واکنش ماکرون به بازنشر تصاویر موهن به پیامبر اکرم(ص)

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، رئیس جمهور فرانسه با بی اعتنایی نسبت به جدیدترین گستاخی نشریه فرانسوی در بازنشر تصاویر موهن به پیامبر اکرم(ص) گفت که در جایگاهی نیست که بخواهد درباره این اقدام توهین آمیز قضاوت کند.

واکنش ماکرون به بازنشر تصاویر موهن به پیامبر اکرم(ص)

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روز گذشته (سه شنبه) با بی اعتنایی نسبت به گستاخی جدید نشریه شارلی ابدو در انتشار تصاویر موهن به پیامبر اکرم (ص) مدعی شد که در صندلی قضاوت درباره این تصمیم نشریه فرانسوی در انتشار این تصاویر موهن قرار ندارد.

نشریه شارلی ابدو روز سه شنبه و یک روز قبل از آنکه 13 مرد و زن در دادگاهی در فرانسه به بهانه حمله به دفتر این نشریه در سال 2015 مورد محاکمه قرار گیرند، بیان کرد که کاریکاتورهای جنجالی موهن به پیامبر اکرم (ص) را بازنشر نموده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، ماکرون در سفر خود به لبنان در توجیه این اقدام موهن نشریه شارلی ابدو مدعی شد که فرانسه کشوری با آزادی بیان است و اینکه وی در صندلیی نیست که بخواهد در مورد این تصمیم برای بازنشر تصاویر موهن به پیامبر اکرم (ص) در نشریه شارلی ابدو قضاوت کند.

با اینحال این مقام عالیرتبه فرانسوی تأکید کرد که شهروندان فرانسه وظیفه دارند که برای یکدیگر احترام و نزاکت قائل شوند و از شیوه گفت وگوهای نفرت پراکنی بپرهیزند.

وی شرح داد: رئیس جمهور این کشور هرگز در صندلیی قرار ندارد که درباره انتخاب سرمقاله یک خبرنگار یا اتاق خبر قضاوت کند. هرگز. زیرا ما آزادی بیان داریم.

نشریه شارلی ابدو، در سرمقاله توهین آمیزی که سه شنبه همراه با کاریکاتورهای جنجالی اش منتشر نموده نوشته، این تصاویر متعلق به تاریخ هستند و تاریخ را نمی توان بازنویسی یا پاک کرد.

کاریکاتورها و تصاویر توهین آمیز نشریه شارلی ابدو بارها جنجال آفرین شده اند. کاریکاتورهایی که این نشریه روز گذشته مجدداً منتشر نموده اولین بار در سال 2006 توسط در یک روزنامه دانمارکی منتشر شد. این اقدام با تظاهرات های گسترده مسلمانان در سراسر جهان روبه رو شد.

دفتر این نشریه در سال 2011 بعد از یک حمله تحت حفاظت پلیس قرار گرفته که این مسئله تا به امروز پابرجا است.

فرانسه اینگونه هتاکی ها را جزو موازین آزادی بیان قلمداد می نماید، با این حال، این کشور یکی از چندین کشور غربی است که انکار واقعه ادعایی هولوکاست را جرم تلقی می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 613

به "واکنش ماکرون به بازنشر تصاویر موهن به پیامبر اکرم(ص)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ماکرون به بازنشر تصاویر موهن به پیامبر اکرم(ص)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید