هشدار قرمز به استان های جنوبی کشور ، طغیان رودخانه ها و سیلاب در کمین استان های جنوبی

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، اداره کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی اطلاعیه ای از هشدار قرمز برای مناطق جنوبی کشور به دنبال تشدید فعالیت سامانه بارشی اطلاع داد.

هشدار قرمز به استان های جنوبی کشور ، طغیان رودخانه ها و سیلاب در کمین استان های جنوبی

جهت دریافت خدمات طراحی باغ و ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، اداره کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان های جنوبی کشور اطلاع داد و گفت که رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، بارش تگرگ، تلاطم دریا را در بعضی از نقاط کشور شاهد خواهیم بود.

بر اساس این گزارش، امروز در جنوب استان فارس، جنوب بوشهر، شمال و غرب هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز و فردا (28 فروردین ماه) در غرب هرمزگان، جنوب فارس، نیمه جنوبی کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، جنوب فارس و جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز، شاهد این شرایط خواهیم بود.

به منظور توجه جدی به شدت بارندگی های پیش بینی شده برای استان های جنوبی، برای این استان ها هشدار قرمز صادر شده است. طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها، تندبادهای لحظه ای که به دنبال این شرایط رخ می دهد، باعث ایجاد هشدار قرمز در این مناطق شده است.

در این اطلاعیه ضمن توصیه به شهروندان آمده است: از تردد در دریا و خشکی در این دو روز اجتناب نمایند. همچنین عدم توقف در کنار رودخانه ها، مدیریت آب سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی و آمادگی دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری ها و فرماندهی ها برای انجام تمهیدات لازم توصیه می گردد. برای شرایط کشاورزی در حوالی دریای خزر نیز هشدار نارنجی اعلام شده است.

با توجه به وزش باد گرم در روز پنجشنبه به شالیکاران توصیه شده است که نسبت به استحکام سازه ها و پوشش پلاستیکی خزانه های برنج و تنظیم دما با هوادهی از دو طرف خزانه اقدام نمایند و به دلیل نوسانات دمایی قابل توجه طی روزهای آینده، گلخانه داران و واحدهای پرورش دام و طیور سواحل دریای خزر، دقت لازم را در تنظیم دمای واحدهای خود اعمال نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 243

به "هشدار قرمز به استان های جنوبی کشور ، طغیان رودخانه ها و سیلاب در کمین استان های جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار قرمز به استان های جنوبی کشور ، طغیان رودخانه ها و سیلاب در کمین استان های جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید