کشته شدن 12 نفر دیگر در اعتراضات میانمار

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، شاهدان عینی و رسانه های خبری اعلام کردند نیروهای امنیتی میانمار حداقل 12 نفر دیگر از معترضان را به قتل رسانده اند.

کشته شدن 12 نفر دیگر در اعتراضات میانمار

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، شاهدان عینی و رسانه های خبری از کشته شدن حداقل 12 نفر دیگر از معترضان توسط نیروهای امنیتی میانمار خبر داده اند. این در حالی است که رهبر موقت دولت موازی غیرنظامی میانمار در نخستین سخنرانی عمومی خود در روز شنبه وعده داده است تا انقلاب برای سرنگونی کودتای نظامی را دنبال و پیگیری خواهد نمود.

بر اساس این گزارش، شاهدان عینی گفته اند که حداقل 5 نفر از معترضان در تحصن شهر ماندالای دومین شهر عظیم میانمار بر اثر تیراندازی پلیس کشته شده اند. ده ها نفر دیگر نیز در این حادثه زخمی شدند. 7 نفر دیگر نیز در سایر شهرهای میانمار در درگیری با نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده اند.

یک فعال سیاسی در این باره گفت: نیروهای امنیتی با مردم غیر مسلح طوری برخورد و رفتار می نمایند که انگار در میدان جنگ هستند. در بین کشته شدگان یک کودک 13 ساله نیز بوده است.

انجمن یاری به زندانیان سیاسی نیز اعلام نموده است که بیش از 70 نفر در اعتراضات گسترده میانمار جان خود را از دست داده اند.

افزایش تلفات خشونت های داخلی در میانمار در حالی است که رهبران آمریکا، هند، استرالیا و ژاپن وعده داده اند تا برای برقراری مجدد دموکراسی در این کشور کوشش و همکاری نمایند.

ارتش میانمار اول فوریه با کودتای نظامی قدرت را تصاحب نموده و آنگ سان سوچی رهبر منتخب و بسیاری از فعالان سیاسی را بازداشت نموده است.

انجمن حمایت از زندانیان سیاسی اعلام نموده است که حدود 2 هزار نفر از زمان کودتا تا به امروز بازداشت شده اند.

معترضان خواهان آزادی آنگ سان سوچی و سایر فعالان سیاسی و احترام به نتایج انتخابات نوامبر شده اند. ارتش میانمار نتایج انتخابات نوامبر را رد نموده است.

آمریکا و بعضی کشورهای غربی تا به امروز تحریم های محدودی را علیه ارتش میانمار اعمال نموده اند و توماس اندروز گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در میانمار نیز خواهان تحریم تسلیحاتی بین المللی این کشور و تحریم های مالی هدفمند شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 966

به "کشته شدن 12 نفر دیگر در اعتراضات میانمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن 12 نفر دیگر در اعتراضات میانمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید