هشدار مسکو و دمشق درخصوص شیوع کرونا درمناطق تحت اشغال آمریکا در سوریه

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، مسکو و دمشق در بیانیه مشترکی از بی توجهی آمریکا به ساکنان مناطق اشغالی خود در سوریه و امکان شیوع گسترده ویروس کرونا در این مناطق ابراز نگرانی کردند.

هشدار مسکو و دمشق درخصوص شیوع کرونا درمناطق تحت اشغال آمریکا در سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مرکز هماهنگی روسیه و سوریه در امور بازگشت پناهندگان امروز (آدینه) از شرایط اردوگاههای الرکبان و الهول که تحت نظر نیروهای آمریکایی است؛ ابراز نگرانی شدید کردند.

به نوشته وبگاه شبکه روسیا الیوم، این مرکز در بیانیه ای اعلام نمود که مناطق تحت تسلط نیروهای آمریکایی شاهد هیچ گونه اقدامی برای مقابله با شیروع ویروس کرونا نیست.

طبق این بیانیه، اردوگاههای الرکبان در شمال اردن و مرز سوریه و اردوگاه الهول در استان الحسکه در شمال شرق سوریه که تحت تسلط نیروهای آمریکایی است، از دارو و پزشک و درمانگاه محروم هستند.

این مرکز روسی- سوری در ادامه اضافه نمود: مسکو و دمشق بارها خواسته اند تا تمامی کسانی که مایل به خروج از این اردگاهها هستند، بتوانند خارج شوند و تمامی شرایط استقبال از آن ها نیز فراهم است.

در ادامه این بیانیه آمده است که به رغم اقدامات دولت سوریه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و اقرار سازمان بهداشت جهانی به فعالیت های دمشق در این راستا، اما دولت آمریکا با وقاحت تمام کوشش دارد از بحران کرونا برای تخریب چهره رهبری سوریه سوءاستفاده نموده و دمشق را مسئول اوضاع ناگوار اردوگاههای الرکبان و الهول جلوه دهد.

این مرکز در خاتمه، حضور غیر قانونی آمریکا و متحدانش در بعضی مناطق سوریه را عامل تهدید سلامتی مردم این مناطق دانست.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 347

به "هشدار مسکو و دمشق درخصوص شیوع کرونا درمناطق تحت اشغال آمریکا در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مسکو و دمشق درخصوص شیوع کرونا درمناطق تحت اشغال آمریکا در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید