واکسن ایرانی، استرالیایی به کجا رسید؟

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی - استرالیایی اسپایکوژن، گفت: فاز دوم مطالعه بالینی این واکسن صورت گرفته و در صورت تایید نتایج آن از سوی سازمان غذا و دارو و اخذ مجوز، مطالعه بالینی فاز سوم این واکسن بر روی 16 هزار و 800 نفر انجام می گردد.

واکسن ایرانی، استرالیایی به کجا رسید؟

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش ایسنا، پیغام طبرسی درباره آخرین شرایط واکسن ایرانی - استرالیایی اسپایکوژن گفت: مرحله دوم بالینی واکسن اسپایکوژن تمام شده است و اطلاعات و نتایج آن را به وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو ارائه داده ایم که در حال آنالیز است و اگر مورد تایید قرار گیرد، مجوز فاز سوم را ارائه می دهند تا زودتر فاز سوم مطالعه بالینی را شروع کنیم.

وی با بیان اینکه فاز دوم مطالعه بالینی این واکسن بر روی 400 نفر صورت گرفته است، گفت: نتایج آن هم ارائه شده و در حال آنالیز است. در فاز دوم ایمنی زایی آن هم معین شده است، اما ابتدا باید وزارت بهداشت تایید کند و سپس می توانیم نتایج مربوط به ایمنی زایی را اعلام کنیم.

طبرسی گفت: طبق برنامه ریزی در صورت اخذ مجوز انجام مطالعه بالینی فاز سوم، این مطالعه بر روی 16 هزار و 800 نفر انجام می گردد و حدود یک ماه تا یک ماه و نیم طول می کشد تا واکسن را تزریق نموده و مطالعات را انجام دهیم. اگر مجوز را زود ارائه دهند، تا انتها تابستان این فاز مطالعاتی هم تمام می گردد.

وی با بیان اینکه واکسن اسپایکوژن واکسن نوترکیب بوده و یک مکملی در کنار آن برای افزایش ایمنی زایی اش دارد، گفت: فاز پیش بالینی و فاز یک آن در استرالیا صورت گرفته و مورد تایید وزارت بهداشت استرالیا قرار گرفته است. فاز دوم آن در ایران صورت گرفته و فاز سوم هم ان شاءالله در ایران انجام می گردد. البته این پلتفرم را فقط به ایران نداده اند و به کشور های دیگری هم ارائه داده اند، اما فعلا ما مطالعه آن را انجام داده ایم.

طبرسی گفت: این واکسن هم دو دزه است و یک پروتئین نوترکیب است که یک مکمل هم به آن اضافه شده که به ایمنی زایی واکسن یاری می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1153

به "واکسن ایرانی، استرالیایی به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن ایرانی، استرالیایی به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید