خبرنگاران پیشگیری از انتشار 12هزار و800 تن دی اکسیدکربن با طرح بهینه سازی انرژی ساختمان

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، تهران- خبرنگاران- پروژه بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان از جمله پروژه های در حال انجام در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که تا به امروز در 196 ساختمان اداری، مسکونی و عمومی اجرایی شده و پیش بینی می گردد از انتشار 12 هزار و 800 تن دی اکسیدکربن پیشگیری کند.

خبرنگاران پیشگیری از انتشار 12هزار و800 تن دی اکسیدکربن با طرح بهینه سازی انرژی ساختمان

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش روز شنبه خبرنگاران از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، پروژه بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان با هدف کاهش فراوری گاز CO2 همکاری مشترکی میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دفتر عمران سازمان ملل متحدد (UNDP) و صندوق تسهیلات محیط زیست (GEF) اجرا می گردد.

فعالیت های این پروژه در سه بخش قوانین و مقررات، پروژه های پایلوت و بازار بهینه سازی انرژی و آموزش تخصصی و آگاهی بخشی عمومی شکل گرفته است. این سه بخش به تفصیل، آنالیز و بازبینی اسناد سیاستی، برای طراحی برنامه راهبردی و عملیاتی بین بخشی و اجرای آن، ارزیابی و صحت سنجی پروژه های پایلوت کارایی انرژی و محیط زیست درساختمان های نمونه و ایجاد تحول در ساختار بازار انرژی بخش ساختمان با آموزش تمام ذینفعان زنجیره ارزش کارایی انرژی و محیط زیست می پردازد.

آمارها نشان می دهد طرح های پایلوت و راه کارهای بهینه سازی انرژی تا به امروز در 196 ساختمان (43 ساختمان اداری- عمومی و 153 ساختمان مسکونی) در مجموع با زیربنای 980 هزار متر مربع اجرا شده و در 234 ساختمان (37 اداری- عمومی و 167 مسکونی) در حال انجام است.

از دیگر دستاوردهای این پروژه می توان مشارکت 30 شرکت خصوصی، 15 سازمان دولتی و 5 انجمن تخصصی- صنفی را ذکر کرد. پروژه بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان تا به امروز به صورت مستقیم به اشتغال 300 نفر منجر شده و به صورت غیر مستقیم برای 900 نفر شغل ایجاد نموده است، این طرح، 10 شرکت استارتاپی را هم به میدان می آورد.

همچنین، 15 طرح فناوری بهینه سازی انرژی در ساختمان حمایت شده از سوی این طرح در زنجیره تامین بازار با یاری این پروژه به مرحله تجاری سازی و بهره برداری عمده رسیده است.

مجموع مقدار مصرف سالانه حامل های انرژی در ساختمان های اداری- عمومی و مسکونی که برای اجرای طرح پایلوت انتخاب شده اند، حدود 20 میلیون و 500 هزار مترمکعب گاز و 33 گیگاوات ساعت برق معادل 24 هزار بشکه نفت خام است. اجرای این طرح در ساختمان های مدنظر، می تواند به صرفه جویی 5 میلیون و 600 هزار مترمکعب گاز و 6 هزار و 800 مگاوات ساعت برق معادل 103 هزار بشکه نفت خام منجر گردد. این کار از انتشار 12 هزار و 800 تن معادل دی اکسیدکربن جلوگیری می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 632

به "خبرنگاران پیشگیری از انتشار 12هزار و800 تن دی اکسیدکربن با طرح بهینه سازی انرژی ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیشگیری از انتشار 12هزار و800 تن دی اکسیدکربن با طرح بهینه سازی انرژی ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید