم.

شرایط لازم برای کنترل تلویزیون اندروید با گوشی آیفون

تنها چیزی که احتیاج دارید تا با آن تلویزیون اندرویدی خود را از طریق آیفون کنترل کنید، دانلود برنامه Google TV روی آیفون است. سپس اگر حساب کاربری گوگل ندارید، افتتاح حساب را انجام دهید و اگر هم یک حساب کاربری دارید، وارد اکانت خود شوید. مطمئن شوید که از همان اکانت گوگل که در آیفون استفاده می کنید، تلویزیون اندروید هم از همان اکانت استفاده می نماید.

برنامه گوگل تی وی یکی از برترین برنامه های کنترل از راه دور تلویزیون محسوب می گردد. شما در مرحله بعد باید مطمئن شوید که گوشی آیفون و تلویزیون هر دو به یک شبکه اینترنت از طریق بستر وای-فای متصل شده اند. از طرفی دیگر، شما بعلاوه می توانید دو دستگاه تلویزیون و گوشی آیفون را از طریق بلوتوث به یکدیگر متصل کنید.

اگر به هر دلیلی شما برای اتصال گوشی به تلویزیون با خطا روبرو شدید، در ابتدا بهتر است تلویزیون و گوشی را ری استارت کنید. به احتمال بسیار زیاد مشکل حل خواهد شد. در غیر این صورت احتیاج است اتصالات گوشی را بیشتر آنالیز کنید. گاهی اوقات ممکن است گوشی تلفن شما از طریق نرم افزارهای دور زننده تحریم به شبکه اینترنت متصل شده باشند. این سناریو در بیشتر خطاها وجود دارد. بنابراین، با قطع موقت این شکل از اتصال در گوشی خود می توانید با خیالی آسوده، گوشی را به تلویزیون هوشمند خود متصل کنید.

نحوه تبدیل آیفون به ریموت کنترل تلویزیون اندروید

برای تبدیل آیفون به ریموت کنترل کار چندان پیچیده ای در پیش ندارید. تنها کافی است اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهید:

1. برنامه گوگل تی وی را روی آیفون اجرا نموده و سپس روی دکمه TV Nearby ضربه بزنید که در بخش گوشه سمت راست و پایین واقع شده است.

2. شما باید در فهرست Select a device با نام تلویزیون اندروید خود روبه رو شوید. آن را انتخاب نموده تا اتصال برقرار گردد.

3. از کد روی تلویزیون خود استفاده نموده تا کد شش رقمی را روی گوشی آیفون وارد کنید تا فرایند جفت سازی انجام گردد.

4. به محض موفقیت آمیز بودن جفت سازی، یک ریموت تلویزیون مجازی روی صفحه نمایش گوشی آیفون شما ظاهر می گردد.

شما می توانید از دکمه های روی صفحه نمایش برای کنترل تلویزیون اندرویدی خود بهره برداری نموده یا از طریق قالب D-pad از طریق ضربه زدن روی سه نقطه گوشه بالا سمت راست این کار را انجام دهید.

شما بعلاوه می توانید از دکمه دستیار گوگل (Google Assistant) به منظور استفاده از فرمان های صوتی روی تلویزیون اندروید بهره ببرید. برنامه گوگل تی وی بعلاوه به شما اجازه می دهد از کیبورد آیفون به منظور تایپ متن در تلویزیون بهره ببرید. وقتی شما مجبور شوید چیزی را تایپ کنید، کیبورد به طور اتوماتیک ظاهر خواهد شد و عبارت مد نظرتان در داخل تلویزیون هم تایپ می گردد.

وقتی که کار شما با آیفون به عنوان ریموت کنترل به اتمام رسید و دلتان می خواهد گوشی را از تلویزیون اندروید قطع کنید، تنها کافی است روی شکل تلویزیون سبز که در کنار نام تلویزیون تان است ضربه زده تا اتصال بین گوشی و تلویزیون از بین برود.

اگر چند تلویزیون اندروید در منزل شما نصب و راه اندازی شده است، شما بعلاوه می توانید بین تلویزیون های اندرویدی خود به آسانی سوییچ کنید. برای انجام این کار، شما تنها کافی است روی نام تلویزیون اندرویدی که در حال حاضر آن را کنترل می کنید ضربه زده و سپس مجدد شما با یک فهرست از تلویزیون های موجود در محوطه روبرو خواهید شد. تلویزیون مد نظرتان را انتخاب نموده تا بتوانید آن را با آیفون کنترل کنید. بنابراین، هیچ محدودیتی در کنترل تلویزیون های داخل منزل با استفاده از گوشی آیفون وجود ندارد.

چرا باید از گوشی آیفون برای کنترل تلویزیون اندروید بهره ببرید؟

همان طور که به احتمال زیاد متوجه شده اید، تبدیل آیفون به ریموت کنترل تلویزیون اندروید به شدت کار آسانی است و استفاده از آیفون به عنوان کنترل تلویزیون هم آسان تر از چیزی است که در ابتدا تصور کردید. استفاده از گوشی آیفون برای کنترل تلویزیون شاید از طرفی دیگر یک تجربه مفرح و تازه برای شما تلقی گردد؛ چرا که شما رسما با گوشی آیفون خود می توانید برنامه های صفحه نمایش را مرور نموده، صدای تلویزیون را کم یا زیاد نموده یا خیلی سریع متن یا لینک هایی را در داخل تلویزیون وارد کنید.

اگر بچه کوچک در داخل منزل زندگی می نماید، پیشنهاد می کنیم حتما گوشی موبایل خود را در زمان کنترل تلویزیون همواره نزدیک به خود نگه دارید؛ چرا که امکان دارد بچه های کوچک از سر بازیگوشی، گوشی شما را با خود به مکانی دیگر برده و به همین دلیل مدت زمانی را برای یافتن گوشی خود صرف کنید. جدا از تمامی این بحث ها، بهره برداری از گوشی آیفون به جای ریموت کنترل به این معناست که یک وسیله دیجیتالی کمتر در اطراف منزل وجود دارد که باید نگران آن باشید!

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 مهر 1402 بروزرسانی: 21 مهر 1402 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1720

به "نحوه تبدیل آیفون به ریموت کنترل تلویزیون اندرویدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه تبدیل آیفون به ریموت کنترل تلویزیون اندرویدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید