کمیته مشترک خودروسازان و شرکت های پتروشیمی تشکیل می گردد

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از آمادگی برای توسعه همکاری با پتروشیمی ها در تامین مواد اولیه و مبادلات ارزی در زنجیره تامین خودروسازان اطلاع داد.

کمیته مشترک خودروسازان و شرکت های پتروشیمی تشکیل می گردد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از ایکوپرس؛ فرشاد مقیمی در نشست با مدیران عامل شرکت های پتروشیمی در محل شرکت مهرکام پارس، خاطرنشان کرد: با مشارکت انجمن خودروسازان، احتیاجمندی های صنعت خودرو به صنایع پتروشیمی اعلام و همکاری ها در قالب تفاهم نامه مشترک به صورت عملیاتی دنبال خواهد شد.

وی با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت های موجود در بخش های مختلف برای توسعه صنعت خودروی کشور گفت: باید تمامی ظرفیت ها به هم متصل شوند تا بتوانیم در جهت عبور از بحران های تحریم و کرونا پیروز عمل کنیم.

مقیمی خودروسازی را صنعتی مظلوم توصیف کرد و گفت: توانمندی های زیادی در خودروسازی کشور وجود دارد اما در بسیاری از موارد فراوری مواد اولیه و قطعه در اختیار این صنعت نیست و باید توسط سایر صنایع فراوری و تامین گردد؛ به عنوان مثال دانش و توانمندی فراوری جایگاه های به روز و مدرن خودرو در زنجیره تامین ایران خودرو وجود دارد، اما نبود مواد اولیه فوم، سبب می گردد تا خودرو به صورت کسری دار از خط فراوری خارج گردد. تامین مواد اولیه در اختیار خودروساز نیست.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، از داخلی سازی و فراوری انبوه موتور 457 دیزل در چند روز آینده اطلاع داد و گفت: این موتور، در شرایطی که توانمندی ساخت داخل آن وجود داشت، از منابع خارجی تامین می شد، اما تا چند روز آینده به دست صنعتگران داخل کشور فراوری خواهد شد.

وی طراحی و فراوری گیربکس شش سرعته را نیز از دیگر دستاوردهای ایران خودرو برشمرد و گفت: به زودی فراوری انبوه این گیربکس شروع خواهد شد. نوع نیمه اتوماتیک این گیربکس نیز در بهمن ماه سال جاری به فراوری خواهد رسید.

مقیمی لازمه تحقق هدف کاهش مصرف سوخت خودرو را همت جمعی تمامی ارکان موثر در این موضوع دانست و گفت: کاهش مصرف سوخت محصول، صرفا در حوزه موتور نیست بلکه علاوه بر گیربکس که نوع جدید کاهش 2.5 درصدی در مصرف سوخت به دنبال خواهد داشت، در حوزه آیرودینامیک و سبک سازی نیز باید پروژه هایی را تعریف و اجرایی کنیم که برای تحقق اهداف، همکاری با شرکت های پتروشیمی مورد احتیاج است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو هدف اصلی تمام کوشش های صورت گرفته را نجات صنعت خودروی کشور خواند و گفت: از ظرفیت تمام بخش ها از جمله صنایع دفاعی، جهاد خودکفایی سپاه و پتروشیمی ها برای خودروسازی استفاده می کنیم، ما همیشه با تمرکز و همدلی توانسته ایم به بهترین شکل موانع را از پیش روی خود برداریم.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی نیز در این نشست، اقدامات مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در شرایط بحرانی فراوری در خودروسازی را ستود و گفت: شناسایی و تامین احتیاجمندی های خودروسازی در حوزه پتروشیمی برای عبور از شرایط کنونی ضرورت دارد.

مهدوی ضمن استقبال از ایجاد کمیته مشترک میان پتروشیمی و خودروسازان گفت: در صورتی که خواسته ها و احتیاجها مالی باشد باید هر چه سریع تر نسبت به عملیاتی شدن آن اقدام کرد.

وی افزود: باید به سمت توسعه داخلی سازی و فراوری صادرات محور حرکت کنیم. ظرفیت و توانمندی های صنعت خودرو توسعه قابل توجهی یافته و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مهدوی توضیح داد: خودروسازی صنعت راهبردی و مهم کشور است و در کنار فراوری، اشتغال این صنعت به صورت مستقیم و غیرمستقیم اهمیت بالایی دارد و پتروشیمی هر گونه همکاری لازم را برای برطرف موانع این صنعت انجام خواهد داد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 664

به "کمیته مشترک خودروسازان و شرکت های پتروشیمی تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته مشترک خودروسازان و شرکت های پتروشیمی تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید