نمایندگان مجلس اروپا خواهان تحریم ترکیه شدند

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، نمایندگان مجلس اروپا با تصویب قطعنامه ای از اتحادیه اروپا خواستند ترکیه را تحریم نمایند.

نمایندگان مجلس اروپا خواهان تحریم ترکیه شدند

با ما سفر کنید و با نرخ تورهای اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

این قطعنامه که الزام آور نیست با 631 رای مثبت و 59 رای ممتنع تصویب شد. این قطعنامه با حمایت از اعتراض دولت قبرس از رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا می خواهد که در واکنش به اقدامات غیرقانونی ترکیه تحریم های شدیدی علیه آن کشور وضع کند.

تصویب این قطعنامه به احتمال زیاد کوشش دولت فرانسه برای تصویب تحریم علیه ترکیه در اجلاس ماه آینده سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا را تقویت خواهد نمود.

اتحادیه اروپا در ماه اکتبر ترکیه را به دلیل آنچه که آن را نقض حقوق قبرس و یونان در بهره برداری از منابع گاز شرق مدیترانه توصیف می نماید به اعمال تحریم تهدید کرد.

مجلس اروپا در قطعنامه خود فعالیت های ترکیه برای اکتشاف منابع گاز در دریای مدیترانه را غیرقانونی توصیف می نماید ولی آنکارا این اتهام را رد نموده است.

فرانسه که علاوه بر این در زمینه های دیگر نیز با ترکیه اختلاف دارد تا به امروز متن تحریم های پیشنهادی خود را ارائه نداده است ولی دیپلمات ها می گویند به احتمال فراوان هدف این تحریم ها فعالیت های مالی مرتبط با اکتشاف منابع انرژی از جمله کشتیرانی و شبکه بانکی خواهد بود.

وزیر خارجه فرانسه چند روز پیش در جلسه مجلس این کشور گفت: ترکیه به خوبی می داند چه باید بکند: تقابل و یا همکاری.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 764

به "نمایندگان مجلس اروپا خواهان تحریم ترکیه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایندگان مجلس اروپا خواهان تحریم ترکیه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید