درمان کرونا همچنان رایگان است

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، معاون تأمین خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی گفت: بیماران کرونایی بیمارستان های تامین اجتماعی به هیچ عنوان هزینه ای پرداخت نمی نمایند.

درمان کرونا همچنان رایگان است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مجید صادقی راد معاون تأمین خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران گفت: در بسیاری از کشور های پیشرفته، مجموعه ای تعریف شده از دارو های قابل قبول و تایید شده وجود دارد. ممکن است این مجموعه در آمریکا با اروپا متفاوت باشد. در کشور ما هم چنین مجموعه ای وجود دارد که هرساله تعدادی دارو به این لیست اضافه می گردد که مورد تایید مصرف هستند. تقریبا همه این دارو ها تحت پوشش بیمه هستند و آنچه که به عنوان داروی جدید در شورای عالی بیمه سلامت پذیرفته می گردد، مصوب می گردد تا تمام بیمه ها اقدام به پرداخت هزینه های مشخص شده آن نمایند.

وی در رابطه با دارو های ایرانی که تحت پوشش بیمه نیستند گفت: دارو ها در حال حاضر با برند های تجاری مختلف عرضه می گردد. آنچه که مورد تأیید سازمان های بیمه است، اصطلاحا با نام ژنریک و نه نام تجاری، با قیمت مشخص شده توسط شورای عالی بیمه سلامت عرضه می گردد و بیمه موظف به پرداخت هزینه ها است. گا ها ممکن است بر حسب برند های متفاوت، هزینه ای از بیمار دریافت گردد که تحت پوشش بیمه نیست. قرار بر این نیست که هر داروی فراوری شده سریعا تحت پوشش بیمه قرار گیرد. دارو ابتدا باید به تایید استاندارد رسیده و بعد به عنوان دستور کار در شورای عالی بیمه سلامت مطرح گردد و در نهایت به تایید می رسد. بیمه ها اجازه ندارند که بدون مصوبه های صادر شده اقدام به پرداخت هزینه های این قبیل از دارو ها نمایند.

صادقی راد در خصوص میانگین هزینه های یک بیمار کووید-19 و شرایط پرداختی بیمه اضافه نمود: میانگین هزینه های یک بیمار کووید-19 در بیمارستان های تامین اجتماعی در بخش عادی، دو نیم میلیون و در ICU حدود 5 میلیون است. بیماران بیمارستان های تامین اجتماعی به هیچ عنوان هزینه ای پرداخت نمی نمایند و دیگر بیماران مطابق با قوانین مشخص شده توسط بیمه اقدام به پرداخت هزینه ها می نمایند.

معاون تأمین خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی درباره بیمه واکسن آنفلوآنزا گفت: اگر این امر به تصویب شورای عالی بیمه سلامت برسد امکان دارد واکسن آنفولانزا تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرد.

صادقی راد در رابطه با تمدید دفترچه های بیمه درمانی گفت: موضوع تاریخ اعتبار دفترچه ها بین وزارت بهداشت و بیمه های پایه مطرح شده است و قرار بر این شده که مراجعه به شعب بیمه نداشته باشیم و استحقاق درمان مردم بصورت غیرحضوری مشخص و تکلیف گردد.

وی در خاتمه در خصوص شرایط پرداختی معوقات داروخانه ها اضافه نمود: شرایط نسبت به سنوات گذشته در پرداخت به طرف های قرارداد علی الخصوص داروخانه ها بسیار مناسب تر شده است و به ویژه در رابطه با داروخانه ها که سرمایه هایشان دائما درحال گردش است تلاشمان بر پرداخت سریعتر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 528

به "درمان کرونا همچنان رایگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان کرونا همچنان رایگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید