خبرنگاران 88 درصد مطالبه گندمکاران ایلامی پرداخت شد

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، ایلام - خبرنگاران - مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: 88 درصد مطالبه گندمکاران این استان معادل 445 میلیارد تومان تا به امروز پرداخت شده است.

خبرنگاران 88 درصد مطالبه گندمکاران ایلامی پرداخت شد

کامران سلیمان پور روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: 12 درصد مطالبه برابر 60 میلیارد تومان به جامانده نیز تا هفته دیگر پرداخت می گردد.

وی اضافه نمود: عملیات برداشت در شهرستان های سردسیر و معتدل شروع شده است و خرید تضمینی از کشاورزان این مناطق ادامه دارد زیرا برداشت و خرید گندم از شهرستان های دره شهر و بدره هنوز به اتمام نرسیده است.

سلیمان پور یادآور شد: تا به امروز در کل استان 205 هزار تن گندم معمولی به صورت تضمینی توسط مراکز خرید و ذخیره بخش دولتی و 25 هزار تن گندم معمولی و دروم توسط بخش خصوصی و به شیوه توافقی از کشاورزان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می گردد 270 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری گردد، اضافه نمود: باتوجه به اینکه تا به امروز در مجموع 230 هزار تن گندم توسط بخش دولتی و خصوصی خریداری شده است و فرایند برداشت و خرید از مناطق سردسیر و کوهستانی همچنان ادامه دارد، تحقق این پیش بینی دور از ذهن نیست.

سلیمان پور یادآور شد: قیمت تضمینی گندم دولتی به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی 25 هزار ریال و گندم دروم 26 هزار ریال است.

وی گفت: 40 مرکز خرید گندم در سراسر استان با ظرفیت پذیرش 400 هزار تن گندم فعال است که 15 مرکز متعلق به شرکت غله و خدمات بازرگانی و 25 مرکز نیز مربوط به اداره کل تعاون روستایی به عنوان خریدار مباشر است.

وی در خصوص پرداخت مطالبات کلزاکاران استان ایلام هم شرح داد: در مجموع 17 هزار و 500 تن کلزا از کشاورزان خریداری شد که تا به امروز بیش از 75 میلیارد تومان معادل 98 درصد کل مطالبه این کشاورزان پرداخت شده و کمتر از 2 میلیارد تومان به جامانده نیز تا هفته آینده به کشاورزان کلزاکار پرداخت می گردد.

استان ایلام دارای 340 هزار هکتار اراضی شکاروزی دیم و آبی است که 86 هزار هکتار از اراضی دیم و 55 هزار هکتار از اراضی آبی استان ایلام به کشت گندم اختصاص دارد.

در فصل برداشت سال زراعی گذشته 340 هزار تن گندم از کشاورزان استان ایلام به نرخ تضمینی و مصوب خریداری شد که از این مقدار خرید تضمینی صورت گرفته نزدیک به 264 تن گندم خوراکی و دروم و 34 هزار تن نیز گندم بذری است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 496

به "خبرنگاران 88 درصد مطالبه گندمکاران ایلامی پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 88 درصد مطالبه گندمکاران ایلامی پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید