خبرنگاران 1100 فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری برای جامعه هدف بهزیستی ایجاد شد

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، شهرکرد- خبرنگاران- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت بحث اشتغال به عنوان مهمترین مشکل جامعه هدف بهزیستی گفت: در سالجاری یکهزار و 100 فرصت شغلی برای معلولان و جامعه هدف بهزیستی استان ایجاد شد.

خبرنگاران 1100 فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری برای جامعه هدف بهزیستی ایجاد شد

نرگس عسگری روز چهارشنبه به مناسبت هفته معلول با شعارساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت (فراگیر، دسترسی پذیر و پایدار) در نشست با خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار خبرنگاران در خصوص ایجاد اشتغال برای مددجویان اضافه کرد: تعهد اشتغال بهزیستی استان در سالجاری یکهزار و 359 اشتغال بود که برای این میزان اشتغال 500 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی با اشاره به تخصیص 420 میلیارد ریالی اعتبار اشتغال سالجاری گفت: تا به امروز یکهزار و 100 فرصت شغلی در قالب سه درصد سهمیه اشتغال دستگاه های اجرای، اشتغال در کارگاه و واحدهای تولیدی و یا خوداشتغالی برای مددجویان فراهم شده است.

به گفته وی، تعهد اشتغال سال گذشته بهزیستی یکهزار و 812 اشغال برای جامعه هدف ایجاد شد که نسبت به تعهد اشتغال 141 درصد افزایش داشت.

عسگری، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کارفرمایانی که مددجویان زیرپوشش این نهاد را به کارگیری کنند و همچنین پرداخت حق بیمه مددجو تا چند سال را از مهمترین طرح های حمایتی از کارفرمایان برای ایجاد اشتغال جامعه هدف مطرح نمود.

برخی قوانین حمایت از معلولان از سوی دستگاهها اجرا نمی شود

عسگری با اشاره به تصویب قانون حمایت از معلولان گفت:برخی از مواد این قانون از سوی مسئولان دستگاه های اجرایی در استان به طور کامل اجرا نمی شود.

وی به اجرای ماده 28 قانون حمایت از معلولان در خصوص کاهش ساعت کار معلولان با درصد معولیت شدید اشاره کرد و گفت: براساس این قانوق شاغلان با درصد معلولیت شدید باید 10 ساعت کمتر باشد که این قانون از سوی برخی مدیران و مسوولان نادیده گرفته می شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختکمک، به قانون کاهش ساعت کاری زنان و مادرانی که همسر یا فرزند معلول دارند نیز اشاره کرد و گفت: در این قانون، این افراد باید روزانه یک ساعت کمتر از مابقی کارمندان در محل کار حاضر باشند که این قانون نیز اجرایی نمی شود.

وی با اشاره به اینکه 32 هزارو683 معلول در استان با معلولیت شدید، خفیف و متوسط شناسایی شده است، گفت: از این تعداد 13 هزار و 552 نفر مستمری بگیر دائم سازمان بهزیستی هستند.

مشاوره ژنتیک به صورت رایگان ارائه می شود

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختکمک با اشاره به اینکه درصدی از معلولیت ها ناشی از ژنتیک است، گفت: ارائه مشاوره ژنتیک و همچنین آزمایش های ژنتیک برای خانواده های که دارای فرد معلول هستند و یا فامیل هستند به صورت رایگان ارائه می شود.

وی اظهارداشت: امسال به منظور شناسایی و بررسی علت معلولیت ها در استان از افرادی که برای پذیرش جدید به مراکز پذیرش مراجعه می کنند علت و نوع معلولیت را مشخص می کنند تا میزان معلولیت از طریق ژنتیک و یا حواث و سوانح مشخص شود.

به گفته وی، امسال 10 درصد مراجعه کنندگان برای تشکیل پرونده معلولیت در بهزیستی به دلیل مسائل ژنتیکی به معلولیت دچار شدند.

عسگری گفت: با اجرای طرح های آزمایشگاهی و غربالگری پیش از بارداری و یا حین بارداری برخی معلولیت های تشخیص داده می شود و براساس تشخیص پزشک مجوز سقط درمانی و یا انجام مراحل درمان صادر می شود .

وی با اشاره به اینکه 30درصد معابر عمومی استان مناسب سازی شده است، گفت: با توجه به اینکه معلولیت در بین افراد مختلف متفاوت است و باید مناسب سازی براساسی باشد که بتوان تمام نیاز این اقشار را پوشش دهد.

هیچ فوتی ناشی از کرونا در بین مددجویان در مراز شبانه روزی ثبت نشده است

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختکمک با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا فعالیت مراکز روزانه بهزیستی تعطیل شده است، گفت: تا به امروز هیچ فوتی ناشی از ویروس کرونا در مراکز شبانه روزی این سازمان گزارش نشده است.

وی گفت: تعداد کمی از افراد که در مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند به کرونا مبتلا شدند و به صورت قرنطینه در مرکز نگهداری شدند و هیچ کدام از آنها به بیمارستان ارجاع داده نشدند.

به گفته وی،پذیرش افراد جدید در مراکز نگهداری شبانه روزی معلولان و سالمندان کم شده و در تعداد محدودی که پذیرش شدند نیز به مدت 2 هفته قرنطینه شدند.

عسگری به توزیع بیش از پنج هزار بسته معیشتی به جامعه هدف بهزیستی و همچنین پرداخت پنج میلیون ریال کمک هزینه خرید وسایل بهداشتی برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی، ضدعفونی کردن مراکز زیرپوشش بهزیستی را به عنوان طرح های اجراشده در این ایام اشاره کرد.

وی اضافه کرد: مردم استان در اجرای طرح ایران همدل بیش از 6 میلیارد و230 میلیون ریال و پازل همدلی بیش از 650 میلیون ریال کمک کردند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختکمک گفت: از سوی سازمان بهزیستی در این ایام 6 میلیارد و 250 میلیون ریال اعتبار به بهزیستی استان داده شد که بین مددجویان و افراد آسیب دیده توزیع کند.

به گزارش خبرنگاران، 13 تا 19 آذرماه به عنوان هفته معلولان نامگذاری شده است

منبع: ایرنا
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 774

به "خبرنگاران 1100 فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری برای جامعه هدف بهزیستی ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 1100 فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری برای جامعه هدف بهزیستی ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید