قطعی شدن 31 سال حبس اکبر طبری و ابهام در شرایط عیسی شریفی

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، سخنگوی قوه قضاییه از تایید حکم پرونده اکبر طبری در دیوان عالی کشور اطلاع داد و گفت که این مرجع هنوز درباره عیسی شریفی اعلام نظر نکرده است.

قطعی شدن 31 سال حبس اکبر طبری و ابهام در شرایط عیسی شریفی

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز درباره حکم مدیرعامل سابق منطقه آزاد کیش گفت: در دادنامه صادره دادگاه تجدیدنظر استان که منتهی به صدور قطعی حکم شده آقای علیرضا عامری رییس هیات مدیره و مدیرعامل وقت منطقه آزاد کیش به جرم اخذ رشوه و تبانی در معاملات دولتی و سواستفاده از مقام شغل به یک فقره 4 و نیم سال حبس و یک فقره 4 سال حبس و بعلاوه 2 سال حبس و نیز یک سال حبس و جزای نقدی و شلاق و انفصال از مشاغل دولتی محکوم شده که البته مجازات اشد قابل اجراست.

او اضافه کرد: همچنین خانم لیلا امیرآبادی وکیل دادگستری به جرم پرداخت رشوه و جعل اسناد و اعمال نفوذ و معاونت در تحصیل مال نامشروع به 3 فقره دو سال حبس و یک فقره یک سال حبس محکوم شده است. در این پرونده متهمان دیگری هم محکومیت یافتند که از بیان جزییات معذورم و در سایت میزان اعلام می گردد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره پرونده طبری گفت: پرونده مهم و ویژه اکبر طبری بعد از آنکه با دادرسی عمیق و گسترده در دادسرا و دادگاه انجام شد و حکم نهایی صادر شد. شهریور ما اعلام کردیم که با تقاضای اعاده دادرسی محکومان به دیوانعالی ارسال شد. در دیوان عالی رسیدگی و حکم نهایی قطعی در خصوص طبری صادر شده و محکومیت طبری در ارتباط با رهبری و سردستگی باند ارتشا که املاک متعدد و وجوه متعددی را بصورت رشوه از اصحاب پرونده ها اخذ نموده بودند و در نتیجه محکوم به 31 سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی معادل قیمت اموال و وجوه ماخوده و انفصال دایم از خدمات دولتی و استرداد املاک شده بود توسط دیوان تایید و قطعی شده است. ایشان اتهامات متعدد دیگری مانند جعل اسناد رسمی و سواستفاده از اسناد و اعمال نفوذ در مقامات و 3 فقره اعمال نفوذ و یک فقره قرض ورزی داشت که تایید شد. در خصوص اتهام پولشویی برای دیوان عالی تردیدی پیش امده و دادگاه گفته قانون پولشویی اخیرالتصویب است و با توجه به قانون جدید این اتهام مورد رسیدگی و رای مجدد است ولی در خصوص سایر محکومیت های ایشان باید بگویم که به تایید دیوان عالی رسیده و لازم الاجراست.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دیوان عالی کشور درباره پرونده عیسی شریفی نظر نداده است؟ گفت: دیوان وعده داده بود که قبل از سرانجام امسال در این پرونده رای صادر کند و به محض وصول رای و نظر دیوان عالی این اطمینان را به مردم می دهم که نسبت به این پرونده اطلاع رسانی دقیق خواهد شد امیدوارم در همین روزهای باقی مانده سال باشد و به محض اینکه رای دیوان بدستمان برسد اطلاع رسانی خواهد شد.

اسماعیلی درباره پرونده های مربوط به مبارزه با مفاسد مالی در سال 99 گفت: در سال 99 مبارزه با مفاسد مالی اولویت ما بود و در سال گذشته صرفاً در شعب ویژه مبارزه با اخلالگران مالی در کشور 206 پرونده آنالیز شدند که 7 متهم حقوقی هم علاوه بر شخصیت حقیقی داشتیم. در تهران 142 نفر، فارس 19 نفر، خراسان رضوی 15 نفر، قم 8 نفر، اصفهان 6 نفر و هرمزگان یک نفر و گلستان 5 نفر محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: نوع محکومیت های صادره به این صورت بود که 3 نفر در شعب محکوم به اعدام، یک نفر محکوم به حبس30 سال و 8 نفر حبس 20 تا 25 سال و 7 نفر به تحمل 15 تا 20 سال حبس، 31 نفر به تحمل حبس از 10 تا 15 سال، 72 نفر به تحمل حبس 5 تا 10 سال، 51 نفر انفصال از مشاغل دولتی، 6 شرکت حکم انحلال و 47 مورد مجازات شلاق توسط شعب مبازره با مفاسد مالی گرفتند.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره تخریب املاک کلاک و ارتباطش با پرونده اکبر طبری گفت: این پرونده مستقل بود، اما اکبر طبری در فرآیند آن اعمال نفوذ نموده بود. قبلا رای پرونده صادر شد و در دوره اخیر تقاضای اعاده دادرسی شد و محکومیت آقای نجفی در رابطه با اراضی کلاک تأیید و اراضی به بیت المال اعاده شد.

سخنگوی قوه قضاییه توضیح داد: پرونده مجددا در کمیسیون ماده 100 شهرداری لواسان مطرح شد و این کمیسیون رأی به قلع و قمع بناهای احداثی صادر کرد و آنچه به اجرا درآمد، آرای کمیسیون ماده 100 بود و مجموعه اراضی کلاک اعاده به وضع سابق می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1003

به "قطعی شدن 31 سال حبس اکبر طبری و ابهام در شرایط عیسی شریفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطعی شدن 31 سال حبس اکبر طبری و ابهام در شرایط عیسی شریفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید