ژاپن؛ کشف دوباره ذرات سیاه در واکسن مدرنا

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، یکی از دلایل احتمالی آلودگی در ویال ها جدا شدن بخش هایی از لاستیک درِ شیشه در حین ورود نادرست سوزن سرنگ به مخزن محلول واکسن اعلام شده است.

ژاپن؛ کشف دوباره ذرات سیاه در واکسن مدرنا

مقامات ناحیه کاناگاوای ژاپن از پیدا کردن ویال های نو واکسن مدرنای مشکوک به آلودگی خارجی خبر دادند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کاناگاوا پس از یافتن ویال های نو آلوده واکسن، تزریق در مرکز واکسیناسیون را تعلیق کرد.

مقامات کاناگاوا می گویند یک داروساز قبل از استفاده از واکسن و در حین آنالیز ویال مدرنا چندین ذره سیاه را در ظروف نگهداری محلول واکسن تشخیص داده است.

واکسن کوید 19 در برابر لگوی شرکت آمریکایی مدرنا/ عکس: رویترز

ژاپن در هفته گذشته و پس از پیدا کردن ذرات خارجی در بعضی ویال های مدرنا، استفاده از 1.63 میلیون دوز واکسن مدرنا در دو ناحیه این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

شرکت آمریکایی مدرنا و کمپانی روی اسپانیا که شیشه های نگهداری واکسن را برای مدرنا می سازد، دلیل احتمالی این آلودگی را مسائل خط فراوری اعلام نموده اند. سازمان های تنظیم کننده اروپایی هم تحقیقاتی را در این باره شروع نموده اند.

استان کاناگاوا اعلام نمود که توزیع کننده داخلی واکسن ویال های مشکوک به آلودگی را جمع آوری نموده است. پیشتر حدود 3790 نفر در این مرکز واکسن تزریق نموده اند.

مدرنا می گویند تا کنون هیچ مشکل ایمنی یا عملکرد در این باره گزارش نشده است.

در هفته جاری تزریق واکسن مدرنا در دو منطقه ژاپن متوقف شده است.

یکی از دلایل احتمالی آلودگی در ویال ها جدا شدن بخش هایی از لاستیک درِ شیشه در حین ورود نادرست سوزن سرنگ به مخزن محلول واکسن اعلام شده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1203

به "ژاپن؛ کشف دوباره ذرات سیاه در واکسن مدرنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن؛ کشف دوباره ذرات سیاه در واکسن مدرنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید