مذاکره عراق و شرکت انی برای ساخت پالایشگاه 4 میلیارد دلاری

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، عراق سرگرم مذاکره با شرکت ایتالیاییانی برای ساخت پالایشگاهی به ظرفیت 300 هزار بشکه در روز با هزینه چهار میلیارد دلار در نزدیکی میدان نفتی زبیر در جنوب این کشور است.

مذاکره عراق و شرکت انی برای ساخت پالایشگاه 4 میلیارد دلاری

احسان عبدالجبار اسماعیل، وزیر نفت عراق در وب کستی با شورای تجاری عراقی مستقر در اردن با اعلام این خبر، افزود: فاز اول این پروژه ایجاد 150 هزار بشکه در روز ظرفیت پالایش نفت تا سال 2025 خواهد بود.

شرکتانی در حال حاضر میدان نفتی زبیر را که در آن 41.5 درصد سهم دارد، اداره می کند. سایر شرکا شامل کوگاز کره جنوبی با 23.75 درصد سهم و شرکت دولتی نفت بصره با 29.69 درصد سهم و یک شریک دولتی دیگر با پنج درصد سهم هستند.

به گفته وزیر نفت عراق، تولید میدان نفتی زبیر تا سال 2027 به 700 هزار بشکه در روز می رسد.

وزارت نفت عراق به دنبال جذب بخش خصوصی عراق برای 20 درصد از این پروژه است زیرا دولت نمی خواهد فاینانس این پروژه را به کلی برعهده بگیرد.

عراق توافقهای پیش خرید خواهد داشت تا فروش محصولات شامل بنزین، نفت کوره و روغنها را که به مصرف داخلی می رسند، تضمین کند. باقی مانده تولید پالایشگاه هم احتمالاً صادر می شود.

این کشور که دومین تولیدکننده بزرگ نفت عضو اوپک است، برای تأمین نیازهای داخلی بنزین و دیزل وارد می کند و بسیاری از پالایشگاههای این کشور یا قدیمی هستند یا در جریان حمله داعش در فاصله سال 2013 تا 2017 آسیب دیده اند.

حامد یونس، معاون وزیر نفت عراق در بیانیه ای در ششم سپتامبر گفت شرکت پالایشگاههای شمال در حال برنامه ریزی برای افزایش تولید از 75 هزار بشکه در روز فعلی به 120 هزار بشکه در روز است.

بر اساس گزارش پلاتس، پیش از این وزیر نفت عراق گفته بود وزارت نفت قصد دارد ظرفیت پالایشگاه سومود در بیجی واقع در شمال بغداد را به 280 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 629

به "مذاکره عراق و شرکت انی برای ساخت پالایشگاه 4 میلیارد دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره عراق و شرکت انی برای ساخت پالایشگاه 4 میلیارد دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید