مکرون برای ارائه یاری به لبنان شرط گذاشت

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، خبرنگاران : امانوئل مکرون که میزبان یک کنفرانس مجازی در خصوص یاری به لبنان بود، چهارشنبه شب گفت که ماه جاری میلادی بار دیگر به لبنان سفر خواهد نمود.

مکرون برای ارائه یاری به لبنان شرط گذاشت

به گزارش اقتصادنیو به نقل از ایرنا، دفتر ریاست جمهوری فرانسه روز چهارشنبه با تاکید بر لزوم نظارت دقیق بر بانک مرکزی لبنان، گفت که هیچ کدام از برنامه ها و اصلاحات ارائه شده در نقشه راه فرانسه برای حل بحران اقتصادی و سیاسی لبنان، به مرحله اجرا نرسیده است.

رییس جمهوری فرانسه تاکید نمود: وخامت اوضاع اقتصادی لبنان به این معناست که این کشور با مسائل روزافزونی روبرو خواهد شد. چیزی که آنالیز و نظارت دقیق بر بانک مرکزی را حتمی و قطعی می نماید.

یک مقام مسئول در ریاست جمهوری فرانسه نیز گفت: قدرت های جهانی همچنان سیاستمداران لبنانی را تحت فشار قرار خواهند داد.

مکرون در پی انفجار مهیب 14 مرداد ماه گذشته در بندر بیروت، 2 بار راهی لبنان شد و با مسؤولان این کشور درباره اجرای طرحی موسوم به طرح فرانسه درباره آنچه که ایجاد اصلاحات در لبنان خوانده شد، رایزنی کرد.

طبق جدول زمانی تعیین شده در این طرح، قرار بود طرح اصلاحات فرانسه تا ماه اکتبر امسال (ماه گذشته میلادی) شروع گردد اما شروع این طرح تا به امروز به دلیل انصراف مصطفی ادیب از تشکیل دولت جدید و مأمور شدن مجدد سعد الحریری به جای ادیب، با شکست روبرو شده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 777

به "مکرون برای ارائه یاری به لبنان شرط گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکرون برای ارائه یاری به لبنان شرط گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید