ورود بیش از 90 درصد از نفت روسیه به اروپا ممنوع شد

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، رئیس کمیسیون اروپا، اعلام نمود: در پی توافق رهبران اتحادیه اروپا درباره بسته ششم تحریم ها علیه روسیه و ممنوعیت واردات نفت از روسیه، ورود بیش از 90 درصد از نفت روسیه به اروپا ممنوع خواهد شد.

ورود بیش از 90 درصد از نفت روسیه به اروپا ممنوع شد

اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا پس از اولین روز نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل با ابراز خرسندی از توافق اصولی بر سر بسته ششم تحریم ها علیه روسیه، گفت: اکنون انتظار می رود شورا بتواند ممنوعیت تقریباً 90 درصد واردات نفت روسیه را تا سرانجام سال نهایی کند. این یک گام مهم رو به جلو است و به زودی به موضوع 10 درصد به جای مانده انتقال یافته باز خواهیم گشت.

چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه اعلام نمود که رهبران اتحادیه اروپا با ممنوعیت صادرات نفت روسیه به بلوک 27 کشور موافقت نموده اند.

او در توئیتر خود نیز نوشت: این بلافاصله بیش از دو سوم واردات نفت روسیه را شامل می گردد و منبع عظیمی از تأمین اقتصادی ماشین جنگی این کشور را قطع می نماید.

وی اضافه نمود: رهبران بعلاوه موافقت کردند که Sberbank، بزرگترین بانک روسیه، از دسترسی به سیستم بین المللی سوئیفت برای تراکنش های اقتصادی و ممنوعیت سه ایستگاه رادیویی دولتی دیگر روسیه را مسدود نمایند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1511

به "ورود بیش از 90 درصد از نفت روسیه به اروپا ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود بیش از 90 درصد از نفت روسیه به اروپا ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید